Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka se kuollut nainen oli tuossa Eyes Wide Shutissa?

Vierailija
15.11.2009 |

Mistä se tunsi tuon päähenkilön?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se huora. Jota se päähenkilö ei hässinyt. Joka paljastui HIV-positiiviseksi. Joka pelasti päähenkilön siellä juhlissa.

ei se ollut se kadulla tapaamansa nainen, vaan tämä maksullinen nainen oli se, jota se vanha silmälasipäinen äijä kuksi siellä juhlissa, joka veti od:t ja tämä lääkärihän sen siellä herätteli. Se hiv-pos. nainen oli ihan outo juonen käänne, jolla ei ollut mitään tekemistä tämän kuolleen naisen kanssa.

Vierailija
2/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elokuva on tehty "Unikertomus"-nimisen kirjan pohjalta.

Eli koko homma voi yhtä hyvin olla päähenkilön unta. Sitä on ehkä mielenkiintoisinta ajatella, tai ainakin omasta mielestäni - ei niinkään "juonta" tai jotain järkeä jatkuvuudessa kertomuksen henkilöiden kannalta.

Toisin sanoen, elokuvassa esiintyvät henkilöt - muut kuin vaimo ja mies - voi käsittää miehen päässä liikkuviksi kuviksi, lähinnä naisista, mutta miehistä myös. => Mitä hänelle merkitsevät naiset, mitä ominaisuuksia heistä hakee, mitä hänelle on seksuaalisuus tai valta tai suhteet toisiin ihmisiin ylipäätään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huora ei olisi pelastanut häntä tilanteesta?

Vierailija
4/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian vaikea:D Tässä elokuvassa oli monia tasoja ja merkityksiä, juonenkulku ei pääasia, vaikka sellainenkin toki löytyy. Kannattaisi perehtyä elokuvataiteeseen ja katsoa muutakin kuin Pretty womania ja Kuumaa tanssia:D

Vierailija
5/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian vaikea:D Tässä elokuvassa oli monia tasoja ja merkityksiä, juonenkulku ei pääasia, vaikka sellainenkin toki löytyy. Kannattaisi perehtyä elokuvataiteeseen ja katsoa muutakin kuin Pretty womania ja Kuumaa tanssia:D

ainoita elokuvia mistä en ole pudonnut kärryiltä tai nukahtanut kesken. harvinaisen yksinkertainen juoni. ei voinu jäädä mikään epäselväksi. niin hitaasti tapahtui kaikki. katsoin vielä aamuyöstä elokuvaa.

Vierailija
6/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

`vai molemmat?

Vierailija
7/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoksessahan tuo juoni sinänsä ei ollut pääasia vaan tapahtumat, sattumukset, jotka muodostavat jännittävän, jopa mystisen vyyhdin. Moni asia jää avoimeksi ja ratkaisut ja oivallukset syntyvät jokaisen katsojan oman pään sisällä.

Oliko tämä juonikuvio missä määrin kuvitelmaa vai unta, mitkä asiat tosia, millaisilla asioilla oikeasti oli merkitystä. Paljon jää myös katsojan oman mielikuvituksen varaan ja sille on annettu monta mahdollisuutta. Lisäksi elokuvaan sisältyy monikerroksisia aineksia, jotka eivät välttämättä aukea ensimmäisellä katselukerralla.

Minusta tämä on Kubrickin leffoista parhaita, vaikkakin edelleen tuo Kellopeliappelsiini on lyömätön.

Vierailija
8/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, mä repeilen täällä! Kiitos päivän nauruista.

Vierailija
9/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Eyes Wide Shut on tekotaiteellista paskaa. Ja Kellopeliappelsiini on yliaggressiivinen väkivaltamässäily, josta ei nyt oikein voi tykätä muut kuin testosteronihöyryiset teinipojat.

Vierailija
10/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa kiinnostava asia koko elokuvassa oli sen nimi. Nimessähän on kiintoisa ristiriita.

Vierailija
11/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Eyes Wide Shut on tekotaiteellista paskaa.

Ja se Nicole Kidmanin tekonaurukohtaus oli jotain niin kiduttavaa katsottavaa, että silmiä kirveli.

Vierailija
12/37 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jotain epämääräisen hauskaa.

Vierailija
13/37 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta EWS oli ahdistava mutta toisaalta tylsä, Kellopeliappelsiini inhottavan raaka ja Mulholland Drive taas liian trilleri. En tykännyt mistään noista.

Vierailija
14/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Eyes Wide Shut on tekotaiteellista paskaa. Ja Kellopeliappelsiini on yliaggressiivinen väkivaltamässäily, josta ei nyt oikein voi tykätä muut kuin testosteronihöyryiset teinipojat.

miten ihmisillä on tapana leimata tekotaiteelliseksi sellaiset asiat, jotka menevät heiltä yli. Mitä se tekotaiteellisuus edes tarkoittaa käytännössä?

