Onko mielestänne 3-lapsinen perhe suurperhe?
Kommentit (17)
Suurehko perhe mutta ei suurperhe.
neljästä herää kysymys, ovatko lessuja tai WT.
mutta huonosti ehkäisysstä huolehtivia kyllä..t.ap
Välillä ärsyttää ihmisten tyhmyys - oletetaan automaattisesti, että syy isoon perheeseen olisi uskonnollinen. Näinä aikoina varmaan kaikkialla muualla kuin Pohjanmaalla isot perheet on yleensä uusperheitä. Niin mekin.
Meillä on kolme lasta enkä tosiaan pidä meitä suurperheenä. Neloselle tiedoksi, että ei olla lestadiolaisia eikä edes minkään sortin uskovaisia, vaan uusperhe. Meillä kaksi minun lastani ja yksi yhteinen.
Minulla on myös useita ystäviä, joilla kolme lasta. Eikä kukaan siis olla lestadiolaisia eikä wt-perheitä. Ollaan hyvin toimeentulevia akateemisia perheitä. Vaikka mielestäni näillä taustaseikoilla ei olekaan mitään tekemistä lapsiluvun kanssa.
Meillä 2 lasta ja 3:tta puuhaillaan ahkeraan. 3 lasta on ihan normi nykyisin, tuntuu että kaikilla on 3 lasta, se alkaa oleen jo tylsääkin :o)
Enemmän olen yllättynyt jos tapaan perheen jossa on 2 tai jopa vaan 1 lasta. Vaikka asutaan ison kaupungin keskustassa niin siltikin tunnen vaan ihmisiä joilla 3-4 lasta eikä kukaan ole uskonnollinen.
Itse haaveilen 4 lapsesta. Mutta jospa nyt ensin saadaan tuo kolmas.
Nelilapsinen perhe on jo isohko, mutta näitäkin näkee, olisko sitten 5-6 lasta suurperhe nykyään.
perheistä, ei uusiotekoperheistä.
Etsipä jostain käsiisi perheen määritelmä ja päivitä samalla hatara yleissivistyksesi.
Jos ei mahdu enää 7h:n tila-autoon niin alkaa olla iso perhe.
eikä tarkkaan ottaen vielä neljäkään lasta (niin kuin meillä esim on). Mutta viisi lasta ja enemmän alkaa jo mielestäni olla :-)
Itselläni on muuten sama käsitys, että 3 lasta alkaa olla aika normi nykyään? Ainakin omassa tuttavapiirissä (jossa ei siis ole lestadiolaista taustaa). Ehkä enemmänkin syynä tuntuu olevan se, että kaikki perheet ovat varsin hyvin toimeentulevia eli kolmen lapsen hankkiminen on ollut taloudellisessa mielessäkin "helppoa"
perheistä, ei uusiotekoperheistä.
Miksi uusiotekoperhe ei ole OIKEA?
Neljä lasta tekisi mielestäni jo suurperheen.
Kun ei mahdu henkilöautoon ;)
kaikilla on nykyään 3 lasta. Kaksilapsiset ovat jo vähemmistöä!
Mun mielestä kaikki yli kahden lapsen on suuria perheitä. Heti herää kysymys, että onko perhe lessuja?