Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuun tähdet vko 47

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin tutustumassa Hyvinkäällä synnäriin. Tuli vähän ristiriitaisia tuntemuksia. Toisaalta osasto oli ihan ok, mutta toisaalta jotenkin konkretisoitui että kohta sitä voi itse olla makaamassa tossa sängyssä. Nyt sitten toivon kuitenkin että pääsisin neljän hengen huoneeseen. Kahden hengen huone oli todella pieni ja luultavasti siinä iskisi jonkin asteinen ahdistus, jos on huonetoveri. Kaikkea sitä pienessä mielessään pyörittelee...

Mitenkäs Jennulin töihin paluu sujui?

Minsku: Voin vaan kuvitella miten paljon helpottaa kun teillä pieni kääntyy. Mulla oli vaan hetken poikittain, mutta silloin painoi keuhkoa niin etten pystynyt hengittämään kuin pinnallisesti.

Torstaina olisi perhevalmennuksessa nuken kylvettämistä ja vaipanvaihtoa. Kyllä nämä asiat on jo lähihoitajakoulussa opetettu. Jotenkin sitäkin odottaa innolla että onkohan jotain uusia ohjeistuksia tullut.

Koittakaapa kertoa kuulumisianne mahan kasvatuksen ohessa.

Sande87 ja Sara 30+5

Vierailija
2/23 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin viimein tulla kurkkaamaan oikeaan paikkaan :) kiitos sande87

missä vaiheissa kukin menee, mulla olis nyt täynnä rv31+2.

oli ongelmia viime viikkoon asti kunnes vaavi ymmärsi kääntyä oikeaan osotteeseen eikä olla poikittain! olisin kait joutunu käymään Äpolilla, kun se vaikeutti hirveesti mun tekemisiä ja liikkumista. viime viikon neuvolassa asia oli nyt ok. meidän olis kans tarkotus mennä käymään tutustumaan synnärille kunhan vaan saan varattua ajan! mullehan se on jo tuttu paikka kahteenkin otteeseen mutta miehelle ensimmäinen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet Sande oikeassa! Vauva on nyt kääntynyt raivotarjontaan ja kyllä helpotti. Minulla lähinnä siten, että järkyttävät liitoskivut helpottui. Vauva oli poikittain tuolla aivan alhaalla ja teki painetta ihan kiitettävästi :)

Nyt on sitten alkanut taas namä kovat turvottelut. Olin niiiin toivonut että jospa tässä raskaudessa niiltä välttyisin. Mitä vielä! Painoa tullut jo 12kg - 15kg. Jalat niin turvoksissa ettei suurin osa kengistä mene jalkaan. Suonikohjut löytyy ja niiden ympärys aivan sinertää ja aristaa iltaisin. Kamalan näköistä. Nytkin aamulla laitoin väkisin tukisukat jalkaa, mutta puristaa ihan liikaa ja pakko ottaa pois. Vichy novellea ( siis suolatonta ) menee ainakin 1,5l päivässä ja päälle paljon vettä. Silti suuta kuivaa ja turvottaa.

Illalla tuli itku silkasta pettymyksestä. Vaihdoin koko poppoolle eilen petivaatteet, eli pesin monta koneellista pyykkiä, laitoin ruokaa, leivoin pikkuleipiä ja illalla oli tytön luistelukoulu. Ihan tavallista puuhastelua. Illalla jalat ihan pullamössöä. Harmittaa miksi en voi kuulua niihin onnellisiin odottajiin, jotka todellakin ovat elämänsä kunnossa! Meillä loppu on taas sitä verenpaineen kyttäystä ja muistuttelua levon tärkeydestä. Ja kehden viikon välein nyt ainakin tässä vaiheessa tsekkaavat kohdunsuun tilanteen ettei lähtis aukeamaan. samalla jatkavat sairaslomaa.

Me ei osallistuta mihinkään perhevalmennukseen kun on kolmas lapsi kyseessä. Lisäksi en edes tiedä järjestetäänkö Hämeenlinnan sairaalaan mitään tutustumiskäyntejä? Täytynee selvittää.

Nyt aamupalan laittoon. Tytöt ovat kotona tämän viikon. Lomaillaan ja lepäillään ja pakoillaan si:aa. Maanantaina saivat rokotteen. Eskarissa kun ei ole pakko olla niin otettiin tähän väliin vähän huilia, kuopus jääkin nyt sitten kokonaan kotihoitoon.

Mutta jaksellaan hyvin ja voidaan paksusti. Mulla oli sf - mitta jo 26. Mites muilla?

Minsku rv 29 + 6

Vierailija
4/23 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sf mitta 27cm rv.30+3

ens viikolla taas neuvolaan ja tsekataan meininki! ;)

Vierailija
5/23 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko piiuli-78 kertoa milloin on laskettuaika, missä synnytät ja odotatko ultaran mukaan tyttöä vai poikaa? Saadaan sinutkin tohon listaan mukaan.

En nyt viitsi aloittaa tälle viikolle uutta, kun tämä on näin tyhjä.

Täällä hiljaiseloa. Aloitin äitiysloman varhennettuna tänään :) Tuntuu kyllä niin hyvältä, saa keskittyä hyvällä omallatunnolla vauvan tavaroiden laitteluun.

Sande87 ja Sara 31+4

Vierailija
6/23 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut äitiyslomalla perjantaista asti, mutta työt loppuivat viikkoa aikaisemmin, kun pidin kesälomaa siihen väliin. Ei oikein vieläkään ole lomafiilis, on kaikenlaista tässä ollut. Työmeilejä vielä lueskelen ja jotenkin on hankala heittäytyä lomailemaan. Tämä viikko menee lähinnä autokuskina, kun pitää tuota tyttöä (6v) kuskata eestaas, kun tän ja ens viikon on erityisjärjestelyt hoidon suhteen.

Vauvan pyykkiä pesen ahkerasti, mutta kohta alkaa iskeä paniikki, kun ei ole vielä mitään paikkaa laittaa vauvan vaatteita. Vaunut on myös hankkimatta. Sit alkaakin joulupaniikki. Mun tuurilla tämä Beckham haistaa kinkun juuri kinkunpaistoyönä (muutama päivä ennen joulua) ja sit tulee lähtö kesken kinkunpaiston. Vaikka loppupäivät ovatkin tukalia, mielellään synnyttäisin vasta tammikuussa... Haluaisin kuitenkin joulun olla kotona. Stressiä aiheuttaa myös se, että jos ruuanlaitto menee pieleen sairaalassa olon vuoksi. Joulun alusviikko kun on se ainoa viikko vuodesta, milloin leikin kotihengetärtä ja laitan ruokaa mielelläni.

Elisabet ja Beckham 35+2 (+tyttö -03)

Vierailija
7/23 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytön 6v syttärit torstaina ja kaverisynttäreitä juhlittiin sunnuntaina. Lisäksi viikonlopun oli meillä sukulaisia autotallitalkoissa. Ihanaa kun käy vieraita, mutta vielä ihanampaa on kun lähtevät kotiinsa :) Olo on nyt kuin hakatulla. Jalat ihan poikki ja muutenkin tosi väsy olo. Lisäksi tuli syötyä juhlien tiimellyksessä liian suolaisia herkkuja ja nyt turvottelee ihan urakalla.

Toivotaan ettei kenellekään tule aikaistettu lähtö synnärille kesken jouluvalmistelujen. Joulukin olisi kiva olla kotona. itsekin kuulun näihin joulun " fiilistelijöihin ", eli hyvää ruokaa on oltava ja koti kauniisti laitettu. Tänä vuona jää punaviinit nauttimatta, mutta eipä haittaa!

Itse en ole vielä aloittanut vauvan vaatteiden pesua, mutta ajattelin aloittaa sitten kun äitiysloma virallisesti alkaisi. Tavarat on kyllä hankittu suurin osa. Olen sairaslomalla äitiysloman alkuun saakka.

Minsku rv 30 + 4

Vierailija
8/23 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli taas ultra kun viimeiksi vauva oli pieni viikkoihin nähden mutta hyvin näyttää kasvavan ja painoa oli 1980g :) Seuraavan kerran vasta kuukauden päästä ultraan ja silloin katsotaan painoarvio ja istukan toiminta. Jospa sitä osais vähän rennommin ottaa kun tietää kaiken olevan hyvin! vauvan vaatteita en vielä ole alkanut pesemään kun täytyis ensin siirtää tytön vaatteet lipastosta vaatekaappiin, että saan sitten puhtaat vaatteet lipastoon.

vointi on hyvä mutta, välillä närästää, turvottaa, väsyttää, kramppaa jalka tai alaselkää särkee..joka päivä joku pikkuvaiva :D

ootteko muuten huomannu että oman mahan kokoa ei osaa arvioida yhtään!? tänään siellä äippäpolilla katsoin että yhdellä naisella oli aivan valtava maha ja kysyinkin mieheltä, että eikö ollutkin iso, niin mies sanoi ettei se paljoo isompi ollut kuin mun masu ;)

mmamma rv 32+1

Vierailija
9/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Ärsyttää vain että yrittävät koko ajan löytää jostain vikaa. Viimeksi jaksoi marmattaa painonnoususta ja totesinkin heti aluksi kun sinne menin että liitoskivut ovat olleet nyt niin kamalat joten liikunta on jäänyt nyt erittäin vähälle. Ei sitten sanonut painosta mitään vaikka pari kiloa oli 2 viikossa tullut. Mutta sitten kun ei löytänyt hb:sta mitään, edelleen erittäin hyvä ja verenpaineet todella hyvät niin vaikka sokerirasituksessa olin ja tulokset hyviä niin tahtoo vielä ottaa varmistuksen. MITÄ?! MIKSI?! Tuntuu että tuolla Jokelan neuvolassa tahalleen yritetään löytää jotain vikaa.

Joku kyseli tuosta SF mitasta ja itsellä se on 30 (32+1)

Täällä nyt tulevana viikonloppuna ruvetaan häsläämään joulun kanssa ja kaikki joulukoristeet ja jouluverhot ja valot laitetaan tuolloin. Ajattelin nyt tänä jouluna myös panostaa enemmän tuohon leipomiseen kun kerran kotona ollaan. Joululaatikoita en kyllä itse viitsi valmistaa, kun en niitä ikinä ole tehnyt ja sitten jos eivät onnistukaan niin joulu on pilalla.

Onkos muut joutuneet ostamaan äitiysalushousuja vai oletteko vain ostaneet isompia alushousuja? Itse kävin tuossa viikonloppuna Lindexillä ja sieltä sai 2kpl hintaan 12,95. Mielestäni ei ollut paha hinta, kun pari viikko sitten kun ostin liiviliikkeestä niin yhdistä sai maksaa 18e.

Eipä tässä muuten ihmeempiä, yöt menee ns. koiranunta kun joka kerta kun asentoa vaihtaa niin herää ja koko ajan on kuuma. Vaikka olemme pienentäneet makuuhuoneen lämpötilaa niin silti on vaan kuuma koko ajan. Turvotusta on tullut jalkoihin, huomaa kun kengät eivät mene enää kunnolla jalkaa, vetoketju ei mene ylös asti. Muuten olo on ihan hyvä, paitsi tietysti nuo liitoskivut vaivaavat mutta eihän tässä enää ole kuin vajaa 8 viikkoa jäljellä:)

Supu3 32+2

Vierailija
10/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supu, itsellä myös samansuuntaisia kokemuksia. Mikään kun ei kelpaa niille tädeille.

Itsellä oli aamuvirtsassa sokeria rv 27 (tuoremehuaamiaisen jälkeen), ja parin päivän päästä olikin sit jo sokerirasitus. Siinä ei ollut yhtään poikkeavaa arvoa, tosin 1h arvo oli hieman yläkanttiin (9.2, kun raja on 10). Ennen rasitustestiä neuvolatäti sanoi, että jos sokerirasitus on puhdas, niin sitten ei satunnaisesta glukoosista virtsassa tarvitse huolestua, varsinkaan jos on esim. juonut tuoremehua just ennen pissaamista.

Sen jälkeen on ollut kolme neuvolakertaa, joissa yhdessä narahdin pissatestissä (pian ruokailun jälkeen). Tästä johtuen olen saanut saarnaamista, vaikka ei omien puheden mukaan pitäisi olla huolissaan (kun kerran sokerirasituksessa ei mitään ollut). Mun pitäis kuulemma olla kuitenkin "varmuuden vuoksi" jollain diabetesruokavaliolla ton yhden hieman yläkanttiin olleen arvon takia.

Paino on kyllä noussut semmoista tasaista 500g/viikko tahtia (yhteensä nyt +12kg alkutilanteeseen) ja saisi se painonnousu nyt hieman hidastua. Mutta silti. Tulee aina semmoinen syyllistetty fiilis kun muutenkin itsetunto on aika nollissa :/

SF-mitta on alakäyrillä (viimeksi 34+3 27cm) joten mitään jättivauvaa ei sen perusteella pitäisi olla tulossa. Verenpaineissa ei ole ollut tädillä valittamista, ja hemoglobiininkin sain nyt nousemaan pois anemialukemista takaisin kolminumeroisiin lukemiin. Luulisi, että olisi myös jotain positiivista sanottavaa. Mutta ei.

Elisabet ja Beckham 35+3

Vierailija
11/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supulle: Olen ostanut muutamat mamma alushousut, mutta vielä toistaiseksi olen pärjännyt ihan tavallisilla hipstersseillä. Yhden kerran vedin mammapöksyt jalkaan ja menin sanomaan lapsille hyvää yötä. 4v katsoi mua ihmeissään ja kysyi : " äiti, mitkä sulla on jalassa? " Ennenkuin ehdin vastata, niin tyttö vastasi itse: " ei noi ainakaan pikkalit ole kun on noin suulet ". Tytön ilme oli näkemisen arvoinen! Kieltämättä ovat aivan hirveitä!

Mulla on kiltti neuvolantäti, joka ei turhista huomauttele. Näkee toki itsekin että mun painon nousu johtuu suurilta osin turvotuksista. Sormukset ei mene enää sormiin ja on vain parit kengät, jotka jalkaani saan. Hemoglobiini on ollut hyvä koko ajan ja paineetkin hyvät vielä toistaiseksi. Huomenna menenkin ensin terkkarille ja sitten lääkärille, kun sairaslomaa pitää jatkaa.

Mun mies sanoi eile suihkussa, että kyllä alkaa olla jo iso mun maha. Ihmetteli, että onko ollut joka kerralla yhtä suuri? No, todennäköisesti. Niin se aika kultaa muistot.

Mieli on aika seesteinen, eikä tuleva juurikaan pelota. Mutta huoli on siitä, mihin lapset hoitoon synnytyksen ajaksi ja kuinka mies ehtii mukaan kun on töissä eri paikkakunnalla. Mun kohdalla varaudutaan nopeaan synytykseen, joten aikaa ei olisi hoitajan etsimiseen. Illalla ja yöllä hoitaja kyllä järjestyy, mutta entäs päivällä? Ja kieltämättä jännitää se, että ehditäänkö ollenkaan sairaalaan? Toki sekin on mahdollista, että tämä synytys etenee rauhallisesti.

Täällä kanssa yöt todella katkonaisia. Janottaa ja pissattaa, kädet puutuu ja jos unissani käännyn mahalleen, niin herään koviin supistuksiin. Kaikenlaiset unetkin kiusaavat. Magnesium auttoi minulla niihin koviin suonenvetoihin.

Nyt täytyy lähteä hakemaan kuopusta kerhosta ja yhdeltä " vapautuu " eskarilainen. Melkoista autokuskin hommaa...

Minsku

Vierailija
12/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin pitkästä aikaa. Piti viime viikolla jo kirjoitella mutta jostain syytä ei päästänyt kirjautumaan ollenkaan. Nyt onneks pääsin.

Täällä ei mitään ihmeelistä. Liitoskivut on välillä ihan sietämättömiä. Eilen oltiin miehen kanssa hoitamassa asioita Turussa ja reissu oli tosi raskas. Yöllä sitten oli kaameat kivut ja supisteli.

Vatsa kasvaa siihen tahtiin, että tuntuu repeävän vallan kyljistä. Raskausarpia on ihan kauheasti tullut ja ovat isoja. Onko muut välttyneet arvilta?

En muista kyselittekö täällä jotain kun luin niin paljon taas kerralla. Mutta saikulla jatketaan täällä elämää äippälomaan asti.

Vauva-10 + Muukalainen 31+2

Vierailija
13/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulosti tutuilta teidän jutut: raskausarpia, turvotusta, yöheräilyä, hikeä, pissahätää ja liitoskipuja... Hehkeetä! Öisin saa kolme-neljä tuntia nukuttua, ainoa joka noista ei valvota on noi arvet ;) Oon ahkerasti pötsiä rasvannut mutta on silti kuin suuronnettomuuspaikka!

Eilisten liikkatuntien pito letkiksen opetuksineen ja kolmen-neljän kilsan kävely oppilaitten kanssa teki musta aika ramman, nyt on selkä ja persii ihan kipeenä. Viime yönä kun möngin sängystä ähinällä vessaa kohti, niin mies erehtyi kysymään tarviinko apua. Liikuin kuulemma ketterästi kuin gepardi. olisin tukehduttanut tyynyllä jos olisin yltänyt...

Torstaina neuvola, saa nähdä mitä paineet on työpäivän jälkeen ja mitä sanovat turvotuksesta.

Kaksi viikkoa töitä, kääk! Menee niin nopiaan tää aika nyt...

Jennuli 32+1

Vierailija
14/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli viime torstaina, kaikki muuten OK, mutta paastoverikokeen sokeriarvo oli vieläkin huonompi eli 5,6 kuin varsinaisessa sokerirasitustestissä (5,4), joten neuvolatäti laittoi mulle lähetteen äitiyspolille. Aika tulee postitse lähiaikoina.

Mitäköhän muuta siellä tapahtuu kuin katotaan vauvan koko (mikä on ihan kiva tietää), onko kellään kokemusta?

RR oli 135/86, SF-mitta 30, sykkeeksi kirjattiin n.150 ja vauva on asettunut raivotarjontaan (ja todennäköisesti pysyykin siinä, mikäli menee samoin kuin 2 aiemmassa raskaudessa). Jännä, että samalla rv:lla eli 32. rv:lla on aiemmat vauvanikin asettuneet raivotarjontaan. Painoa on tullut nyt 600g/vko, kaikenkaikkiaan painoa on tullut vajaa 10 kg.

Tietenkin nyt, kun ei saisi syödä makeaa, niin eikös vaan tee hulluna mieli tuoremehua, irtokarkkeja, pipareita ja glögiä :(

Äippäloma alkaa 8.12.(vasta!) ja ei kyllä millään enää jaksaisi olla töissä, nyt olen neuvolatädin myöntämällä 3 päivän saikulla, kun on flunssainen olo (kurkku kipeä, nuha ja yskittää) ja VÄSYTTÄÄ.

Niin, olenkos peräti poppoomme vanhin odottaja? Mittarissani on siis 39 vuotta, huhtikuussa täytän 40 (kääk!).

Minkäs ikäisiä te muut olettekaan?

Tässä raskaudessa ei ole tullut (ainakaan vielä, koputtaa puuta...) raskausarpia, on tainnut auttaa, kun melkein alusta asti olen rasvannut aamuin ja illoin masuani Doven Go Fresh kurkun ja vihreän teen tuoksuisella body lotionilla, joka lupaa kosteuttaa 24 h :)

Yöunet ovat huonontuneet, kun täytyy vaihtaa kyljeltä toiselle (Pekka Niskaa tarvittaiisin..)100 kertaa yössä ja aina alempi jalka ja käsi ovat puudukissa :( Välillä täytyy käydä kaksikin kertaa pissalla.

Kävin sunnuntaina kellarissa penkomassa takaisin saamiani ja muilta saatuja vauvanvaatteita ja lakanoita yms. ja toin 3 isoa kassillista pestäväksi. Ilokseni totesin, että eipä tarvitse juuri mitään ostaa. Ja nyt on alaselkä jumissa penkomisen takia :(

Mamma-alkkareista: öisin käytän tavallisia alkkareita, jotka rullaan masun alle, mutta päivisin tykkään käyttää hehtaarikokoisia Sloggi Maxeja (kunnon mummomeininki :D).

t: Äitsyliini rv 32+3

Vierailija
15/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarvet: *koputtaa puuta* Ei yhtään uusia. Viime raskaudessa ehdin jo joskus rv 38 juhlistaa arvettomuutta ja otin kuvankin, mutta eikös sitten seuraavana yönä ne revenneet oikein kunnolla. Alamaha oli kuin tiikerin raavinnan jäljiltä. Nyt ne ovat tosin jo vaalenneet. Kauhulla odottelen tulevaa.

