Huutonet ja NOUTO asiaa. ov
On se nyt hemmetti kumma, kun huutajat eivät voi lukea niitä myyjän "ohjeita".
Mulla on kohteissa aina maininta, että jos ostaja haluaa noutaa tuotteen, siitä pitää sopia ennen huutoa, ostajan pitää hakea tuote viikon sisällä meiltä kotoa ja maksaa tasarahalla.
Noh, viikko sitten yksi huutaja voitti kohteen ja vasta kohteen sulkeutumisen jälkeen alkoi tinkaamaan treffejä X paikkaan (=toisella puolella kaupunkia), koska he ovat tulossa sinne päin mummolaan tms.
En suostunut ja kehoitin huutajaa lukemaan ne "ohjeet" kohteen tiedoista. Ostaja sitten lupasi, että he voivat koukata meidän kautta ja ollaanko me kotona sunnuntaina. Sanoin, ettemme ole (ei oltukkaan päivällä) ja postitan kirjeen, kun rahat näkyy tilillä..
Noh, äsken soi ovikello ja tuo ostaja oli oven takana! Ja mäkätti, kuinka he olivat jo aamupäivällä käyneet oven takana ja kyllä mä olen sitten joustamaton myyjä ja plaa, plaa, plaa, plaa.
Kommentit (7)
mutta ymmärrän kyllä, että nämä "tehdään treffit paikkaan x päivänä y" ehdotukset ovat hieman hölmöjä jos kohteessa selkeästi lukee "nouto".
Omissa kohteissani on aina mahdollisuus noutaa ja homma toimii kyllä hyvin, vaikka en mitään sääntöjä olekaan kehitellyt. Vaihtorahaa löytyy kukkarosta ja kaksi aikuista kyllä osaa sopia kummallekin sopivan ajankohdan. Tasan kerran on tullut vastaan ostaja, joka vain laittoi lyhyen viestin "ollaan silloin ja silloin siellä ja siellä, tuo sinne".
Ainahan noita joukkoon mahtuu, mutta suurin osa kyllä ymmärtää ihan suomen kieltä ja toimii hienosti.
Paljon kun myy, niin ajan kanssa ymmärtää, että jos 1-2%:ssa tapauksista on tekemisissä jonkun höpsön kanssa, niin ei se haittaa.
Ja olipa tuo näköjään käynyt antamassa neutraalin palautteen äsken.
Mutta, juu voin olla joustamaton. MUTTA muutama paskapää noutajaa aiheuttivat tuon. Sovitaan, että juu, mä haen sen kahden euron vaatteen kolmen viikon päästä, sopiiko? Tai sitten ne pällit, joka ehdottelevat treffejä jonnekkin hornan kuuseen, koska eivät itse omista autoa eivätkä jaksa kulkea bussilla. Tai sitten, ne jotka tulevat 20 euron seteli kourassa hakemaan euron tuotetta. Ei meillä ole käteistä normaalisti kotona eli..
Meillä lukee kans ihan selkeesti aina käteinen ja nouto, mutta voidaan joustaa, jos ostaja haluaakin postiin tms, mutta ENNEN huudon loppumista. Pari kertaa olen itse vienyt tuotteen jonnekin tai järjestänyt "treffit", en enää. Taaskin joku yritti saada mua tulemaan johonkin hornan kuuseen tuotteen kanssa.
..Lukee aina vaihtoehdoissa "nouto" mutta en todellakaan halua ketään oman oveni taakse, varsinkin kun joudun olemaan yksinään paljon kun mieheni on töissä.
Kyllä olen aina sopinut ostajan kanssa treffit jonnekin yleiselle paikalle ja joustan kyllä aina tarpeiden mukaan.
Inhoan henk.kohtaisesti yli kaiken ap:n kaltaisia ihmisiä, joille se oman napa on tärkein. Suosittelisin että menisit myymään kamojasi kirpparille jossa sinun ei tarvitsisi kallista aikaasi tuhlata, kun joku ei nyt heti ole hakemassa tai jollekin ei sovi SINUN aikataulusi. Samanlaista asiakaspalvelua siinä huuto.net hommassakin on myyjän hallittava kuin tavan liikkeessäkin.
Eli joustavuutta puoleen ja toiseen, toki kahden henkilön välisissä kaupoissa voi olla vaikka minkälaisia "ehtoja" tai "sääntöjä".
sanon,että INHOAN noita pilkuntarkkoja kauppasääntöjä,joita myyjät on kohteisiinsa kirjoitellut metritolkulla.Usein jätän tuollaiset kohteet omaan arvoonsa ja hyppään yli...Pitäkööt tuottensa!!
Normaali kaupankäynnissä kaupat kyllä sujuu ilman hirmuista ehtolitanjaakin,riittää,että kohteessa lukee postitus/ nouto.Jos sitten ostaja haluaa treffejä sopia jonnekin,niin siitä tietysti olisi hyvä kysyä etukäteen ja niin ainakin minun ostajani ovat tehneet.Itsetosin harvemmin olen treffejä joutunuttekemään kodin ulkkopuolelle,kun ei arkisin tule liikuttua kun koti-työpaikka-akselia(ja työpaikkani on 1km:n päässä kotoa).
Välillä on tuote noudettu jo seuraavana päivänä,välillä on saattanut mennä jopa pari viikkoa,kun on tullut ostajalle mutkia matkaan.Mutta mitäs siitä,kyllä ne tuotteet mulla tuolla kaapissa odottaa ja jos ei noutaja ilmaannukkaan loppujen lopuksi,saanhan kohteet uudelleen myyntiin enkä ole hävinnyt pelissä senttiäkään/euroakaan. Sama systeemi mulla postituksenkin suhteen;joku maksaa saman tien,joku vasta parinkin viikon kuluttua.Ja joo,mulla on lähes 2000 positiivista palutetta ja 1 neutraali!!!
Harmittavaa,että jotkut tekevät tuosta hauskasta huuto.net-harrastuksesta tuollaista tiukkapipoista toimintaa.Mutta kukin tallaa tyylillään ja joustamattomuus saattaa sitten kyllä näkyä helposti myös palautteissa...
Mutta olet fiksusti tuonut tämän jo ehdoissa esille.