Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noviisi kaipaa apua!

17.11.2009 |

Hei,

olen vanhoilla päivilläni äidiksi tuleva nainen ja olen ihan pyörällä päästäni kaikesta vaunutarjonnasta. Kaipaisin todella kokeneiden apua. Haluan ostaa kolmipyöräiset modernin näköiset ja ketterät rattaat. Liikun pääosin autolla, mitä nyt tietenkin kävelylenkeilläkin käyn, mutta Helsingin lähiössä asutaan. Onko teillä kokemuksia mitkä näistä rattaista olisivat laadukkaimmat/mukavimmat käytössä?

Arvostan kovasti mielipiteitänne!

Gesslein: Vision-FIN

Graco: Trekko

Emmaljunga: Cangaroo

Teutonia: Spirit S#

Onko muita ehdoituksia. Hinnalla ei ole niin kovin väliä, kunhan saan mieluiset :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, me paadyimme Teutonian Spiriteihin ihan jo pelkastaan saatavuuden kannalta kun emme asu Suomessa. Tilasimme Saksasta ja parin viikon paasta pitaisi vaunujen tulla joten kaytannon kokemusta ei ole viela mistaan vaunuista.

Kannattaa ottaa huomioon esim jousitus ja etta istuinosan/kopan saa kaannettya molempiin suuntiin, muistaakseni Emmaljungissa ei tata mahdollisuutta ollut. Teutonialla on minusta niin paljon eri varivaihtoehtoja joita voi yhdistella miten itse haluaa 2010 malleissa etta eikohan sielta ainakin varien puolesta mieluiset loydy :)

Kannattaa katsoa myos vauvainfon foorumi, siella on paljon keskustelua vaunuista http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showforum=67

Vierailija
2/4 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kay vaikka Lauttasaaren Vaunuaitassa juttelemassa ja tutkimassa valkoimaa.

Itse en ole vaunuja Suomessa ja lumessa tyontanyt, joten toi kolmipyoraisyys askarruttaa ainakin mua.

Mulla on ollut Bugaboon Cameleon ja Bee. Beeta en suosittele lumiolosuhteisiin, muuten tosi kivat. Cameleoniin on olemassa talvipyorat. Cameleonissa on osin nelja pyoraa, mutta ne on tosi ketterat ja kivan nakoiset. Kay Bugaboon nettisivuilla katsomassa. Bugalla on viela erikoismalleja, hauskan nakoisia, ja perusmalleistakin voi koota vaikka mita vaihtoehtoja.

Toivottavast loydat hyvat menopelit, niita tyontelee aika pitkaan, joten ala tee liikaa kompromisseja (kuten meikalainen teki asuinmaasta johtuen ja hermostui taysin ensimmaiseen hankintaan...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä meni gracon kolmipyöräset pakkasella rikki, muoviosat hajosivat. Gracot oli muutenkin niin onnettoman huonot. Niiden tilalle ostimme P&T:n vibet. Ollut niin loistavat. En vaihtaisi niitä millään hinnalla pois.

Vierailija
4/4 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut molemmat ja molemmat todella hyvät. Näitä on työnnetty niin lumessa, loskassa, maastossa kuin ihan asfaltillakin ja hyvin on pärjätty. Ainoastaan hiekkarannan hiekka on hankala kolmepyöräisille... =)

Mutta siis, nuo teutoniat olivat loistavat. Vakaat, jämäkät ja ennenkaikkea laadukkaat. Ainoa huono puoli näissä oli, että veivät kasattuna järkyttävän suuren tilan (tosin meillä oli näistä se vanhempi malli, jossa ei ole kääntyvää etupyörää, joten paketti oli varmaan vielä hitusen isompi kuin tää nykyinen malli). Muuta moitteen sanaa en näistä todellakaan melkein kolmen vuoden käyttökokemuksella löytänyt. Jälleenmyyntiarvokin oli mielestäni hyvä. Suosittelen!!!

P&T:t (siis Phil & Teds) meille sitten hankittiin, kun pikkukakkonen syntyi ja oli tarvetta tuplille. Silloin myin myös teutoniat pois. P&T on loistopeli, kun tarvitaan tuplia suhteellisen vähän. Meillä nämä ovat käytössä myös vain yhdellä lapsella, kun isompi ei ole mukana. Kakkonen (nyt 1v8kk) myös nukkuu näissä. Vaikka nämä nykyisin ovatkin ihan suosikkivaunut ja päivääkään en ole katunut näiden hankintaa, niin en välttämättä näitä esikoiselle hankkisi ellei pikkusisarus ole suunnitelmissa hyvinkin nopeasti. Syitä tähän: ovat aika suojattomat pienelle lapselle, istuinsuuntaa ei voi kääntää (vauva ei siis ole koskaan työntäjään päin), jalkatukea ei voi nostaa ylös (eli, kun tuo meidän kakkonen on jo lähes 85cm, niin nukkuu siten, että jalat "roikkuvat").

Eli jos hinta ei ole este ja teutonioiden suuri koko kasattuna ei haittaa, niin ilman muuta hankkisin nuo spiritit esikoiselle!