Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jeesus tulee pian

Vierailija
15.11.2009 |

21:9. Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."

10. Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,

11. ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.

21:25. Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.

26. Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.

27. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

28. Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

29. Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

30. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.

31. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei seksi kiinnosta sen kanssa sitten :( ei taida huomioida kuin itseään

Vierailija
22/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan piti avata uusi mussutusketju. Pieni vinkki, jos koet kovasti epätoivoa ja ahdistusta, olisiko aika jättää uskonnossa rypeminen vähemmälle ja katsella ympärille. Saattaisit löytää paljonkin hyvää ja arvokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaa peiliin, ihan hirveää jos tuollasta esimerkkiä annatte myös LAPSILLE, vaikken itsekään julista sanaa niin uskon silti.

Vierailija
24/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaa peiliin, ihan hirveää jos tuollasta esimerkkiä annatte myös LAPSILLE, vaikken itsekään julista sanaa niin uskon silti.

Onko siis sinun mielestäsi tuo ap:n kirjoitus asiaa (asiallinen, totta ja oikeassa paikassa)?

Kerrotko itse tuon AP:n sanoman lapsillesi ja pelottelet heitä maailmanlopulla joka kohta tulee (koska noita kuvattuja kauhuja ei tosiaan ikkunasta näy, niin ne ovat varmaan tulossa...)?

Jos alkaa vauvapalstalla puhumaan siitä, että jeesus tulee ja siitä merkkinä nuo yllämainitut, niin lienee turha kuvitella, että hormooneissa olevat äipät eivät tuohon reagoisi hyvin sarkastisestikin.

AP:n kirjoitus ei ollut kuin provokatiivinen. Se ei ollut kysyvä tms. Se oli muodoltaan vain "ilmoitus tietämättömille". Voinemme siis edes olla eri mieltä siitä, tuleeko nyt J vai eikö.

Ja kuten tuossa erittäin hyvin eräs keskustelija pukikin asian sanoiksi kyseenalaistaen missä nuo kauhut ovat ja kuka ne näkee.

Kyllä, lapsille pitää myös antaa esimerkkiä siitä, että ihan kaikkea lukemaansa ei tarvitse purematta niellä ja uskoa - vaikka uskoisikin (siis jumalaan).

Vierailija
25/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken mihinkään kirkkokuntaan kuulukaan. Jos puhutaan viimeaikaisista sodista (sanotaan nyt vaikka edellisen sadan vuoden ajalta), niissä on kuollut prosentuaalisesti aivan valtava määrä ihmisiä verrattuna mihinkään aiempaan aikakauteen. Arvelen myös, että jos isommat valtiot vielä alkavat sotia tosimielellä, raatoja tulee hetkessä miljoonia. Ihmiseen voi luottaa tässä asiassa, kun sillä on massatuhoaseet, joku niitä lopulta varmasti käyttää. Tilanteet kehittyvät nopeasti, ja pieni pelko on pers**ssä koko ajan mm. Iranin ja Pakistanin tilanteen takia.

Maanjäristyksiä taas voi hyvinkin olla nykyään enemmän kuin aiemmin, sitä on mahdoton todistaa, koska mittaustekniikka on ollut käytössä suht lyhyen aikaa. Jos Yellowstone posahtaa, joka sekin on vain ajan kysymys (voi olla lyhyenkin ajan kysymys), olemme varmaan yhtä mieltä, että seismologisessa mielessä ihmiskunta elelee lopun aikojaan.

Tauteihinkin on yllättävää kyllä kuollut valtava määrä ihmisiä viime aikoina (koska ihmisiä on niin paljon), mm. ripuli ja helposti hoidettavat tarttuvat taudit tappavat kehitysmaissa miljoonia ja miljoonia joka vuosi, eikä tahti ole mitenkään laantumassa. Tulkintakysymyksiähän nämä ovat tietenkin, mutta nuo ennustukset ovat niin epämääräisiä, että ne voivat hyvinkin olla toteutumassa.

Vierailija
26/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkintakysymyksiähän nämä ovat tietenkin, mutta nuo ennustukset ovat niin epämääräisiä, että ne voivat hyvinkin olla toteutumassa.

siitä mitä kaikkea kamalaa voikaan tapahtua. Vaikka asiat olisivat miten hyvin, uskovailla on lasi aina puolityhjä ja eletään tulevien kauhujen pelossa ja odotuksessa. Onko tämä oikeasti järkevä ja mielenterveydelle paras mahdollinen tapa katsoa maailmaa?

Vierailija
27/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgian Kongossa siirtomaa-aikana tapettiin kansaa enemmän kuin nykymaissa. Rutot ja lapsikuolleisuus ovat olleet ennen tätä rokotteiden vuosisataa tuhoisia ihmisille. Jos nyt kuolee kehitysmaissa ihmisiä niin samalla lailla niitä on ennenkin kuollut, lisäksi Euroopassa.

Jotkut uskonnot saavat voimansa negaatioista. Yhdysvalloissa Jumalan rangaistusta julistavat vetoavat siihen, että homostelemme ja siksi Jumala kostaa. Ei silloin ihmisen kannustin ole toisten auttaminen, vaan jonkinlainen nauttiminen toisten huonosta tilasta kun itse "pelastuu". Vahingonilo. Joka on huumorinlajeista ihmisellä luontaisin.

Vierailija
28/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauteihinkin on yllättävää kyllä kuollut valtava määrä ihmisiä viime aikoina (koska ihmisiä on niin paljon), mm. ripuli ja helposti hoidettavat tarttuvat taudit tappavat kehitysmaissa miljoonia ja miljoonia joka vuosi, eikä tahti ole mitenkään laantumassa. Tulkintakysymyksiähän nämä ovat.

ollakseen lopunaikojen merkki, tauteihin kuolemisen ja muiden kauheuksien ei tarvitse tapahtua kristityssä maailmassa? Näinkö se menee? Että lopun ajat voi ulkoistaa (ei-kristittyihin) kehitysmaihin?

Vierailija
29/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin ihmisen kannustin ole toisten auttaminen, vaan jonkinlainen nauttiminen toisten huonosta tilasta kun itse "pelastuu". Vahingonilo.

Vierailija
30/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin ihmisen kannustin ole toisten auttaminen, vaan jonkinlainen nauttiminen toisten huonosta tilasta kun itse "pelastuu". Vahingonilo.

Itse en näkisi asiaa näin. Ja taas täytyy muistaa että en ole asiantuntija, vaan seurannut tätä lopunaikojen odotusta aika etäältä. Se kuuluu mielestäni kristittyyn kulttuuriin, joillakin lahkoilla olennaisemmin kuin toisilla. Mutta ajatus siitä, että lopun ajat ovat lähellä, katukaa kun vielä ehditte, on itse asiassa voimauttava viesti. Kehotus on hoitaa asiat maan päällä Jumalan tahdon mukaisesti, nyt kun vielä ehditte! Ja Jumalan tahtohan on rauha, rakkaus ja lähimmäisen auttaminen. Nämä 'lopunajat' ovat itseasiassa psykologisesti hyvin viisas keksintö, koska ihminenhän ei tunnetusti tee juuri mitään ellei aikarajaa (vaikkakin hämärää sellaista) anneta.

Vierailija
31/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jaotteluun uskovat ja ei-uskovat. Minä uskon armoon, mitä ikinä tuleekaan. Tällaisenaan maapallon elämä ei välttämättä jatku, mutta en usko että meillä kenelläkään on pelkoon aihetta.

Helvetti on käsittääkseni ihmisen sisällä. Silloin kun tekee vääriä valintoja, itselle koituu harmia ja pahaa oloa.

Jumala on rakkaus, olemme kaikki turvassa elämänkatsomuksesta riippumatta. Raamatussa on hienoja kohtia, mutta osa on ihmismielen tuotosta.

Vierailija
32/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä 'lopunajat' ovat itseasiassa psykologisesti hyvin viisas keksintö, koska ihminenhän ei tunnetusti tee juuri mitään ellei aikarajaa (vaikkakin hämärää sellaista) anneta.

pitämiseksi, mutta millä hinnalla!! Minkälainen maailmankuva siitä seuraa, kuten tämäkin aloitus kertoo. Ja tuosta voimaannuttavasta olen kyllä todellakin eri mieltä! Pelottelemalla aikaansaatu toiminta ei kyllä ole voimaannuttavaa, vaan voimia syövää.

Vierailija
33/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipähän tuosta Jumalan tahdon noudattamisesta jo maan päällä ainakaan mitään haittaa ole.

Vierailija
34/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämiseksi, mutta millä hinnalla!! Minkälainen maailmankuva siitä seuraa, kuten tämäkin aloitus kertoo. Ja tuosta voimaannuttavasta olen kyllä todellakin eri mieltä! Pelottelemalla aikaansaatu toiminta ei kyllä ole voimaannuttavaa, vaan voimia syövää.

Mitä sinä pelkäät? Jos Raamattua olet lukenut, huomaat että Jumala on rakkaus. Ei hän sinua hylkää. Jos uskosi ei ole vahva, Jumala kyllä tietää miksi, eikä meidän kaikkien tarvitse olla uskomisessakaan yhtä hyviä.

Vierailija
35/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntäkää hanuriinne koko ajatus

Vierailija
36/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä pelkäät?

että minä en ateistina pelkää, vaan olen todella kiitollinen siitä miten hyvin asiat on! Elämä on hyvää ja koen olevani onnekas ja etuoikeutettu. Ja siksi ihmetyttää nämä Jeesus-tulee-pian-hokemiset ja se yltiösynkkä maailmankuva, mitä uskonto syöttää. Tottakai nykyäänkin on tosi isoja ongelmia, mutta kun katson omaa arkeani, niin esim. tuo tämän aloituksen raamatunkohta tuntuu absurdilta, suorastaan kornilta. Ja kun tarkemmin ajattelin asiaa, tuota samaahan olen iät ja ajat kuullut. Että miten tosi huonosti on nyt on asiat ja kaikki menossa päin helvettiä ja lopunajat käsillä.

Vierailija
37/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin naida sitä, katsoa onko hyvä. en muuta

Vierailija
38/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä pelkäät?

että minä en ateistina pelkää, vaan olen todella kiitollinen siitä miten hyvin asiat on! Elämä on hyvää ja koen olevani onnekas ja etuoikeutettu. Ja siksi ihmetyttää nämä Jeesus-tulee-pian-hokemiset ja se yltiösynkkä maailmankuva, mitä uskonto syöttää. Tottakai nykyäänkin on tosi isoja ongelmia, mutta kun katson omaa arkeani, niin esim. tuo tämän aloituksen raamatunkohta tuntuu absurdilta, suorastaan kornilta. Ja kun tarkemmin ajattelin asiaa, tuota samaahan olen iät ja ajat kuullut. Että miten tosi huonosti on nyt on asiat ja kaikki menossa päin helvettiä ja lopunajat käsillä.

Onko maailma nyt sinusta sitten valmis? Oikeudenmukaisuus on toteunut ja rakkaus jyllää ihmisten välillä?

Mielestäni parannettavaa on vielä valtavasti, ja jos muistelemme esim. Jeesuksen lausumaa joka meni jotenkin niin että 'sen minkä teette meistä pienimmille, sen teette minulle', niin kyllä kurjuus kehitysmaissakin on Jumalan mielestä kurjuutta ihan samalla tavalla kuin kurjuus länsimaissakin. Meillä olisi nyt velvollisuus auttaa niitä joilla menee huonosti, mutta helppohan se on täällä Suomessa tuudittautua siihen ajatukseen, että tämäkään asia ei koske meitä. Itsekeskeisyys on kyllä nykyajalle tyypillinen piirre, enemmän kuin ennen. Jos ajattelemme Jumalan tahtoa niin kuin se on Raamatussa esitetty, meidän pitäisi vielä nykypäivänäkin jättää mammonan palvonta ja tehdä konkreettisia tekoja heikompiosaisten auttamiseksi, muutenkin kuin veroja maksamalla. Nyt kun vielä ehdimme.

Vierailija
39/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kalu?

Vierailija
40/57 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jaotteluun uskovat ja ei-uskovat. Minä uskon armoon, mitä ikinä tuleekaan. Tällaisenaan maapallon elämä ei välttämättä jatku, mutta en usko että meillä kenelläkään on pelkoon aihetta. Helvetti on käsittääkseni ihmisen sisällä. Silloin kun tekee vääriä valintoja, itselle koituu harmia ja pahaa oloa. Jumala on rakkaus, olemme kaikki turvassa elämänkatsomuksesta riippumatta. Raamatussa on hienoja kohtia, mutta osa on ihmismielen tuotosta.

kristitty menee kuoltuaan luomaansa paikkaan. Ei "paha" kristitty mene iloon, hän menee siihen ahdistukseen minkä hän itse on luonut.Hän saa kokea/tuntea jokaisen tekonsa ja tekemättä jättämänsä teon ja niiden vaikutukset ihmisiin ja ihmiskuntaan. Tätä kutsutaan "tuonelaksi". Vasta kun hän on ymmärtänyt tekojensa seuraukset pääsee hän kirkkautteen.

On hälmöläisten luuloa kuviteella, että joku toinen vastaisi teoista joita itse ei ole tehnyt.

Sellaista Jumaluutta kutsutaan epäoikeuden jumalaksi, joka vaatii pelastukseen uskoa ja itsensä palvontaa. "saat tämän kun uskot" kieroa kaupankäyntiä. (maallisen papiston ja kirkon juonia) Jos et suostu kauppaan seuraa siitä iankaikkinen kidutus.

Täydellinen rakkaus ei vaadi mitään, tai vain sen että ihminen ymmärtää omien tekojensa seuraukset.

Me olemme vastuussa siitä mitä jälkeemme jätämme.

Helvettiä ei ole olemassa.