Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko H1N1-rokotus nostaa kuumeen uudelleen 5 vrk kuluttua?

Vierailija
17.11.2009 |

Minulla on astmainen lapsi ja siksi itsestäni huolissani.

Oli eka toka ja kolmas päivä rokotuksen jälkeen 37.1 lämpöä. Sitten laski normaaliksi. Nyt kova lihassärky ja otin panadolin. Sitten mittasin kuumeen. Oli 37.7 ja luultavasti jo panadolin alentama.

Onko mulla sikainfluenssa (eli onko huoli, että tartutan lapseni.) Olen ollut lapsen kanssa kotona jo 2 viikkoa. Vain rokotuksessa siis kävin torstaina. Lapsi rokotettiin tiistaina.

Eli: voiko kuume nousta pelkästään rokotuksen takia uudelleen 5 vrk kuluttua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiitollinen.

t: ap

Vierailija
2/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehan yleensä nostaa lämmön parin vuorokauden sisään. Mutta en ole asiantuntija. Soita infoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se alkaisi uudestaan nostaa kuumetta. Sulla voi olla jokin pöpö, niitä on muitakin kuin sikaa, edelleenkin, liikkeellä. Huonolla tuurilla olet saanut sikainfluenssan, koska viidessä päivässä suoja ei ole vielä parhaimmillaan. Mutta ei se todennäköiseltä tunnu, jos olette olleet kotona keskenänne ja varoneet tartuntaa.

Vierailija
4/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6vrk:n kuluttua rokotuksen saamisesta. Joten alkaa tuntumaan, että onko se rokote jopa laukaiseva tekijä alussa, ennen kuin antaa suojan?

Vierailija
5/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ihmeissäni, kun ainoa tartuntapaikka voisi olla se rokotepaikka ja sielläkin oli vain 6 ennen minua ja se oli jo torstaina. Muualla en ole (lapseni astman vuoksi) käynyt yli viikkoon. Mies käy, mutta ainakin on ihan oireeton.

Kauhean kummallista.

Vierailija
6/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on hyvä apu taudilta suojautumisessa, mutta ei sen kanssa voi tuudittautua siihen, ettei tautia saa. Tuttavasi ovat altistuneet taudille ennen kuin rokote vielä tehoaa.

Vierailija
7/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin oireeton, koska se voi elää pinnoilla jopa 72 tuntia.

Vierailija
8/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ennen rokotuksiakaan käynyt varovaisuussyistä juuri missään lapsen astman vuoksi.

Onhan se sitten kumminkin voinut tarttua. Yleensä mulla ei ala tavisflunssa kuumeella ja jokapaikansäryllä. Liekö sikaa.

ap

Vierailija
9/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnettu hygieenisyydestään. Hän on toki kosketellut kahvoja ennen pesua, mutta käsken sen kyllä heti kotiin tultua käsipesulle.

ap

Vierailija
10/10 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule rokotuksista noin myöhään. Jostain on varmaan tullut sikainfluenssa tai joku muu virus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän