Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Kuinka nopeasti raskaaksi 30-vuotiaana?

Vierailija
13.11.2009 |

Itse olen nyt 30 ja lasta yritetty puoli vuotta. Harmittaa kun ei tiedä kauanko tässä vielä menee. Siispä nyt galluppia. Vastatkaahan kaikki. Tuntuu, että näihin vastaa aina ne, joilla tärppää heti tai ne joilla on mennyt vuosia.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti tärppäs tämä kolmas!

Vierailija
42/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muuten aiemminkin, iät silloin 25 ja 27.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin esikoista "tehtäessä" 34 v ja ekasta kierrosta tärppäsi. Nyt kakkosta yritettäessä tärppäsi taas ekasta (ikää nyt 36v), mutta raskaus meni kesken. Km:n jälkeen yritystä takana muutama kierto ja olen niiiin turhautunut. Tiedän, että muutama kierto on vähän (etenkin, kun ikänikin nyt yli sen maagisen 35 v rajan), mutta silti... Turhauttaa!

Vierailija
44/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa työtä oli. Luovutettiin parin vuoden päästä ja päätettiin että tulee jos on tullakseen. Onnistuihan se sitten ja ilo on suuri :)

Vierailija
45/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta todellakin turhauttaa! Eikä siihen auta se, että monet lohduttelee, että kyllä se siitä. Kun ei kukaan voi tietää! Tuntuu, että aika loppuu ja koko elämä on yhtä jossittelua. Jos olen raskaana, jos ei mene kesken, jos lapsi syntyisi silloin... Voitas mennä lomamatkalle, JOS en ole raskaana. Jos, jos, jos... Kaikkea miettii täysin sen kautta. Vaatteitakaan ei viitsi paljoa ostella, JOS tulee raskaaksi eikä se olekaan enää silloin käyttökelpoinen. Koko elämä on "on hold"-kunnes olen raskaana.

ap

Vierailija
46/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun mies sopivaan aikaan kotona:)

Vierailija
47/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tärppäsi siitä kierrosta, jossa päätettiin pitää taukoa, koska ahdisti yrittäminen. Seksiä oli kerran, näköjään oikeaan aikaan.

En tiedä miten stressaus sitten vaikuttaa, mutta itselle se oli ainakin inhottavaa, kun kaikki tosiaan pyörii vaan raskautumisen ympärillä.

Ehkä teidänkin kannattaisi jättää tikut hetkeksi ja yrittää ottaa rennommin. Jättää vauvapalstoilla pyöriminen (jos on päivittäistä) ja yrittää keskittää ajatukset muualle. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!

Vierailija
48/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin syönyt usean vuoden ajan femoden ja femilar pillereitä vähän niinkuin vuorovuosin. Lopetin niiden käytön toukokuussa. Kesäkuun alussa tuli kahen viikon menkat. Sitten ei mitään, moneen kuukauteen ei tullut kuukautisia, olin aivan terve: testattiin sukupuolitaudit, en ollut ali- enkä ylipainoinen, en sairastanut edes flunssaa.

Mutta, hih, loka/marraskuun taitteessa plussasin! Raskaus eteni normaalisti onnelliseen lopputulokseen eli heinäkuiseen terveen lapsen synnytykseen asti.

Tsemppiä!

Vierailija
49/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuranneena (kävivät jo hoidoissa): älä ajattele elämää että JOS nyt ostan uuden takin, en voi käyttää sitä JOS tulenkin nyt raskaaksi. Osta ja tee asiat aivan kuten olisit tehnyt aiemminkin, reissaa ja suunnittele asioita ilman sitä jossittelua. Sillä se raskaus kyllä vielä tulee sieltä :)

Vierailija
50/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eka raskaus alkoi 4kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Raskaus meni kesken, senjälkeen 2kk yrittämistä kun tärppäsi uudelleen.

Vierailija
51/55 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta todellakin turhauttaa! Eikä siihen auta se, että monet lohduttelee, että kyllä se siitä. Kun ei kukaan voi tietää! Tuntuu, että aika loppuu ja koko elämä on yhtä jossittelua. Jos olen raskaana, jos ei mene kesken, jos lapsi syntyisi silloin... Voitas mennä lomamatkalle, JOS en ole raskaana. Jos, jos, jos... Kaikkea miettii täysin sen kautta. Vaatteitakaan ei viitsi paljoa ostella, JOS tulee raskaaksi eikä se olekaan enää silloin käyttökelpoinen. Koko elämä on "on hold"-kunnes olen raskaana.

ap

Mäkin melkein 29v ja nyt olis iso toive saada vauva (ensimmäinen), tosin yritystä on takana vasta pari kuukautta. Mutta mä tietoisesti pyrin suunnittelemaan kivoja juttuja, joita voi tehdä jos ei ole raskaana. Jos ei heti tärppää, niin ei ole sitten kamala kriisi päällä. Ja ne suunnitelmat voi kyllä perua/aikaistaa jos tuuri käykin.

Tsemiä!

Vierailija
52/55 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa. Unohda ja menetä toivosi. Jatkuva stressaus ei auta asiaa yhtään, pitkittää vain. Ja sitten kun koko asia on unohtunut, dadaa iloinen yllätys kasvaa sisälläsi:)

Vierailija
53/55 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ennen yritettiin lasta noin puolitoista vuotta. Sitten tapahtui ihme ja 11.11.09 syntyi aivan ihana poikavauva ja eilen päästiin kotiin sairaalasta. Muistan kuinka ahdistunut olin, kun lasta ei kuulunut, mutta toisilla se vie aikaa, siis tsemppiä.

Vierailija
54/55 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokasta kierrosta

32 vuotiaana pilleriraskaus, eli ilman yritystä.

Vierailija
55/55 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana kakkosen yritys kestikin jo sitten 8 kk. Sitten 34-vuotiaana kuopus puolestaan olikin "vahinko", oltiin oltu miehen kanssa Ruotsissa vähän juhlimassa ja oli ns. varmat päivät. Kiertoni on todella säännöllinen, joten uskalsin luottaa, ettei mitään tapahdu.

Tuossa tuo kuopus nyt sitten nukkuu vieressä. Mies aikoo kuulemma laittaa nyt piuhat poikki ensi viikolla, ettei tule lisää ylläreitä. : D Minulle ei hormonaalinen ehkäisy käy lainkaan.

Pointti: vauvoja voi suunnitella, mutta luonto tuntuu välillä hoitavan asiat ihan omalla tyylillään. Relaa ja elä elämääsi. Niitä vaatteita voi käyttää ensi talvenakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi