Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko aihetta huoleen, kun 4-vuotias (kotihoidossa) poika ei välitä muista lapsista?

Vierailija
14.11.2009 |

kylässä ja kerhossakin vain lelut kiinnostavat, osaa kyllä toimia muiden lasten kanssa, mutta ei niistä välitä sen kummemmin. Lelut taas ovat erittäin mielenkiintoisia, ja voi koko kyläreissun ajan leikkiä omaa leikkiään muista välittämättä. Ei kuitenkaan sulje muita lapsia pois omista leikeistään. Toisaalta taas oma viisi vuotta vanhempi isoveli ja vuoden ikäinen pikkusisko ovat hänelle erittäin tärkeit, ja heidäkanssaan leikkii aktiivisesti yhdessä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen kanssa jos tappelu ei kiinnosta. Mun yhden tuttavan poika ei ollut kiinnostunut muista lapsista ja sai jonkinasteisen asperger- diagnoosin.

Vierailija
22/26 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pojaltani kyllä onnistuu taisteluleikit, yksin ja veljen kanssa.

ap

tyttöjen kanssa jos tappelu ei kiinnosta. Mun yhden tuttavan poika ei ollut kiinnostunut muista lapsista ja sai jonkinasteisen asperger- diagnoosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ap:n poikaa vaan ei leikit ikätovereiden kanssa kiinnosta. Entäs sitten? Ehtii sitä myöhemminkin. Aika paljon riippuu lapsen luonteesta, myös minulla on yksi poika, jota muut lapset eivät kovin paljon kiinnosta, eivätkä ole koskaan kiinnostaneet, mutta eipä ole kuitenkaan mitään diagnoosia saatu. Tunnen myös useita aikuisia, joita ei paljon muut ihmiset kiinnosta. Pärjäävät kuitenkin hommissaan ihan ookoosti.

Vierailija
24/26 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostunut kerhossa juuri siellä olevista leluista, ei muista lapsista. Osaa kyllä toimia muiden kanssa mutta ei kaipaa sitä erityisesti eikä vaikuta hirveän kiinnostuneelta muiden lasten seurasta. On sellainen rauhallinen haaveilija. En kyllä tähän asti ole ajatellut että hänessä olisi mitään vikaa tai että asia olisi huolestuttava, sillä jää kuitenkin kerhoon reippaasti eikä ole sairaalloisen ujo tai pelkäävä.

Vierailija
25/26 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omaa poikaa ajatellessa tuntuu nämä virikehoitokeskustelutkin ihan käsittämättömältä. Ymmärrän että lapsia on erilaisia ja toiset kaipaavat kovastikin ikätovereiden seuraa mutta omalla kohdalla ajatus siitä että poika pitäisi raahata päiväkotiin vaikka itse olen kotona on ihan järjetön.

Vierailija
26/26 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla tarhaa kayva poika pian 4 v. Han leikkii kylla _tuttujen_ tarhakavereiden ja isosiskon 6 v kanssa mielellaan, mutta uusien lasten "hyvaksymiseen" menee yleensa pitka aika (kuukausia). Voisin kuvitella etta jos han olisi ollut kotihoidossa, han olisi samanlainen tapaus kuin ap:n poika. Minusta tassa ei nyt kannata rueta jankkaamaan siita, onko kotihoito vai tarha parempi, koska siita tuskin on tassa tapauksessa kyse, vaan ihan vaan tempperamenttikysymyksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi