Miten paljon teillä menee viikon ruokaostoksiin rahaa?
Meillä on 4-henkinen perhe ja rahaa menee väkisinkin 100 euroa. Ruokalista suunnitellaan etukäteen eikä mitään ylimääräistä osteta. Siltikin menee noin paljon. En vaan osaa tehdä halvempia ruokia näköjään. :(
Kommentit (25)
Rahaa menee viikossa noin 120 euroa kauppaan, eli vaipat, pesuaineet ym. on tuossa mukana. Mies syö lounaan töissä, minä kotona (vielä jonkin aikaa). Viikonloppuisin teemme vähän parempia ruokia, viikolla syön aika edullista ja yksinkertaista ruokaa. Vauva syö rintamaidon lisäksi soseita, joista osa ostetaan kaupasta.
Mutta mietipä nyt itsekin: Mitä järkeä vertailla kauppalaskua jos ei tiedetä kuinka monta ruokaa ja välipalaa siitä kotiin kannetusta ruuasta on tarkoitus tehdä!
Kolme lasta. Ekaluokkalainen syö koulussa, mies töissä. Kaikki syödään kotona lämmin ruoka iltasella. Itsestä tuntuu ihan hurjalta tuo summa. Emme edes osta mitään ihmeellistä, peruskamaa.
Luomumaitoa ja laktoositonta maitoa, Keijua, ruisleipää, täysjyväleipää, leikkeleitä, juustoa (lähes aina Oltermannia 17%), luomukananmunia menee paljon. Jauhelihaa, kanaa,kalaa, vettä joudutaan ostamaan tai kantamaan kaupungin kaivosta tällä hetkellä, kasviksia, salaattia, juureksia, perunoita, hedelmiä, pähkinöitä, jugurttia(jossa 30% vähemmän sokeria), maustamatonta jugurttia, pakastemarjoja, karjalanpiirakoita joskus, sämpylöitä joskus, kaurahiutaleita, rahkaa, täysjyväriisiä, täysjyvämakaroonia, kaurakermaa, tomaattimurskaa. Kahvia.
Kotona syömme kaksi ateriaa (päivällinen + iltapala) päivässä arkisin, kaikki ateriat viikonloppuisin. Kauppaan menee ei-syötävät poislukien arviolta 120-200 e/vko. Yritämme ostaa järkevästi mutta emme kauheasti myöskään kitsastele, esim. hedelmiin ym. menee paljon rahaa. Toisaalta eineksiä ostamme tuskin koskaan eli teemme paljon ihan alusta alkaen itse.
Summa summarum: ruoka ON kallista mutta syöminen yksi elämän suurimpia iloja, ja onhan se kiva fiilis kun on kaapit täynnä eli kauheasti emme ole halunneet lähteä ruokaostoksista tuinkimään. Ruokakaupassa käynnissä minulle on myös tärkeää visuaaliset ym. elämykset eli en voisi kuvitellakaan käyväni Lidlissä tai sekaisessa lähipikku-Siwassa kuin korkeintaan parin kympin täydennysostoksilla.
Minä ja 4lasta syödään aina kotona, esikoinen koulussa lounaan muuten kotona, samoin mies syö töissä, hällä eväät.
Viikossa menee ruokaan (sisältää tarvittaessa pesuaineet, wc-paperit ym.) 50-100€, tähän ei sisälly kuopuksen erityiskorvike ja kuukaudessa 300-500€
Minä ja 4lasta syödään aina kotona, esikoinen koulussa lounaan muuten kotona, samoin mies syö töissä, hällä eväät.
Viikossa menee ruokaan (sisältää tarvittaessa pesuaineet, wc-paperit ym.) 50-100€, tähän ei sisälly kuopuksen erityiskorvike ja kuukaudessa 300-500€
Meillä on 20kg riisisäkki. Ostamme jokapäivä wokkivihanneksia pakasteena. Sotkemme sekaan. Vissiin ruokakulut noin 2e päivä. Joskus kun on varaa niin ostamme soijasuikaleita sekaan.
Unohdin vaan edelliseen mainita, että saamme meidään ei tarvitse ostaa perunoita, porkkanoita, sipuleita ym. juureksia kun ne on omasta takaa ja myös kurkun saamme ilmaiseksi. Tämä tiputtaa aika paljon ruokalaskua
en muista numeroani
ja 2 aikuista kotona,menee n.100e joskus enempikin,perus kotiruokaa syödään,leipää,jugurttia,puuroa aamulla,pari kertaa viikossa limua ja herkkuja
100e viikon ruokiin..tai no tarkalleen ehkä 80e, mut aina tulee ostettua jotain muutakin kun ruokaa..
Mut mä panostankin laatuun, ihan sama sit jos maksaa.
vanhemmat syövät arkisin töissä ja lapset syövät koulussa.
Saan kyllä viikon ruoat satasella. Enempää ei mene kuin 150 e.
Kun menemme mökille, niin menee 150 e jo pelkkään viikonloppuun, koska ostan valmissalaatit, pienet jugurtit jne jne, kaikkea helppoa ja sellaista, mitä ei tarvitse tiskata.
4 henkeä 50€
aamupala, päivällinen (minä ja kaksi lasta), päivällinen ja iltapala
Ruokalista kuulostaa ihan meidän ruokalistalta, paitsi näiltä osin:
- juomme gefilusmaitoa ja ykkösmaitoa
- juusto on musta leimaa
- kanamunat leivontaan halpoja, sunnuntaiaamiaiselle omegaa - ei luomua kuitenkaan
- pakastemarjat on itse kerätty kesällä
- kerran viikossa, arki-iltana on einesruoka tyyliin kalapuikot/maksalaatikko/veriletut.
Ja meidän neljän hengen ruokakulut on 100-150 e. Ja kaikki syövät töissä ja koulussa arkisin.
Kolme lasta. Ekaluokkalainen syö koulussa, mies töissä. Kaikki syödään kotona lämmin ruoka iltasella. Itsestä tuntuu ihan hurjalta tuo summa. Emme edes osta mitään ihmeellistä, peruskamaa. Luomumaitoa ja laktoositonta maitoa, Keijua, ruisleipää, täysjyväleipää, leikkeleitä, juustoa (lähes aina Oltermannia 17%), luomukananmunia menee paljon. Jauhelihaa, kanaa,kalaa, vettä joudutaan ostamaan tai kantamaan kaupungin kaivosta tällä hetkellä, kasviksia, salaattia, juureksia, perunoita, hedelmiä, pähkinöitä, jugurttia(jossa 30% vähemmän sokeria), maustamatonta jugurttia, pakastemarjoja, karjalanpiirakoita joskus, sämpylöitä joskus, kaurahiutaleita, rahkaa, täysjyväriisiä, täysjyvämakaroonia, kaurakermaa, tomaattimurskaa. Kahvia.
Ruokakauppaan menee n. 750e kuukaudessa. Sisältää myös shampoota, vessapaperia, pesuaineita + kissan ruuat.
4 henkeä 50€
aamupala, päivällinen (minä ja kaksi lasta), päivällinen ja iltapala
Meillä on 20kg riisisäkki. Ostamme jokapäivä wokkivihanneksia pakasteena. Sotkemme sekaan. Vissiin ruokakulut noin 2e päivä. Joskus kun on varaa niin ostamme soijasuikaleita sekaan.
Kulutatte todella vähän luonnonvaroja. Hieno suoritus.
Meillä menee kuukaudessa ruokaan 60e.
Elämme molemmat sosiaalituilla. Aikaisemmin kun mies kävi töissä meni rahaa ruokiin pelkästään viikossa useita satoja euroja.
Ironista kyllä elämänlaatu on parantunut kun mies joutui työttömäksi. Molemmat olemme laihtuneet ja kaikki turha jäänyt pois (alkoholi, karkit, suklaa, leivokset)
2 aikuista ja 2 lasta.
mies syö päiväruoan töissä, minä ja lapset kotona. kaikki 4 syövät välipalan ja iltaruoan ja iltapalan kotona. viikonloppuisin kaikki syövät kaikki ruoat kotona.
meillä menee 70-100 e viikossa ruokiin, shampoisiin, pesuaineisiin, vaippoihin, vessapapereihin jne. Yritän säästää mutta ei onnistu millään! Turhaa en osta mutta kaikki on niin kallista vaikka en ostakaan hintavinta.
syöttekö kaikki 4 kaikki ruuat kotona, vai vain iltaruuat? Vai syökö mies työpaikkaruokalassa, yksi lapsi esikoulussa, kotona äiti ja yksi lapsi kaikki ruuat.
Näillä seikoilla kun on suuri seikka vertailussa, ja silti IKINÄ kukaan ei kerro näitä asioita näissä säännöllisissä ruokamenokysymyksissä.
Sitten ihmiset vertailee ja kummastelee toistensa ruokalaskua. Vaikka toisessa perheessä syödään vain iltapala kotona ja toisessa kaikki ruuat.
Kuvastaa palstana tasoa. Ja taas ihmettelen miksi edelleen käyn täällä...
vastaan, että ainakin 200 euroa, sisältäen vessapaperit ja puhdistusaineet sun muut. Suureltahan tuo tuntuu, jos ei kertoisi kyseessä olevan suurperheen, jossa osa syö kaikki ruoat kotona.
No jos ap:n aloituksessa puhutaan ruokalaskusta, niin ei siihen normijärjen mukaan kuulu kun ruoka.