Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä

11.11.2009 |

olette korvakorujen laittamisesta 6 kk:selle? Ajattelin laittaa murulle tammikuussa kun täyttää puoli vuotta. Tuo puol vuotta siks kun neuvolatäti suositteli sitä jotta vastustuskyky on kasvanut.

Kaipaan myös kokemuksia laittamisesta vaikka suomalaisille lapsille laitetaanki tosi harvoin näin pienenä mut kyl joku varmaan löytyy??

Oon päätyny siihe et ne lävistetään koska kokemuksesta tiedän et sattuu paljon vähemmän ku ampuminen ja se ei turvota.

Kiitos vastauksista jo etukäteen..

Is ja murunen 3,5 kk

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en vaan voi käsittää miksi pitää vauvoille laittaa korvikset.. voi että miten se voi niin pienelle tehdä kipeää!

Itse muistan kun sain 7-vuotis syntymäpäivälahjaksi korvakorut ja se jomotus korvissa oli kauhea ja punoitus.. ja se kipu kestikin jonkun aikaa..

Hyvä ikä olisi kun lapsi itse tajuaa tuon tilanteen ja vaikka siinä eskari iässä, mutta en oikeasti suosittele noin pienelle missään nimessä!

Vierailija
2/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta minä en uskaltaisi laittaa läpi korvan korviksia nyt 6,5kk vanhalle tyttärelleni. Haroo niin paljon korviaan, varsinkin unisena likimain repii niitä ja muutenkin kädet huitoo miten sattuu. Varmasti repisi vahingossa korviksenkin. Ei ehkä irti, mutta varmasti monta itkua seuraisi siitä, kun käsi vähän turhan kovaa kävi korviksessa.

Mieti vielä. Ehtii tuon sittenkin, kun lapsi hallitsee käsiensä liikeet paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti, mutta täällä Suomessa ei nyt ihan tuossa iässä vielä lapsille korvakoruja laiteta. Ja ehkä laittaisin vasta sitten, kun lapsi ite sen tajuaa ja ymmärtää, koska voihan olla niinkin, ettei lapsi koskaan niitä ees haluaisi.

Meillä ei ees yli 2 veellä pysy korut vielä kaulassakaan, saati sitten korvissa.

MUTTA tämähän on sinun asiasi ja päätöksesi, miten toimit :)

Vierailija
4/8 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 6kk ikäinen eikä tulisi mieleenkään vielä niin pienelle laittaa. Itse sain kuusi vuotiaana ja mielestäni se on ihan sopiva ikä.

Vierailija
5/8 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä asiaa lasten kohdalta mieti. Mutta itse laitoin korvakorut vasta parikymppisenä kun oli omaa rahaa. Että ehtii sitä myöhemminkin. Enkä lapsena korvakoruista edes osannut haaveilla.

Vierailija
6/8 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteistänne ja se oli hyvä pointti ku joku kirjoitti et alkaa puolivuotiaana räplää korviaan niin kävin laitattaa jo tänään ne ku on nyt 3,5 kk eikä viel räplää niitä. On tosi upeat eikä Murusta ees sattunu yhtään.

Olisin toivonut myös täältä myöteisiäkin mielipiteitä mut onneks sain niitä muualta sitten..

Hyvää syystalvee kaikille.

Is ja Muru

Vierailija
7/8 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän täytyy oikeesti olla joku vitsi! Kuka nyt oikeesti ees suomessa rupeaa lävistämään vauvalta korvia?? Vaikka ois missä muualla kulttuurissa sallittua ja normaalia mutta kaikkea muuta kun normaalia täällä Suomessa. Hoh hoh..

Vierailija
8/8 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi noin pienelle korvakoruja. Mielestäni parempi ikä on sitten kun lapsi itse osaa sanoa haluaako edes reikiä korviinsa.

Minun poikani on kovin kiinnostunut riuhtomaan korviksiani ja siksi en niitä edes itse juuri nyt käytä. Voin vaan kuvitella mitä poika tekisi jos omissa korvissaan olisi korut!

Itse sain korvareiät samana päivänä kun täytin 7-vuotta.