Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko 2003,2004 syntyneiden lasten vanhemmat sitä valtavaa rokotekohua?

Vierailija
04.01.2009 |

Rokote sisälsi elohopeaa tms. Jokainen lastaan arvostava osti sitten saman rokotteen mutta uuden version omalla rahalla. Minäkin tein näin. Mutta nyt en muistakaan, mistä tuossa kohussa oli kyse. Muistuttakaapa minua!!!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyseessä oli PDT-rokote, jonka ilmainen neuvolass annettu verio sisälsi elohopeaa. Itse sai ostaa omalla rahalla Infanrix-nimisen version, jossa ei elohopeaa ollut ja muutenkin oli hieman erilainen koostumus.

Minua ei kyllä mitenkään vieläkään naurata se juttu, ihan asiaa oli. Ja tiedoksesi vaan, että nykyisin neuvolassa on käytössä elohopeattomat rokotteet... Tosin koko rokotusohjelma on muuttunut niin, että tuossa Infanrix (penta?) rokotteessa on nyt enemmän kuin vain PDT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 04 syntynyt lapsi.

Vierailija
5/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Pikkusenko mua katsottiin Jyväskylän eräässä lähiön neuvolassa pitkään, kun menin omine rokotteineni sinne. Akka katso että ei voi olla totta. HUonoa palvelua sain joka kerta sen jälkeen.

Vierailija
6/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siis ostin rokotteet. Kiitos

ap

Vierailija
7/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulle kynnyskysymys ei ollut tuo elohopan ja autismin puhkeamisen välinen yhteys vaan ihan maalaisjärkikin sanoo, että elohopea (tai muutkaan raskasmetallit) rokotteessa pistettynä ei nyt ainakaan kovin terveellistä ole... Ja elohopea on myös liitetty selvästi altzheimerin tautiin ja moneen muuhunkin. Miksi olisin pistättänyt vauvaani elohopeaa ehdoin tahdoin, kun kerran rahalla sai ko. rokotteesta paremman version?

Vierailija
8/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolloinkin jo. Mikä rokote tuossa on kyseessä? MPR??

Vierailija
9/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-04 syntyneelle kuopukselle ei sitten tarvinnutkaan ostaa, sillä siinä vaiheessa elohopeattomat rokotteet sai jo neuvolastakin.

Vierailija
10/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusohjelma taisi muuttua heti seuraavana vuonna syntyneille?

Vierailija
11/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä omistanut tietokonettakaan silloin

Vierailija
12/12 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä olin kyllä aktiivisesti vauva-palstaa lueskelemassa silloinkin.