Mä oon muuten aina ajatellut, että tuo Kellopeliappelsiini on nimenomaan väkivallanvastainen elokuva. Tietysti sekin varmaan näyttäytyy eri ihmisille eri tavalla.

Vierailija
15/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Eyes Wide Shut on tekotaiteellista paskaa.

Ja se Nicole Kidmanin tekonaurukohtaus oli jotain niin kiduttavaa katsottavaa, että silmiä kirveli.

Vierailija
16/37 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta oon varauksetta tykännyt, on Hohto. Muut on menneet enemmän tai vähemmän yli. Eyes wide shutissa oli paras se kohtaus, jossa ne pitää "messua" ennen orgioita. Se musiikki.... huh!

Vierailija
17/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran, mutta en nyt muista tuota kohtausta niin tarkkaan. Mutta luulen, että se on tarkoituskin olla tuskaista katsottavaa.

Vierailija
18/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmisillä on tapana leimata tekotaiteelliseksi sellaiset asiat, jotka menevät heiltä yli. Mitä se tekotaiteellisuus edes tarkoittaa käytännössä?

Mä oon muuten aina ajatellut, että tuo Kellopeliappelsiini on nimenomaan väkivallanvastainen elokuva. Tietysti sekin varmaan näyttäytyy eri ihmisille eri tavalla.

Paljonpa vaaditaankin tulkintaa ja analyysikykyä tajutakseen, että "teos on tutkielma ihmispsyyken syvistä vesistä, seksualisuudesta ja kuolemasta, eroksesta ja thanatoksesta, himosta ja rakkaudesta ja armosta... ajallisesti ja paikallisesti keskushenkilöitä on vaikea sijoittaa, koska uni ja valve, houre ja todellisuus sekoittuvat. Aikajana on yksi marihuanankatkuinen yö" ja muuta paskaa. Tekotaiteellista paskaa, mutta se on vain minun mielipiteeni. Perustelen sen siten, että psykoanalyysi (jota tässä nyt ryöstöviljellään) on paskaa ja esim. naiseuden representaatiot ovat haukotuttavan perinteisiä.

Kellopeliappelsiini on toki "väkivallanvastainen elokuva" inhorealismeineen, mutta se ei tarkoita sitä etteivätkö teinipojat masturboisi henkisesti sen raakuudella.

Se, jonka mielestä koko leffa on tekotaiteellista paskaa.

Vierailija
19/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"masturboi henkisesti" Kellopeliappelsiinin raakuudella? Aika jännä kuva sulla teinipojista! Kyllä mä nyt näkisin, että raakuuden esittäminen ja sen esittämisen katsominen on hyvin inhimillistä, siis joku siinä ihmismieltä kiehtoo. Kyllä ihan tavallinen massaviihde on huomattavasti raaempaa, jos nyt jotain kiinnostaa sillä henkisesti masturboida.

Edelleenkään ei tullut selväksi, mitä tekotaiteellisuus pitää sisällään. Ja mitä tulee tuohon lainaamaasi pätkään, sehän on vain jonkun analyysi elokuvasta, ei itse elokuva, joka taas antaa ihmisille vapauden tulkitsemiseen. Mua ärsyttää, että jos joku elokuva tai muu taideteos ei puhuttele, niin heti se on tekotaiteellista paskaa. Mitä sä sitten pidät ei-tekotaiteellisena ei-paskana?

Vierailija
20/37 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"masturboi henkisesti" Kellopeliappelsiinin raakuudella? Aika jännä kuva sulla teinipojista! Kyllä mä nyt näkisin, että raakuuden esittäminen ja sen esittämisen katsominen on hyvin inhimillistä, siis joku siinä ihmismieltä kiehtoo. Kyllä ihan tavallinen massaviihde on huomattavasti raaempaa, jos nyt jotain kiinnostaa sillä henkisesti masturboida.

Edelleenkään ei tullut selväksi, mitä tekotaiteellisuus pitää sisällään. Ja mitä tulee tuohon lainaamaasi pätkään, sehän on vain jonkun analyysi elokuvasta, ei itse elokuva, joka taas antaa ihmisille vapauden tulkitsemiseen. Mua ärsyttää, että jos joku elokuva tai muu taideteos ei puhuttele, niin heti se on tekotaiteellista paskaa. Mitä sä sitten pidät ei-tekotaiteellisena ei-paskana?

oma tekotaiteellinen analyysini. Pseudotiedettä ja pseudoanalyysia. Mutta en nyt jaksa tästä enempää jauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan