Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monen lapen äitinä olen sitä mieltä, ettei imetys

Vierailija
17.11.2009 |

suojaa lasta sairauksilta. Se on jostain muusta kiinni. Täysimetin 6kk. Sinä aikana vauva sairasti rs-viruksen, useita korvatulehduksia ja angiinan. Imetyksen lopetin 1v2kk iässä. Ja sairastelu jatkui.

Toista imetin kaikkiaan 3kk ja hän oli vauvana ja nykyäänkin terve kuin pukki.

Liittyen Tarjan ihmettelyyn kun vauva sairastui vaikka hän imettää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä sairasta juuri koskaan. Mieheni veli taas on jatkuvasti jonkun flunssan tms kourissa kun hänestä kuulee, vaikka häntä imetettiin lähen vuoden ikään. Enkä ole tällaiseen toteamukseen ole aikaisemmin törmännyt, osaatko antaa jonkun linkin mistä aiheesta voisi lukea?

Yritin pikaisesti googlailla, mutten löytänyt, enkä ehdi ruveta sitä sen enempää etsimään. Mulle tämän toteamuksen on kertonut neuvolan terkka, en siis tiedä sen enempää asian todenperäisyyttä. Se siis pätee mun lapsuuden perheeni kohdalla, mutten tietysti voi sanoa, että tämä olisi absoluuttinen ja ehdoton totuus joka ainoan ihmisen kohdalla :)

Vierailija
22/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo "empiirinen naistenlehtitutkimus" räjäytti kyllä potin!

Ihan oikeasti, vaikka se oma pitkään imetetty muksu olisikin sairastellut paljon ja korvikevauva olisi oikea terveyden perikuva, niin ei se poista sitä tieteellistä faktaa, että imetetyt vauvat ovat keskimäärin terveempiä. Ei, vaikka naapurissa ja sukulaisperheessä ja serkunkumminkaimalla asiat olisivat samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette olisi imettäneet?

Vierailija
24/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojaako imetys lasta sairauksilta. Luulin, että asiasta on ihan tieteellisiä tutkimuksia. Mutta hyvä, että tämäkin selvisi.

Vierailija
25/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vauva sairastaa enemmän, jos vanhemmat lapset tuovat pöpöjä mukanaan koulusta. Ei meilläkään esikoinen sairastanut paljon vauvana, koska ei altistunut pöpöille juuri missään (ei vanhempia sisaruksia, kökittiin lähinnä kotona ja kerran viikossa muskarissa jossa sielläkin suurin osa lapsista oli esikoisia). Mitä enemmän mahdollista pöpöaltistusta = enemmän sairastelua. Moni esikoisen äiti hehkuttaa imetyksen voimaa, muttei tajua, että useampilapsisessa perheessä pöpöt tulevat jo ovista ja ikkunoista muiden lasten mukana. Plus että joka välissä ei ehdi pyyhkiä vauvan sormia/pöytää tai mitä hyvänsä paikkaa johon vauva saattaa koskea ja näin saada pöpöjä suuhunsa.

Vierailija
26/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastani, ja kukaan ei sairasta juuri yhtään. Joku pikku nuha vuodessa.

Samapa tuo onko terveitä imetyksen ansiosta, vai olisko terveitä muutenkin.

Minä olen halunnut imettää, ja taivaan kiitos lapset ovat näin terveitä.

Vierailija
27/27 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 täysimetettyä (kotihoidettua, eikä tosiaankaan ole tupakoitu) lasta ovat olleet infektiokierteisiä ihan pienestä lähtien. Kaikilla ollut monet korvaputket. Luulen kuitenkin, että korvan huono rakenne on tässä se selittävä tekijä. Ei siis aina auta, vaikka kuinka imettäisi, kun on huonot perintötekijät :-(