Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ehkäisygallup; ikä, lapsiluku, miten ehkäiset(te), oletko tyytyväinen?

Vierailija
04.01.2009 |

35-v., lapsia kaksi. E-pillerit (Mercilon) tällä hetkellä. En halua hormonikierukkaa, koska pelkään aknen pahentumista ja se vierasesineen ajatus kohdussa jotenkin häiritsee... Tällä hetkellä olen suht tyytyväinen, koska ei mitään ihmeempiä sivuvaikutuksia mutta ei kai noita pillereitä vaihdevuosiin saakka voi käyttää.... vai voiko? (En tupakoi enkä ole ylipainoinen, ei veritulppia itsellä tai suvussa).

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä olivat pillerit vuosia ja en kokenut haittavaikutuksia. Kondomin käytön koimme hankalaksi, pilasi tunnelman rakastellessa. Nyt ei mitään käytössä ja annettu mahdollisuus Luojan suoda vielä lisää lapsia meille...

Vierailija
22/34 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme, kaikki toivottuja, lisälapsetkaan ei olisi katastrofi, vaikka nyt ei suunnitellakaan lisää lapsia. En halua hormoneja, enkä kierukkaa, puhumattakaan sterilisaatiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v ja kaksi lasta,tällä hetkellä kuparikierukka.Keväällä tulee kaksi vuotta asennuksesta ja ihan tyytyväinen olen,mitä nyt menkat kestää viikon ja valun kuin seula alkupäivät..muuten ok

Vierailija
24/34 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. Erittäin tyytyväinen!! Kolmas kierukka nyt menossa. Ei mitään vaivoja. Menkat kuuden viikon välein, ihme pitkä kierto. Pitää vielä lisätä, että kuukuppi tekee näistäkin harvoista menkoista vielä siedettävämmät.

Vierailija
25/34 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no.. tässä ollaan vähän rajamailla haluammeko lisää lapsia vai emme. joten kondomeilla pelataan toistaiseksi, se ei kyllä todellakaan ole kivaa. kierukan (kupari) laitan jos päädymme siihen että lykätään vauvan tekoa muutamalla vuodella.

Vierailija
26/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän probleeman kimpussa painin ja kuvittelen olevani ainoa aikuinen, jolle ehkäisy näyttää aiheuttavan ongelmia. Ketjun luettuani hiffasin, ettei sittenkään, täähän on varsin tavallista!

Minä 34 v, mies 37, lapsia 3. Enää ei ole tarkoitus hankkia (paitsi ehkä yksi), eritoten miehestä tämä on nyt tässä. Vaan sitten realiteetteihin: hormoneja en voi käyttää, kierukan pikkuabortit kuvottavat, samoin kuin vierasesine kehossani. Kortonki ärsyttää limakalvojani ja pilaa miehenkin juhlatunnelmat melko tehokkaasti. Niinpä me, aikuiset, kypsähköt ja informoidut ihmiset, olemme nyt varmojen päivien, suuseksin ja satunnaisen kortonkisähellyksen armoilla. JA joo, epäilen oelvani raskaana - taas kerran (edelliset epäilyt osoittautuneet turhiksi, saas kattoo tällä kertaa).

Miehelleni olen ehdottanut sterilaatiota. Itseäni kun on jo aivan tarpeeksi revitty aj raastettu tuolta alakerrasta. Vaan onneton on kieltäytynyt siitä ehdottomasti. "Mua leikellään vasta sitten, jos on jotain lääketieteellistä ongelmaa!" Joten joo, rakentavia vinkkejä otetaan vastaan!

Ihmettelen kyllä hormonien valtavaa käyttöä. Nyt vasta on alkanut selvitä, mitä kaikkea oikeasti naiselle aiheuttavat (plus luonnolle jne...). Äijät ovat pistäneet meidät naiset käyttämään jos mitä, jotta voisivat sutia rauhassa. Toki naisen kropastahan raskaudessa on kyse, mutta jotenkin ärsyttää tämä asetelma, äijät kehittelemässä kierukoita ja muuta naisille (katoitteko noin vuosi sitten sen dokumentin?).

Vierailija
27/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 30v, mies 34v, lapsia 3 (5v,3v,1v) ja alkais ehkä riittämään, eli ei siis sterilisaatiota vielä- aiemmin pillerit sopi tai niin luulin, kunnes ne lopetettuani palas seksihalutkin- minipillereistä tiputteli ja tuii mielialaongelmia, joten hormonikierukkakin epäilyttää.

eli nyt siis luomuna eli keskeytettynä mennään, en ole kauhean tyytyväinen tähänkään

Vierailija
28/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuparikierukka lasten välissä ( puoli vuotta ), ja silloin tuntui kamalalta. Mm oviskivut olivat suoraan helvetistä, mutta noi pillerit tekee mut kiukkuiseki ja heikkohermoiseksi :/

Sterilisaatiota en halua, en tiedä haluanko vielä lapsia. Tai siis tuskin haluan, mutta en halua sulkea sitä vaihtoehtoa kokonaan pois.

Vierailija
29/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisynä on kondomi ja varmat päivät. Vahinkoja ei ole tullut, koska

kiertoni on säännöllinen ja lisäksi tunnen ovulaation. Olemme tyytyväisiä

sekä lapsilukuun että ehkäisyyn.

Vierailija
30/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ikää on 35 v. :)

Vierailija
31/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, hormonikierukka. Olen tyytyvåinen. Kuukautisia ei ole ollut 4 vuoteen

Vierailija
32/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä ehkäisynä luotetaan yksinkertaisesti raskauteen ja ollaan tyytyväisiä. välissä oli hormonikierukka, johon olin kyllä tyytyväinen, joten sitä varmaan harkitaan sitten uudestaan kunhan tarvitsee taas miettiä asiaa. Toisaalta en tiedä montako noita sais tulla, miehen mielestä ei välttämättä tarvis enempää mut ei varmaan olis maailmanloppu vaikka tuliskin, mä taas en oikein tiedä kumpi se maailmanloppu olis - että tulis enempi vai että ei tulis :)

onneks on varmaankin vielä jokunen vuosi aikaa miettiä asiaa.

Vierailija
33/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia mulla 4, joista mieheni kanssa yhteisiä 3.

Lapset 18 v, 6 v, 4 v, ja 4 kk.

Ehkäisimenä kondomi vielä muutaman kuukauden, sitten toivotetaan vauva tervetulleeksi taloon ;)

En tykkää kondomeista (eikä miehenikään), mutta mitään hormonaalista ehkäisyä en halua.

Sterilisaatioon en oo vielä valmis, sillä lapsiluvun toivotaan vielä kasvavan yhdellä :)

Jos sen yhden vielä saamme, sitten mieheni menee vasektomiaan.

Pillereitä oon kokeillut, hormoni- sekä kuparikierukkaa, mutta mikään ei niistä käy.

Vierailija
34/34 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, miehellä sterilisaatio, olen oikein tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä