olen ostanut reilulla tonnilla kahdelle lapselle. joululahoja olen "köyhä"yh
ja olen ostanut omilla rahoillani sillä muut eivät lapsille osta jouluksi koskaan ns toiveita. villasukkia ja suklaita lähinnä saavat kummeilta. isä ei osalistu.
olen ostanut 2kk palkoillani lahjat . tosin en osta leluja kokovuonna muuten kuin jouluisin.
lapset 6 ja 7v pojat
tässä saaliini:
yhteisiä:
wii
mario kart
ylimääräinen ratti
ylimääräinen ohjain,
ylimääräinen motionplus
sports resort
lego star wars
wii fit plus
poika nro1:
piirtotaulu
legopoliisiasema
lego poliisi rekka
lego poliisi helikopteri
furreal kissa
unilelu
fazerin iso suklaalevy jossa 9kpl levyjä sisällä.
säästöpossu (valmiiksi osittain täytetty)
konvehtirasia
toffifeelaatikko
mäkipulkka
poika nro2:
star wars kaksipäinen valomiekka
starwars puku
starwars hahmoja
furreal kissa
unilelu
sama iso suklaalevypaketti kuin toisellakin.
säästöpossu (joissa kolikoita jo vähän sisällä)
vihreitäkuulia
iso twix-suklaapatukka paketti
lumiskeittilauta
mitä mieltä olette?
Kommentit (9)
tosi paljon lahjoja. Kuinkahan paljon teillä on leluja, joilla ei koskaan leikitä, vai eiköä teillä vielä ole leluja ollenkaan (sitten ymmärrän tuon määrän)
mutta itse en moiseen ostohysteriaan lähtisi.
Meillä ei lapsia opeteta tällaiseen lelujouluun. Vähempi riittää, mutta tämä on vain oma mielipiteeni.
meille en osta leluja kokovuonna, ainoastan jouluna. tässävaiheessa vuotta ei kamalasti ole ehjiä leluja jäljellä. viimevuonna toivoivat pieniä ukkeleita. legoja meillä ei ennestään olekaan. wiin toivon myös itse koska pidän pelaamisesta. meillä on tosi vähän leluja ennestään. enimmäkseen pehmoleluja koska niistä lapset pitävät. myös koiramme on pentuuttaan tuhonnut kasan vanhoja leluja. ei onneksi enää riko leluja kun ikää on kohta 2 vuotta jo.
ja olen ns köyhä. kaupan allala perus myyä alle 10e/tunti tienaava ihminen. eli kk palkka on noin tonnin kuussa ja mitään omaisuutta meillä ei ole
Vaikka lapset eivät saisi keneltäkään yhtään mitään muuta, on tuollainen kasa siltikin aika hurja! En ymmärrä. Miksi noin monta erilaista legi/star wars -juttua? Miksi noin paljon leluja yleensäkin? Yksi tai kaksi hienoa lelujuttua ja ulkoleikkijuttu (lumiskeittilauta tms.) noiden yhteisten wii-pelikamojen ja karkkien lisäksi riittäisi aivan hyvin. Tämähän on vain mielipiteeni, mutta itsepä kysyit. Itse mieluummin käyttäisin osan noihin menneistä rahoista vaikka johonkin yhteiseen kylpyläviikonloppuun tms.
etten ymmärrä tuota määrää lahjoja saatavaksi yhtenä päivänä.
Itse ostan tavaroita pitkin vuotta ja toki joulunakin mutta järjen kanssa.
Yritän kasvattaa lapsistani vähemmän matriaa rakastavia, meillä arvot ovat toisenlaisia.
ja silti paljon vähemmän leluja jouluna. Meillä ei opeteta siihen, että tavaroiden määrä on tärkeää, eivät ehdi edes koko joululomalla leikkiä noilla kaikilla. Miten teillä muuten menee niin paljon leluja rikki?
Osta lautapelejä, joita voitte yhdessä pelata.
että teillä on tosiaankin varmaan ihana joulu.
Olen myös sitä mieltä, että tuolla taloudenpidolla tulet myös köyhänä pysymäänkin! Olisit helposti voinut jättää puolet lahjoista pois, eikä olisi tuntunut missään. Kompensoitko jotakin muuta puutetta lahjakasalla?
meillä kohta 6v saa vanhemmilta
yhden isohkon toivomansa legopaketin
pelin
kirjan
Mutta tosiaan sukulaisilta tulee vielä ainakin 4 pakettia. Eli aika paljon lahjoja sitten meillekin.
Mutta mitäs tossa, jos pystyt ostaan, kiva jos lapsi noita toivoo ja osaa arvostaa.
Kyllähän monissa perheissä lapset saa isot kasat leluja äidiltä, isältä, kummeilta ja mummeilta.
Eivätkä ole iloisia tai tyytyväisiä mihinkään.