Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko kateellinen miehesi rahoille?

Vierailija
11.11.2009 |

Meillä mies tienaa paljon enemmän kuin minä ja varsinkin nyt kun olen lasten kanssa kotona. Hän kyllä maksaakin kaikki perheen kulut (lainat ja laskut), mutta silti hänelle jää paljon rahaa itselleen/säästöön.

Mies ostelee osakkeita, menee minne haluaa ja päättää perheen lomamatkoista ym.

Nytkin meillä on edessä uuden huonekalun osto ja minun pitää maksaa se omista vähistä säästöistä (muutama tonni) jos haluan mieleiseni. Miehen mielestä se on liian kallis. Hänellä on kuitenkin 50 000€ säästöjä ja sen lisäksi osakkeita.

Myöskään lomalle emme lähde etelään koska mieheni ei halua.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi maksaa lainat ja laskut, ei kai tarkoitus ole täysin miehesi rahoilla elellä? Eikä lomalle ole pakko haluta, eihän?

Meillä mies tienaa paljon enemmän kuin minä ja varsinkin nyt kun olen lasten kanssa kotona. Hän kyllä maksaakin kaikki perheen kulut (lainat ja laskut), mutta silti hänelle jää paljon rahaa itselleen/säästöön. Mies ostelee osakkeita, menee minne haluaa ja päättää perheen lomamatkoista ym. Nytkin meillä on edessä uuden huonekalun osto ja minun pitää maksaa se omista vähistä säästöistä (muutama tonni) jos haluan mieleiseni. Miehen mielestä se on liian kallis. Hänellä on kuitenkin 50 000€ säästöjä ja sen lisäksi osakkeita. Myöskään lomalle emme lähde etelään koska mieheni ei halua.

Vierailija
2/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin rahoihin liittyy myös paljon vastuuta, paljon stressiä ja paljon työtä...

miksi olisin kateellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa monta kertaa enemmän kuin minä toimistosihteerinä. Mies maksaa laskut ja asumisen, mä ostan ruuat. Jos haluan vaatteita tai jotain muuta kivaa niin ostan omilla rahoilla ja jos ne on loppu niin käytän miehen tiliä, mulla on siihen rinnakkaiskortti jä käyttöoikeus. Matkoille mun mies vie meitä, ostaa matkan ja sitten lähdetään koko poppoo. Välillä sanoo että "kato sä joku matka jonnekin kun sulla on enemmän aikaa, hinnalla ei oo väliä"

Ei meillä ole mitään ongelmaa ollut sen suhteen että mies tienaa enemmän, mutta johtuu varmaan siitä että kuitenkin mä myös pääsen käsiksi niihin rahoihin.

Vierailija
4/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan mitä ostetaan, tehdään päätökset yhdessä. Onneksi ajatellaan asioista samalla tavalla, ja meillä on käytännössä kaikessa sama maku. Ei tule myöskään riitaa siitä että lähdetäänkö lomalle vai ei - tottakai lähdetään :). Anteeksi åp, mutta mä en vaan ymmärrä tuollaisia "perheitä".

Vierailija
5/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni käy töissä ja saa hyvän palkan ja itse olen työttömänä, raskaana ja kotona koska en juuri voi tehdä töitä mitään kun on jos jonkinmoista vaivaa aina :/

Miehen tulot vaikuttaa ja itse en siksi saa kun hikiset 210e/kk ja me maksamme vuokran puoliksi niin itselleni jää käteen tuo 10e.. mieheni joutuu siis maksamaan minun puhelinlaskut ja muut niin itseä taas vituttaa suoraan sanottuna kun ei tule itselle rahaa ja ei voi tehdä mitään!

mieluummin kävisin töissä kuin eläisin miehen siivellä mut minkäs voit tässä tilanteessa.

en ns. ole kateellinen rahoista mitä hän saa, mutta kyllä se potuttaa sitten kun miehelleni nätisti sanon että tarvittaisiin vauvalle jotakin mikä oikeasti on hyödyllistä niin mieheni sanoo ettei ole rahaa ja tilillä se tonni.

Eli näin.. mieheni toki ostaa ruoat ja muut ja tuolleen, mutta tuokin sitten kun jos tarvii jotakin todella tärkeää juttua niin se sanoo ettei ole rahaa vaikka sitä olisikin

Vierailija
6/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla olis enemmän vapautta ja rahaa, jos eroaisit. Saisit kaikki tuet ja elarit.