Pikkarit: Olen käyttänyt matalavyötärömalleja, en ole hankkinut erillisiä mamma-pikkareita. Ei ole ollut ongelmia.

Yöt: Hyvänä yönä vain 1 vessareissu, normaalimpaa on 2..3 vessareissua. Sängystä ylös kampeaminen sujuu vielä suht ok, mutta monta kertaa olen herännyt vessahätään väärällä kyljellä ja sitten kun yritän kääntyä vessahätäkiireessä, niin alkaa supistelu ja kyljenkääntöoperaatio ei olekaan niin yksinkertaista. Ei se heräily niin haittaa, saan kuitenkin yleensä heti uudestaan unen päästä kiinni. Joskus iskee jano yöllä, tai raahaudun keittiöön ottamaan unohtuneita rautatabletteja.

Ikä: Maanantaina loppuu nuoruus, kun tulee 30 täyteen :(

Itse olen sen verran saanut pesimisviettiä, että olen kerännyt kasaan vanhoja ja lainaksi saatuja vauvan vaatteita ja lajitellut niitä pesukategorioiden mukaan eri kasoihin. Sitten pesun jälkeen vielä koon mukainen lajittelu. Kunhan ehtisi. Olen tehnyt myös havainnon, ettei ainakaan tarvitse pikkuvauvavaiheeseen yhtään uusia vaatteita hankkia.

Elisabet ja Beckham 35+3

Vierailija
16/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli tuli juuri 34v. tayteen. Tavoitteena oli kolme lasta ja vaipparumba ohi siihen mennessa kun taytan 35v. No, eka osuus tuosta nayttaisi toteutuvan, mutta tuskin tamakaan beibi on vaipaton ennen vahan reilun kahden vuoden ikaa. :)

On puhuttu odotuksen vahemman ihanista osa-alueista. Taallakin on nyt ilmennyt turvotusta. :( Eka raskaudessa tuli akkia kova turvotus nilkkoihin ja kammenet ja jalkapohjat kutisi, mutta uhkaava raskausmyrkytys meni itsestaan ohi. Tokassa en muista turvotusta juurikaan olleen. Nyt on parin paivan sisalla tullut varmaan aika normaalia ja kuitenkin suht lievaa nilkkojen ja sormien turvotusta - jalat ei nayta yhtaan omilta, yak! Sinansa ei ihme jos nilkkoja turvottaa, kun "alakertakin" on ollut jo parin kuukauden ajan turvoksissa paivisin, kun vauva painaa lantionpohjan verisuonia, eika veri kykene kiertamaan kunnolla. Alaosaston turvotus tosin haipyy yolla, mutta nilkat on sitkeasti pohoksissa.

Raskausarvilta olen toistaiseksi valttynyt kaikissa raskauksissa. Nyt tosin maha on erimuotoinen, ns. poikamaha, ja tuntuu etta nahka on tiukemmalla. Rasvaillut en ole kuin satunnaisesti edellisissakaan raskauksissa, ja toivon etta selviaisin arvitta nytkin. Rintoihin tuli ekassa maidonnousussa kunnon punavalkea sirkustelttakuviointi, kun "tytot" kasvoi pari kokoa yhdessa yossa.. Mutta nopeasti punaviirut haalenivat huomaamattomiksi. Viimeeksi ei tullut uusia, ja toivottavasti tilaa on riittavasti nyt kolmannellakin kerralla.

Yot nukun suhteellisen hyvin. Kerran yossa tosin joutuu kaymaan vessassa, ja kaantyminen on yhta ahellysta. Mutta nukun imetystyynyn kera, ja seauttaa tosi paljon. Suurin ongelma ja herailyn syy ovatkin lapset, joista ainakin yksi tuppaa viereen jossain vaiheessa yota. Usein on yksi kummallakin puolella. Miten sitten kun niita on kolme..?!?

Larubia rv 34+3

Vierailija
17/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satakunnan kesk.sair. ja 16.1.2010

Vierailija
18/23 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sukupuolesta ei tietoa

Vierailija
19/23 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v. ja joskus sanoin tekeväni lapset ennen 25vuotis synttäreitä (jotka on 25.1 joten ehdin, jos raskaus ei yli mene :D )

Äitiysalkkareita en ole käyttänyt, koska normaalistikin käytän matalamallisia joten eivät purista mistää. Jotkui mammahousut on huonoja, mulla ainakin farkkujen mahan päälle tuleva kangas puristaa ja olohousuissa taas on niin löysä ettei pysy mahan päällä! (kummatkin h&m:n housuja) tavalliset olohousut on parhaimmat:)

Raskausarpia on pakaroihin ja lantioon tullut:( Ei vielä mahaan.. toivottavasti ei tulekaan, yksi iso (sektio-arpi) riittää.

Mulla on selvästikin ultrassa aina etsitty jotain "vikaa", onneksi nyt kaikki vihdoinkin hyvin :)

Nukkumaan pitäis mennä mutta ei paljon väsytä kun kokopäivän nukkunut, kauhea päänsärky ollut eikä panadol helpottanut, joten pimeässä huoneessa peiton alla makaillut. Jos sitä kuitenkin yrittäis.. Ainiin, en muista kirjotinko viimeiksi että täällä on uniongelmia öisin, jos herään esim. viiden aikaan niin en varmasti saa ainakaan tuntiin unta ja juuri kun nukahdan niin tyttö jo herättää! (tästä varmaan päänsärkykin johtuu)

Mmammma rv 32+2

Vierailija
20/23 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuulostaa niin lohduttavalta, että muillakin näitä vaivoja alkaa olla :) Vertaistuki kunniaan!

Minä olen saanut toistaiseksi ainoat raskausarvet jo teininä kun kroppa sai muotoja. Kahdessa edellisessä raskaudessa selvisin arvitta, vaikka molemmissa paino nousi yli 20 kiloa. Nyt on vatsan muoto toinen ja navan kohdalta kiristelee välillä kovastikin ja mahan iho kutiaa kamalasti. Tuota ei ollut edellisissä raskauksissa. Rasvaa menee ihan kiitettävästi.

Veteraaniosastolle kuulun minäkin, ikää 33v.

Olin tänään terkkarilla että lääkärillä. Verenpaineet ok ja Hb 125. Ei vielä käskenyt rautaa syömään. Mistä arvoista olette muut aloittaneet raudan syönnin? Mutta tuo turvotus sitten. Sain komennuksen ruveta suolattomalle ja sokerittomalle dieetille. Jep jep! Ruuan laitossa koko perheelle on muutenkin oma hommansa ja rupea nyt sitten laittamaan itselle vielä eri ruokaa. Maalaisjärkeä meinasin käyttää. Painoa tullut 60kg lähtöpainosta jo 16kg! Jalat on ihan turvoksissa polvista alaspäin. Sormet on nakit. Yöllä puuduttaa ja pistelee käsien lisäksi poskipäitä. Eli turvotus leviää kasvoihin hyvää vauhtia. Ja jos minä olen selvinnyt raskausarvitta, niin suonikohjut löytyy ja valitettavasti myös alapäästä. Ja se on kipeä!

No, esikoisen synnytyksessä minulta lakkasi pissan tulo ja laittoivat kestokatetrin. Pissaa tuli ekan vuorokauden aikana 7 litraa! Eli nestettä oli silloinkin ihan kiitettävästi.

Jennuli, kyllä olet reipas! Minä kuolisin 4 kilometrin kävelyyn tällä hetkellä. Kyllä saa taas alusta aloittaa huhtikuussa kun kuntosali / jumppakortti astuu voimaan. Ja töitä saa tehdä hampaat irvessä jotta lähtöpainon saavuttaa. Kiva että elämässä riittää tavoitteita :)

Minsku rv 30 + 6