Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoja kokemuksia sikainf.rokotteesta, auttakaa...

Vierailija
15.11.2009 |

Sain siis sikainf. rokotteen maanantaina, kuulun astman vuoksi riskiryhmään. Rokote pistettiin vasempaan olkavarteen, noin 0.5 cm ison luomen alapuolelle. Ihmettelin jo rokotteen saadessani, että miten ihmeessä se sattui noin kovasti. (olen rokotettu usein mm. ulkomaan matkojen vuoksi, joten kokemusta rokotteen saamisesta on :) ) Epäselväksi minulle jäi aspiroiko (tarkastiko ettei rokote mene verisuoneen) terveydenhoitaja pistäessään, kyseessä oli jo vanhempi terveydenhoitaja ja heidän kohdallaan olen usein törmännyt siihen ajatuskantaan, että aspirointi jää väliin, koska " olen jo 20 vuotta rokottanut ja kertaakaan ei ole suoneen osunut...." valitettavaa mutta totta.

Samantien kun olin rokotteen saanut, suussani tuntui voimakas metallin maku, ja kovaa kipua korvan takana aivan kuin imusolmukkeissa??? Odottelin rokotuksen jälkeen neuvolan tiloissa n. 15 minuuttia, olo oli hieman hutera mutta lähdin kotiin. Kotona säikähdin pahimman kerran kun kieli meni turraksi, tätä lievää turruuden tunnetta kesti n. 5min. ehsin jo pelätä saaneeni rokotteesta anafylaktisen reaktion, mutta onneksi tilanne laukesi itsekseen.

Rokotuskohdasta oli vuotanut verta jonkin verran mm. paidan hiha veressä. Rokotuspäivän iltana käsi kipeytyi hiukan, sen ajattelin olevan normaali reaktio, koska lihakseen "tökätty" neulalla. Seuraavana aamuna kainalon imusolmukkeet olivat niin kipeät, että käden liikuttaminen oli mahdotonta, korvan tauksen imuseolmukkeet olivat myös kipeät ja kovasti suurentuneet. Ja tämä kipu jatkuu edelleen, nyt siis 6. pvä rokotuksesta. Onko kenelläkään kokemusta, onko tämä ihan normaalia, vai pitäisikö huolestua????

Pistospaikassa ei aristusta, mustelma vain. Mietinkin nyt, että voiko sillä luomella olla jotain "juuria" joihin rokote olisi voinut mennä, ´ja sitä kautta reagtio imusolmukkeisiin/ tiehyeisiin vai mitä ihmettä tämä voi olla?????

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyspalveluiden neuvontaan? Kuulostaa hurjilta noi oireet!

Itselläni astma ja sain rokotteen jokunen päivä sitten; oireina kipeä olkavarsi, joka oli muutaman päivän kipeä, ei muuta.

Vierailija
2/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siellä vastaa sairaanhoitajat, terv.hoitajat kysymykseesi. Jonoa on, kun paljon sikainf. soittajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensivkon alussa helpota, täytyy alkaa kysellä neuvoja.

Ennen omaa rokotustani olin varma, että myös lapsemme saavat rokotteet, mutta nyt alkaa vähän mietityttämään, että APUA, mitä tehdä.

Vierailija
4/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kovaa kipua pistokohdassa, kuumetta ja huonovointisuutta. Imusolmukkeiden suurentumisesta en ole kuullut.

Sinuna soittaisin lääkärille/terveyskeskukseen ja kysyisin neuvoa.

Vierailija
5/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa oireistasi, aika erikoiselta kuulostaa. Itse olisin jo aiemmin soitellut jonnekin. Lähipiirissäni ei ole samanlaisia kokemuksia. Rokotetta ollaan saatu työn takia, riskiryhmään kuuluvana (astma) ja lapset ikänsä puolesta. Kenelläkään ei ole tullut juuri mitään, vähän rokotus kohdan aristusta. Itsellä olkavarsi sen verran arka ettei sen päällä viitsinyt nukkua.

Kuulostaa että kokemuksesi on harvinainen. Tarkoitukseni oli rauhoitella että uskaltaisit lapsillesi ottaa:)) Meillä ei ole ollut kuumetta, mutta sitä ilmeisesti joillain tulee.

Vierailija
6/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sisältää heikennettyä Bacillus Calmette gueriin -bakteereja. Rokotebakteeri voi aiheuttaa rokotuskohtaa lähellä olevan imusolmukkeen tulehduksen + suurenemisen. Tätä tuskin kuitenkaan voi verrata sikainf. rokotukseen, senhän ei mitää elävää piätnyt sisältää.....

Vierailija
7/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rokotteen keskiviikkona. Mulla meni nielusta ja kielestä vasen puoli osittain turraksi ja samalla tuntui sellainen outo kutitus, kuin pyörivä, "harjaava" tunne nielussa. Oireet tuli noin puoli tuntia rokotuksesta ja meni ohi noin tunnissa. Minäkin säikähdin anafylaktista shokkia, mutta sitä ei tullut (mulla ei ole sitä ikinä ollut mutta lapsella on, joten tiedän suunnilleen mitä se voisi olla).

Myöhemmin samana päivänä käsi tuli kipeäksi, ja seuraavana päivänä nousi puoli päivää kestänyt lievä kuume vilunväristyksineen. Samalla väsytti ja oksetti. Näistä oireista mua kyllä varoitettiin jo etukäteen, joten en niistä säikähtänyt. Mutta nuo nieluoireet oli spooky juttu.

Vierailija
8/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat turvota tämän rokotuksen jälkeen. Se on ilmoitettu haittavaikutusluettelossa. Kaulan imusolmukkeista siinä ei mainita.

Vierailija
9/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin rokote nousisi kaulaa myöten päähän ja usein myös jalkaan. Rokote tais osua lähelle hermoa ja aktivoi sitä. Ei vaarallista. Ohi menee.

Vierailija
10/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutitusta nielussa, tai vähän alempana, sitten olen kuulostellut vasemman jalan tuntemuksia, niitä on vieläkin vaikka rokotuksesta kohta 2 vkoa. Jalassa elohiirimäistä värinää ja sitä pitäisi liikutella aina, semmonen levoton olo siinä. Käsi oli useamman päivän kipeänä, mutta nyt asettunut. Sitten viikon päästä pistoksesta sitä kohtaa kutitti niin että raavin huomaamatta monta kertaa sitä.

Vierailija
11/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverillani turposi imusolmukkeet kaulalta nii, että hampaiden yhteen laittaminen ja syöminen jne sattui. Kesti useamman päivän.

Kielen turpoamisesta ja "kihinästä" olen kuullut useammaltakin.

Näköjään voi tulla vaikka millaisia oireita!

t. ei-rokotettu

Vierailija
12/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sittent te ette edes tee tästä virallista infoa rokottajalle, jotta se kirjattaisiin.....

JA sit sanotaan, että ei rokotusksita mitään tuu....

Ihan sairasta touhua..

Juu ei rokoteta todellakaan ketään tässä huushollissa

Vierailija
13/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en yhtään ihmettele siitä aiheutuvia sivuvaikutuksia.

Vierailija
14/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä ilmoituksen. Kiitos kaikille vastanneílle :)

Vierailija
15/15 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuolata se tuntui "rokote nousisi kaulaan pitkin päähän". Hetken kyllä hirvitti, että mikä ihme tuntemus tämä on. Koskaan mistään muusta rokotteesta ei ole vastaavaa tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan