Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risteily & buffet raskausaikana

Vierailija
11.11.2009 |

Olen lähdössä lähiaikoina laivalle ja odotan. Haaveilin etukäteen ihanasta buffasta, mutta sitten rupesin miettimään, että se taitaa olla oikea listeria bakteeri taivas. Ja kun nuo graavikalat, majoneesisalaatit yms. ja katkaravut esim. pitäisi jättää väliin niin jääkö sinne mitään herkkuja mitä uskaltaa syödä?

En todellakaan ole hysteerinen näiden ohjeiden suhteen, mutta tuollaisessa buffassa on aina isommat riskit eikö vaan?

Miten olette uskaltaneet syödä tai miten uskaltaisitte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoa tuuria pitää olla että laivalla saat jonkun listerian, aivan yhtä hyvin sen voit saada jossain lounasbuffeessa. Tai voi olla jopa suurempikin riski muualla, vaikka tavallsessa kahvilassa. Laivalla kattaus kestää kuitenkin vain 1½ tuntia, ja ruoka vaihtuu siinä tiheään.

Vierailija
2/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoa tuuria pitää olla että laivalla saat jonkun listerian, aivan yhtä hyvin sen voit saada jossain lounasbuffeessa. Tai voi olla jopa suurempikin riski muualla, vaikka tavallsessa kahvilassa. Laivalla kattaus kestää kuitenkin vain 1½ tuntia, ja ruoka vaihtuu siinä tiheään.

Kyllä minullekin kerran työpaikkaporukan kanssa ruokaillessa huomautettiin, eikö vadelmakastike kelpaa. En kuitenkaan syönyt sitä, koska en tiennyt onko kyseessä ulkomaalaiset vai suomalaiset vadelmat ja onko ne keitetty vai ei. Tänä syksynä onkin sitten lehdissä ollut muistutus, että ulkomaalaisissa pakastevadelmissa on norovirusta ja ne pitäisi aina keittää (myös muiden kuin raskaana olevien). Olin varmaan jonkun mielestä nipottaja, mutta 9 kk jaksoi hyvin olla syömättä "riskiruokia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka lappaa kitaansa kaiken irtoavan, oli raskaana tai ei. Ja 90%:n varmuudella mitään niistä ei tule.

Mutta on kuitenkin 10%:n mahdollisuus saada se listeria tai ruokamyrkytys tmv. Ja vauvalle se voi olla kohtalokas. Itse olen ajatellut että odotusajat voin tarkkailla enemmän syömisiäni, ehtii sitä mätiä mättää myöhemminkin.

Vahingoista (monikossa!) viisastuneena en enää syö laivojen mätejä enkä graaveja kaloja. Olen itse saanut 2 kertaa ruokamyrkytyksen, mieheni kerran. Siis myrkytyksen, ei pelkkää vatsatautia. Jos olisin ollut raskaana, se olisi ollut tosi vakavaa.

En suosittele niitä majoneesejä tai äyriäisiä. Ehdit saada niitä myöhemmin.

Vierailija
4/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemän kertaa olen raskaana, kaikkien kanssa olen syönyt "normaalisti" suht´järkeviä noista on tullut....

Nuo kraavikalat on kielletty vasta nuorempien kohdalla, joo en ole niitä syönyt. Katkarapuja ei ole ainakaan minulta kielletty!

Vierailija
5/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kun kerroit noista teidän myrkytyksistä. Jätän nuo graavikalat ja äyriäiset tosiaan pois ja vältän majoneesi/tuorejuustojuttuja. Muuten taidan kyllä uskaltaa kaloja maistella, salaatteja ja lämmintä ruokaa. Juustot jää ehkä väliin, ellei oo varmasti suomalaisia, mutta laiva on silja joten voisi kuvitella etteivät tod. ole.

Järkeä käyttäen tästäkin selvitään.. Ne katkaravut on aina ollut suurinta herkkua, mut kaipa kerran selviää ilman :D

Vierailija
6/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hysterisoin raskausaikana, mutta majoneesista aina sanottiin, että se on pastöroitua, ellei ole itse tehtyä. Esim. ravintoloista vain hienoimmat eivät käytä valmismajoneeseja.

Vierailija
7/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietimme yhden työkaverin läksiäisiä.

Yksi porukasta oli raskaana. Hän ilmoitti ruureen ääneen, ettei voi syödä alkuruokaa, jota meillä muilla oli tilattuna. Syynä oli, että siinä oli katkarapua. Kyseinen äyriäinen oli vain ja ainoastaan koristeena, mutta ei käynyt!

Sen sijaan alkoholipitoinen juoma maisui hyvin...

Asioissa on puolensa.

Vierailija
8/8 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voisin syödä jos raskaana olisin.

Ja eiks kaloissakin ollut vaan se elohopea se miksi rajoittaa??

Majoneesista en osaa sanoa,mut en kyllä usko et se ei olis valmismajoneesia ja jos se on valmismajoneesia niin silloin se on pastöroitua.

Lämpimiä ruokia yms uskaltaisin kyllä syödä ihan reippaasti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi