Tornion t-keskuksen toiminnasta (kopioitu kalevasta)
Toivon vain sen lääkärin puolesta että mitään vakavempaa ei tule tästä taudista..."
Minkä ihmeen "lääkärin"??
Et taida tuntea Torniolaista hoitokäytäntöä!
Torniossahan diagnoosit asettaa usein sairaanhoitaja, usein jopa potilasta näkemättä, puhelimessa!
Muualla Suomessa otetaan röntgenkuvia. Keuhkokuva näkyy röntgenissä helposti. Meillä Torniossa tämä toiminto "säästettiin" joku vuosi sitten pois...
Muualla otetaan keuhkokuumeiset sairaalahoitoon. Torniossa ne pistetään kotiin syömään buranaa.
Muualla annetaan Tamifluta näille tapauksille. Torniossa ei anneta, koska potilas ei välttämättä edes lääkäriä täälläpäin näe.
Tämä oli aivan odottettavissa oleva "työtapaturma" Tornion terveyskeskukselta. Eikä tämä ole edes ensimmäinen, mutta tämä nousu julkisuuteen koska sikaflunssa kiinnostaa mediaa!
Nyt varmaan Torniossa on täysi vauhti päällä peitellä jäljet ja selitellä asiat parhain päin. Silti olen sitä mieltä, etttä tämä tyttö kuoli turhaan.
Ihan uskoni OIKEUSTURVAAN vuoksi toivon, että tästä seuraa jotain juridista lääkäreille ym. - jos heitä oli kuviossa mukana. Mielestäni tämmöisestä touhusta ei saa silitellä päätä!
Kommentit (4)
Tornion kaupunki on niin kertakaikkisen sipissä että parempaan hoitoon ei vain ole varaa.
Hyvin valitettavaahan tämä on, ei toteudu yhdenvertaisuus Suomessa.
meillä juuri 2 vuottanut tyttö, kuume oli viikon yli 40. ensin lähetti sairaanhoitaja kotiin, sitten lähetti lääkäri kotiin, toinen lääkäri lähetti terveyskeskuksesta keskussairaalaan tutkimuksiin, jossa sanotiin että kotiin vaan kun on niin pirteä ja leikkiikin jo. minä sanoin että saatana se on leikkinyt ja ollut pirteä koko viikon mutta kuume on yli 40 eikä laske lääkkeellä kun hetkeks, minä en USKALLA olla sen kanssa kotona enää. tutkivat sitten, niin virtsatulehdus oli, ei sen vakavampaa mutta vaatikaa hoitoa, sitä ei näköjään muuten saa.
meillä juuri 2 vuottanut tyttö, kuume oli viikon yli 40. ensin lähetti sairaanhoitaja kotiin, sitten lähetti lääkäri kotiin, toinen lääkäri lähetti terveyskeskuksesta keskussairaalaan tutkimuksiin, jossa sanotiin että kotiin vaan kun on niin pirteä ja leikkiikin jo. minä sanoin että saatana se on leikkinyt ja ollut pirteä koko viikon mutta kuume on yli 40 eikä laske lääkkeellä kun hetkeks, minä en USKALLA olla sen kanssa kotona enää. tutkivat sitten, niin virtsatulehdus oli, ei sen vakavampaa mutta vaatikaa hoitoa, sitä ei näköjään muuten saa.
ilman hoitoa vaarallinen,,voi nimittäin mennä munuaisiia asti ja sitten on dialyysihoidossa.
päivänvaloon. Omalla äidilläni jokunen vuosi sitten oli aivoissa iso kasvain, joka alkoi oireilemaan. Torniossa tehtiin muistitesti, kyseessä siis jo seitsemänkymppinen ja lähetettiin kotiin. Siellä meni sitten taju ja pääsi Ouluun, jossa sairaus diagnosoitiin ja leikattiin.
Hyvin menneen leikkauksen jälkeen "pääsi" Tornion sairaalaan lepäämään ja kuoli alle viikossa. Olin aivan shokissa enkä selvittänyt asiaa sen enempää, mutta omituinen olo jäi tuon sairaalan toiminnasta :(
L