Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettäisikö sinua, jos äitisi kysyisi että mitä haluat joululahjaksi

Vierailija
15.11.2009 |

ja vastaisit rehellisesti että mitä haluat?

Olisiko kohteliaampaa sanoa että emme tarvitse mitään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että äiti aidosti haluaa ostaa minulle jotakin, joten miksei siis jotakin, mitä todella haluan/tarvitsen? Turhalla krääsällä en tee mitään. Näin meillä on aina menetelty! Joskus annan monta eri vaihtoehtoa ja saa itse miettiä niistä sopivimman.

Vierailija
2/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä pyydän kausikortin harrastukseeni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, kenelle sitä nyt toiveita voi sanoa, ellei omalle äidille? Tosin vastaan usein, ettei tarvita mitään, koska ei oikeasti tarvita. Se kyllä tarkoittaa äitille sitten sitä, että saamme rahaa lahjaksi.

Vierailija
4/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi niin kuin että ei sano mitään ja sitten toinen ostaa mitä sattuu tarpeetonta sontaa

Vierailija
5/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oman äidin kanssa on sellaisissa väleissä, ettei turhia tarvitse kursailla ja teeskennellä Olen monesti sanonut, ettemme tarvitse mitään, mutta kun toinen sanoo, että ostaa silti jotain, olen koitanut keksiä jotain. Yleensä jotain kulutettavaa tai astioita tms.

Olisi kiva saada joskus yllärilahja, mutta en halua aiheuttaa toiselle sitä vaivaa, että joutuu miettimään. Äitini tuntien häntä ei ollenkaan viehätä lahjojen miettiminen ja valkkaaminen ;)

Vierailija
6/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy mitä kaipaisimme tai tarvitsemme ja joka joulu ostaa jotain KALLISTA, äärettömän tarpeetonta ja epäkäytännöllistä. Omat vanhempani kysyvät aina mitä tarvitsemme ja joulupukki tuo sen.

Vierailija
7/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi, että kysyy, kuin että ostaisi jotain turhaa (kun kuitenkin jonkun lahjan hankkii). Tänä vuonna pyysin kirjan ja viime vuonna muistaakseni yöpuvun.

Vierailija
8/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kysyvät joka vuosi, eipähän näin tule turhaa krääsää nurkkiin pyörimään.

Vierailija
9/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja mun vanhemmat ja sisarukset kysyy toiveita ja ostaa sitten jotain toivottua. Musta (ja heistä) paljon järkevämpää ostaa jotain hyödyllistä ja toivottua, kun ylimääräistä krääsää tavaroita pursuavaan kotiimme. Isälleni teemme jopa joululahjatoivelistan paperille, kuin joulupukille konsanaan, koska hän itse niin toivoo :)

Vierailija
10/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin jokunen vuosi takaperin sovinto, että yksi lahja annetaan aina yhdeltä ihmiseltä yhdelle ihmiselle. Ja sen lahjan saa kukin itse toivoa, mitä tahtoo. Juuri siksi, ettei tule mitään turhaa ja krääsää, joka sitten kerää pölyä varaston nurkassa. Ja miksi en kehtaisi?

Vierailija
11/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan rehellisesti mitä kaipaillaan, myös anopille, kun kysyy. Usein jotain astioita tms.

Ostan itse henkilökohtaisemmat jutut, niin saan tasan sen mitä haluan.

Vierailija
12/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellutkaan, että pitäisi hävetä.

Oikeesti en halua mitään, mutta jos hän välttämättä haluaa jotain ostaa, niin sanon, että jonkun kirjan. Yleensä sitten tuleekin joku kiinnostava kirja.

Vierailija
13/13 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen kysyminen on ollut jo vuosia tapana, tosin nyt osaa jo aika hyvin itsekin ostaa sopivia lahjoja: lahjakortteja kampaajalle, kosmetologille, tiettyä astiasarjaa tms.