Mihinkäs saisi kulutettua 2pkt kananmunia?
12kpl munaa pitäisi käyttää viikonlopun aikana viimeistään.
Munakasta ja ihan paistettua munaa on syöty yhden paketillisen verran jo, eli niitä ei enää lisää.
Mitäs muuta voisin tehdä? Jotain leivonnaista ainakin, mutta mihin menisi paljon munia?
Kommentit (19)
Munavoi on kevyempää, kun korvaa osan oivariinista tms ja munista raejuustolla. Voi kuitenkin tehdä vaikka 4 munasta ja tulee syödyksi.
Pannariin/lettuihin voi laittaa useampia munia.
Keitettynä munat säilyvät taas, voi leikata leivän päälle / salaattiin jne.
niitä voi käyttää jopa 2 viikkoa päiväyksen mentyä:)
ei käytöllä ole vielä mitään kiirettä. 2-3vk voit vielä käyttää niitä, kunhan aina haistat kun rikot sen.
Munakas, pannari, eltut, keitety kananmunat, munavoi, letut, pulla, joku makea piirakka tai kakku, suolasenpiirakan päälle munajuusto kuorutus, makaroonilaatikko jne....
Mä olen elämäni aikana törmännyt yhden ainoan kerran pilaantuneeseen kananmunaan (se on erittäin helppo tunnistaa hajusta...), enkä koskaan ole katsonut pakkausten myyntipäiviä.
Olen ihan varma, että usein käytän kuukauden tai kahdenkin vanhoja munia.
Keitettyjä kananmunia ja niistä sitten voileipien päälle täytteitä
Säilytetään huoneenlämmössä, joten en usko että ovat enää viikon päästä syötäviä. Älkääkä kysykö kuinka meillä niin paljon on vanhaksi menneitä munia. Niin vain kävi :D (kerron kuitenkin: oli juhlat tuloillaan ja minä itse ostin 2pkt ja mies osti myös tietämättä minun jo käyneen kaupassa 2 isoa pakettia - niitä joissa vielä enemmän)
Munavoi laitettu listalle, lettuja & pannareita harkitaan, mutta tehtiin viikko sitten juuri vohveleita, joten tuskin näitä nyt enää siihen käytetään. Mitäs muuta?
AP
Mä olen elämäni aikana törmännyt yhden ainoan kerran pilaantuneeseen kananmunaan (se on erittäin helppo tunnistaa hajusta...), enkä koskaan ole katsonut pakkausten myyntipäiviä.
Olen ihan varma, että usein käytän kuukauden tai kahdenkin vanhoja munia.
Ei niitä kylmässä säilytetä.. ;)
Hyviä ovat viikon päästäkin.
perheelle, yhteen menee helposti neljä-viisi munaa
ja tosiaan pilaantuneesta munasta ei voi erehtyä, joten helppo käyttää.
Uunijäätelöön marenkia, paahtovanukkaaseen keltuaiset tai täytekakkua tai kääretorttua. Suolaisia piirakoita ja laatikkoruokia, joihin laitetaan munamaitoa.
perheelle, yhteen menee helposti neljä-viisi munaa
mutta jos jostain syystä tuntuu pahalta, niin etkö voisi pakastaa niitä? Ettei tarvitsisi laatikkotolkulla kananmunia syödä yhden aikana :)
t. 6
Jos tekisi jouluksi kakut jo nyt pakastimeen. Suklaakakku ja maustekakku. Vieläkin jäisi munia.
Yritetään käyttää munat nyt viikonlopun aikana mahdollisimman hyvin ja ensi viikolla sitten loput jos jotain vieläkin jää.
Listassa maustekakkuja * 2kpl = 4 munaa yht, mudcake 4 munaa, 1 suklaahippukakku 3 munaa. Lisäksi munavoita johon 6 munaa. Vielä jää 7 munaa.
AP
mutta jos jostain syystä tuntuu pahalta, niin etkö voisi pakastaa niitä? Ettei tarvitsisi laatikkotolkulla kananmunia syödä yhden aikana :)
t. 6
MIten te luulette että ennen perheenäidit arvioivat kananmunien kelpoisuuden kun parasta ennen-päiväyksiä ei ollut (on muuten aikas uusi keksintö)?! Ollaan me aika uusavuttomia jos kananmunan kelpoisuutta ruuanlaittoon katsotaan jonkun päiväyksen mukaan eikä sen mukaan että onko se oikeasti syötävää vai ei. Vanha kotitaloustunnilla opetettu sääntöhän on se että muna rikotaan aina ensi lasiin, jolloin näkee onko sisältö hyvä. Ihan sama onko vaikka puoli vuotta vanha!
munia eikä ole pilaantunutta munaa tullut vastaan.
Mutta reseptivinkkeinä esim. jauhelihatäytteinen munakasrulla tai täytetyt munat.
jos ovat saaneet viikko sitten vohveleita? Yleensähän lapset tykkää letuista. Meillä niitä syödään joka sunnuntai.
Ja illalla leivot kakun pakastimeen. Ja aamulla keitettyjä munia. Ja niin on paketillinen mennyt.
eikos ne munissa niita kasvattele....heh
tai lettuja.
Niihin voi huoletta laittaa ekstramunia.