Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Parhaat korvapuustiohjeet kehiin!

Vierailija
09.11.2009 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse laitan vähemmän jauhoja, niin että nippanappa taikina irtoaa kulhon reunoista, kun laitan sen kohoamaan.

Jos jauhoja tarvitsee lisätä, niin teen sen samalla kun vaivaan ilmat pois ja kaulin taikinan.

Annan kohota vielä toisen kerran leipomisen jälkeen lämpiävän uunin päällä liinan alla.

En ole käyttänyt margariinia ollenkaan, vaan rypsiöljyä, oikea voi voi olla parempaa(?)

Vierailija
2/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti kanelia ja sokeria väliin & Oivariinia/voita.

Pullista tulee mahtavan pehmeitä nyt kun osaan välttää lämmittämästä nestettä liian kuumaksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä voisulaa, vain annan voin lämmetä pehmeäksi ja levitän sen. Kaikki kehuu kauheasti mun pullia, olisko se ero?

Vierailija
4/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä voisulaa, vain annan voin lämmetä pehmeäksi ja levitän sen. Kaikki kehuu kauheasti mun pullia, olisko se ero?

että väliin laitettaisiin voisulaa. Mutta jos oikeasti moni tekee niin, niin on varmasti eroa, jos levität siihen pehmennyttä voita. Sitä nimittäin tulee takuulla laitettua paljon enemmän :)

Vierailija
5/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikina:

½l maitoa

30g hiivaa

1dl sokeria

½-1 tl suolaa

2rkl kaardemummaa

n 13dl vehnäjauhoja

100g voita

väliin:

100g voita

sokeria ja kanelia maun mukaan

Paista 225 asteessa.

Juttu on siinä, että taikinasta jätetään puolet rasvasta ja sokerista pois eikä laiteta kananmunaa. tulee pehmeä taikina, joka nousee hyvin!

Vierailija
6/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on siinä, että taikinasta jätetään puolet rasvasta ja sokerista pois eikä laiteta kananmunaa. tulee pehmeä taikina, joka nousee hyvin!

juuri tällaista taikinaa, ja pullista tuli kovia kittanoita. Ehkä tein jotain väärin? Mutta siis tosiaan ihan aineita ajatellen vähensin reilusti rasvan ja sokerin määrää ja jätin kananmunan pois.