5V SI-rokotus eilen eikä ole vielä sängystä noussut:(
Millloin huolestusitti. eilen siis rokoettu ja yöllä ko 04.00 noussut kuume 38.7. Panadolia saanut kahdesti ei laske kuume.
EI ole vielä sängystä ylös noussut. On kyllä herätetävissä. hengitys on ok, mutta pääsärkyä valittaa ja valot tuntuvat kirkkaalta. Jaksaa hetkellisesti jutella ja ihan järkeviä puhuu. Juonut noin 2 dl, mutta haluaa vain nukkua.
meneekö ihan normaaliin rokotusksen jälkimainingeihin vai pitääkö huolestua?
Kommentit (47)
pari päivää oli veto pois, mutta ei kipeä sanan varsinaisessa merkityksessä. Eli paljon helpompi tämä näin oli sairastaa. 3. päivänä juoksi ja riehui entiseen malliin vaikka yritin estellä. Ei tainnut olla lapsi sen yhden kuumeettoman lepopäivän tarpeessa :D
taitaa sittenkin olla itse tautia-- lähdetään tästä kuitenkin varmuuden vuoksi näytille, kun ei enää jaksanut itse vessaan kävellä. Päätä kullema särkee " tosi kovasti " voi olla toko tuo kuume itsessään .. mutta parempi kaiketi on tarkistaa tilanne.ap
taitaa sittenkin olla itse tautia-- lähdetään tästä kuitenkin varmuuden vuoksi näytille, kun ei enää jaksanut itse vessaan kävellä. Päätä kullema särkee " tosi kovasti " voi olla toko tuo kuume itsessään .. mutta parempi kaiketi on tarkistaa tilanne.ap
lääkäriin rehata muitakin tartuttamaan jos ei ole mitään meningiitin oireita kuitenkaan?
lepoa, nestettä, kuumelääkettä ja joku muu hakee ne tamiiflut sille jos tarttee.
lääkäriin rehata muitakin tartuttamaan jos ei ole mitään meningiitin oireita kuitenkaan? lepoa, nestettä, kuumelääkettä ja joku muu hakee ne tamiiflut sille jos tarttee.
jos epäillä sikainfluenssaa
se vaan taita olla sitä ihteään.
kuume ja muut oireet pitäisi olla pois 12 tunnissa rokotuksesta oli ohje meidän sairaalasta.
meillä kyllä kuumeilua kesti vähän pidempään.
tartunnan kun on rokotuskin...? Kun ei tuo nyt kuitenkaan niin yleinen ole vielä. Vai voiko rokote aiheuttaa taudin puhkeamisen joillakin? Mistä ihmeestä sitäkään tietää kun ei ole tutkittu tarkkaan tätä rokotetta.
tartunnan kun on rokotuskin...? Kun ei tuo nyt kuitenkaan niin yleinen ole vielä. Vai voiko rokote aiheuttaa taudin puhkeamisen joillakin? Mistä ihmeestä sitäkään tietää kun ei ole tutkittu tarkkaan tätä rokotetta.
se olla että on saanut ennen rokotetta. mut vie lääkäriin kun on kerran astmainen. saatte ainakin tamiflun jos on sitä ihteään.
mun mielestä yli 38 asteen kuume ei ole lievä!
Ehkä lapsen elimistö olisi reagoinut itse virukseen 40 asteen kuumeella tai ylikin. Voisi kuvitella, että nuo ovat ihan rokotuksen aikaansaamia juttuja, mutta kannattaa ilman muuta soitella vaikka päivystykseen tai johonkin neuvontapuhelimeen saadakseen tietää varmuudella onko ok.
etten rokotuksia tähän perheeseen ota. Rokotuksistahan sairastuu todella "mukavasti". Ja nämä rajummat oireet kuitataan sillä, että muka oikea sika alla jo.
Hassua, tunnen monta rokotuksesta sairastunutta, mutta en yhtään sikainfluenssaan sairastunutta rokottamatonta. Ilmeisesti sitten tauti iskeekin vain niihin rokotettuihin :)
paljon rokotettuja jotka eivät ole sairastuneet, eikä ole muutenkaan mitään erikoista tullut. Itseni mukaan lukien ja lapset saivat tänään rokotuksen ja ihan mielissään olen kun rokotteen saivat.
Parin päivän kuume on kauheaa, miten luulette sitten rokottamattomina pärjäävänne sikainfluenssassa? Juuri on kaksi työkaveriani olleet sairaalahoidossa sikainfluenssan takia, eipä tulisi mieleenkään verrata rokotteen aiheuttamia ikävyyksiä heidän sairauteen.
Parin päivän kuume on kauheaa, miten luulette sitten rokottamattomina pärjäävänne sikainfluenssassa? Juuri on kaksi työkaveriani olleet sairaalahoidossa sikainfluenssan takia, eipä tulisi mieleenkään verrata rokotteen aiheuttamia ikävyyksiä heidän sairauteen.
Sitä logiikkaa on vaikea ymmärtää, että jos rokotteesta saa turvallisesti joitain taudin oireita, niin se on pahempi kuin itse tauti. Tällainen sairastaja ei ainakaan tartuta muita, toisin kuin pöpön saanut, eikä tarvitse pelätä virusperäistä keuhkokuumetta tai jälkitauteja!
Muuten, itsekin tunnen useita taudin sairastaneita, mutten yhtään rokotteesta kovasti kipeäksi tullutta.
tuli ihan yhtä aikaa reaktio. Toiselle vähän lämpöä, toiselle yli 39 kuume ja pikkuisen yskähtelikin. 1,5 vuorokautta kesti oireet ja heti tämän jälkeen olivat tosi virkeitä.
minä kun en asukaan tosiaan suomessa ja tässä maassa taas ohje onkin että jos epäilee sairastavansa sikainfluenssaa, ei saa missään nimessä lähteä sitä levittämään enää enempää vastaanotoille, vaan joku perheenjäsen tms hakee ne tamiflut päivystyksestä tai apteekista minne ne kyllä hoituu tarpeen vaatiessa helpostikin ja nopeasti sekä kaikille tarvitsijoille ilmaiseksi.
(mies haki meillä keväällä nuorimmaiselle ne ilmaiseksi päivystyksestä puhelinsoitolla)
siksi tuntuu ajatus siitä että erittäin tarttuvaa influensaa sairastavan pitäisi sitä tautia lähteä levittämään vielä muiden sairaiden keskuuteen...
eipä se sitten ihmekään ole kai jos se leviää kuin kulovalkea.
sen takia koska nyt kaikille lapsille annetaan heti tamiflu jos epäillä sikainfluenssaa
Ja eikös tollasessa puhelindignoosien tiossa ole se vaara , että tamifluulla hoidetaankin jotain ihan eritautia... ts joku toinen vakava tauti jää huomaamatta.
onpas tällä palstalla pienet piirit. N. 2200 varmistettua tapausta Suomessa 6 miljoonan ihmisen joukosta ja AV-mammat tai heidän tuttunsa ovat taudin varmasti sairastaneet. Todella mielenkiintoista.
En edelleenkään ymmärrä miksi hakisin tutkimattoman rokotteen sairastuttamaan perheeni. En ole influenssa-rokotteitakaan koskaan hakenut, eikä kukaan meidän perheestä ole influenssojakaan sairastanut.
Kyllä ne Calmette-rokotuksetkin lopetettiin (Suomessa toooodella myöhään), haitat olivat yksinkertaisesti liian isot verrattuna hyötyyn.
Itse asiassa mä alan epäilemään koko lasten rokotusohjelman kokonaisuturvallisuutta. Taidankin alkaa perehtymään asiaan tarkemmin...
Kaverin muksut sai viikko sitten, ei kummallekaan mitään ihmeitä.