Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittääkö ihmiset saada sairaslomaa keksityillä sairastumisilla, siis yleensä

Vierailija
16.11.2009 |

Tarkoitan todellakin noin yleensä, eikä nyt sikaflunssan aikana. Mietin vain että kun oma lapsi on nyt ollut pari päivää kipeä, ihan pientä lämpöilyä, pientää nuhaa ja yskää. Vein tänään terveyskeskukseen hoitajalle jotta saan töihin lapun. Poika ei ollut ollenkaan sairaan "näköinen", vauhtia ja juttua riitti. Hoitaja oli jotenkin epäilevän näköinen, aivan kuin olisin keksinyt koko sairastumisen. Kyseli kauhean tarkkaan oireet ja kestot jne, lopuksi mittasi kuumeen lapselta ja siinä vaiheessa kun näki että ihan oikeasti on kuumetta pojalla niin muuttui tyyli tällä hoitajalla. Oli kirjoittamassa sairaslomaa useampaa päivää mutta sanoin että itse olen vain tämän päivän kotona lapsen kanssa ja mies tarvittaessa jää huomisesta eteenpäin. Siinä tapauksessa miehen itsensä pitää sitten itse käydä huomenna.

Mietin vain että mitä ihmettä ihmiset siellä oikein selittää saadakseen saikkua ilman todellista sairautta? Jos se on hyvinkin tavallista niin ihmeessä kukaan menisi keksityn kuumeen vuoksi lääkäriin kun se kuume on todellakin niin helppo tutkia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänsärky tai voimakas selkäkipu. Tai niskat menee tosi jumiin. Tai öisin ei saa nukuttua, stressiä. Tässä paljon vaivoja, joita on vaikea todentaa ja saikku rapsahtaa, kuukausikin ihan vallan mainiosti.

Vierailija
2/6 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kesäharjoittelijana yhdessä paikassa, jossa minun piti olla kahdestaan vakkarin kanssa. kun tulin (paikka oli jaettu kahteen osaan, olin ensin kk verran toisella puolella ja sitten toisella). Kun tulin sille kakkospuolelle, vakkari totesi että ai sä tulit, viikon päästä voinkin sitten jäädä lomalle. Ja näin tosiaan teki, viikon päästä jäi saikulle - ja tekee kuulemma näin joka vuosi, viikko kesäharjoittelijan tulosta jää AINA sairaslomalle.

Homma oli vielä aika vastuullinen, aika uhkarohkeaa jättää se yksin jonkun harjoittelijan kontolla. No, kyllä sain sen tehtyä mutta tiukkaa teki.

Vierailija
4/6 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisellä työkaverilla naksahti kerran selkä töissä, hän oli ihan lakananvalkea kasvoista, hiki virtasi ja kävely oli todella vaikeaa. Ei ollut epäilystäkään että olisi keksinyt. Mutta jos muka esittää että on tosi tosi kipeä, niin mielestäni se kyllä näkyy ettei ole oikealla asialla. Jää siis kiinni...

ap

Vierailija
5/6 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä soitetaan palkkatoimistoon, että paljokos niitä sairaslomia on pitämättä täydellä palkalla. Ja sitä myötä sitten vaaditaan saikut.

Tämmöistä kunnassa. Ja arvatkaa ottaako aivoon olla näiden innostuneiden kanssa töissä...

Vierailija
6/6 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu juuri kun tippuisi kelan rahalle. Miten työnantaja tällaista menoa suostuu katsomaan, heillähän on oikeus pyytää toisenkin lääkärin mielipide sairauteen. Vai onko se helpompi työnantajalta mukisematta niellä sairaslomalaput kun sellainen työntekijällä on? Ja kirjoittaako lääkärit liian helposti lappua kun vain jonkun vaivan keksii? Uskaltaisko joku saikuttaja tulla valottamaan miten helpolla saa olla kotona lääkärin kirjoittaman lapun kanssa?

Lääkäristä soitetaan palkkatoimistoon, että paljokos niitä sairaslomia on pitämättä täydellä palkalla. Ja sitä myötä sitten vaaditaan saikut.

Tämmöistä kunnassa. Ja arvatkaa ottaako aivoon olla näiden innostuneiden kanssa töissä...