Lapsi sai si-rokotteen - kuinka pitkäksi aikaa kannattaisi jäädä kotiin karanteeniin
ettei tauti iskisi, ennenkuin rokote alkaa vaikuttaa? Ei olisi kiva saada jotain superärhäkkää tautimuotoa nyt heti rokotuksen jälkeen, kuten monille on käynyt.
Kommentit (27)
Espoossa aletaan rokottaa yli 3-vuotiaita ensi viikolla, ja me olemme molemmat töissä. Pitäisikö tässä nyt ottaa kuukausi palkatonta hysteerilomaa vai? Ottakaa vaan lapsenne pois päiväkodista jos voitte. Miksi ihmeessä ne edes ovat siellä jos ei ole tarvetta.
(on kotihoidossa) olisi kannattanut pitä kaksi, tosin taudinhan voi saada vaikka kaupasta. Mutta siis taudin sai tasan kaksi viikkoa rokotuksesta.
on oikeus toimia parhaalla katsomallaan tavalla. kyllä itsekin olen hieman rajoittanut menojani yksivuotiaan kanssa. ihan karanteeniin en kuitenkaan rupea!
Lapset sai rokotteen eilen aamulla ja heti hoitoon.Ei ole mahdollisuutta mihinkään karanteeniin. Elämä jatkuu normaalisti.
pienenpi ollu jo monta viikkoa poissa kerhostaan, isompi nyt toista viikkoa. Vielä tämän viikon ovat poissa, ehkäpä ensi viikolla maanantaina jo vien kerhoihin kun rokotuksesta 2viikkoa ja 4 päivää. Harrastuksessaan ovat käyneet kerta viikkoon, kestää 50 min. Muta siellä onkin ollut vain muutama lapsi viime- ja tällä viikolla heidän lisäkseen. Molemmat lapset ovat riskiryhmässä, ja erittäin herkästi sairastuvia, nimenomaan keuhkoistaan.
Ihan sama minulle, jos jonkin mielestä olen liian varovainen. Eipä tarvitse sitten jälkikäteen harmitella, miksi parin tunnin kerhon takia lapsi on teholla.
Aina vaan paranee!