Vierailija
7/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rakastamme siitä huolimatta toisiamme ja muuten menee todella hyvin.

tuo raha-asia tosin on vaan hieman kinkkinen homma välillä

Vierailija
8/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä hoitovapaalla, mies tienaa hyvin.

Yhteinen perhe ja yhteiset menot.

Vierailija
9/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit rakastaa tolasta kusiaivoa, joka ei osta edes lapselleen tavaroita yms?

Vierailija
10/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on kun asuu porukoillaan melkein 30v asti eikä maksa vuokraa.

Kuitenkin kävi jo silloin töissä tienaamassa.

Ei ihme, että hilloa kertyi. Sitten osti talon vanhemmiltaan halvalla(!).

Nyt on talo ja auto maksettu ja useampi kymppitonni (en edes tiedä paljonko) on tileillä odottamassa.

Olisi kiva tietää, paljonko miehelläni on taaloja, mutta en edes kehtaa kysyä.

Mieheni ei tiedä, että minä tiedän hänen rahoistaan ainakin sen osan.

En uskalla edes kertoa, koska jäisin kiinni vakoilusta ja ehkä hänelle tulisi minusta sellainen kuva että olen hänen kanssaan vain maallisen mammonan takia.

Vierailija
11/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa monta kertaa enemmän kuin minä toimistosihteerinä. Mies maksaa laskut ja asumisen, mä ostan ruuat. Jos haluan vaatteita tai jotain muuta kivaa niin ostan omilla rahoilla ja jos ne on loppu niin käytän miehen tiliä, mulla on siihen rinnakkaiskortti jä käyttöoikeus. Matkoille mun mies vie meitä, ostaa matkan ja sitten lähdetään koko poppoo. Välillä sanoo että "kato sä joku matka jonnekin kun sulla on enemmän aikaa, hinnalla ei oo väliä" Ei meillä ole mitään ongelmaa ollut sen suhteen että mies tienaa enemmän, mutta johtuu varmaan siitä että kuitenkin mä myös pääsen käsiksi niihin rahoihin.

Vierailija
12/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mulla onkin käyttöoikeus miehen tiliin :D

Vierailija
13/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme saaneet sukulaisilta melko paljon kaikkea mitä tarvitaan, mutta juurikin jotain pientä hän saattaa jättää viime tinkaan.

olemme hakeneet isompaa asuntoa eikä siitä nyt kuullut mitään.

tarvitsin rahaa muutamaan muovi laatikkoon kun on lastenvaatteita mutta ei mahdu juuri kaappeihin vaikka yrittänyt tehdä tilaa sinne.

isommat vaatteet sitten mietin että laittaisin näihin jos saataisi ostettua ja nätisti mieheltä pyysin josko käytäs ostamassa.

no ostettiin se YKSI loota joka makso 10e, mut ei siihen nuo vaatteet mahtuneet kaikki niin enpä viitsiny sanoa et osta toinen kun syy on ettei ole rahaa....

lähinnä tällasta tyhmää.

kyllä hän aina välillä ostaa ja sitten minulleki jotain tarpeellista mitä tarviin ja kuitenki periaatteessa minutkin elättää niin siksi vatuttaa edes kysyä rahaa enempi johonkin.

Tuo vaan sitten kun puhuu että hän voisi ostaa tietokoneen uuden ja meillä on kaksi!

ei ihan tämän hetken murhe tuollainen :D

(6/8)

Vierailija
14/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska rahat ovat yhteisiä! Meillä mies tienaa n. 7000 eur/kk (yrittäjä) ja minun palkkani on 2100 eur. Rahat menevät kuitenkin yhteiseen pottiin.

Vierailija
15/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on huomattavasti isommat säästöt, kuin miehelläni. Mies kyllä ansaitsee enemmän, kuin minä.

Emme kuitenkaan laske euron päälle, kuka on maksanut ja mitä, joten käyttötileillä olevat rahat ovat aikalailla yhteisiä.

Vierailija
16/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puoliksi omistetaan kaikki.

Siis talo ja laina.

Vierailija
17/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa monta kertaa enemmän kuin minä toimistosihteerinä. Mies maksaa laskut ja asumisen, mä ostan ruuat. Jos haluan vaatteita tai jotain muuta kivaa niin ostan omilla rahoilla ja jos ne on loppu niin käytän miehen tiliä, mulla on siihen rinnakkaiskortti jä käyttöoikeus. Matkoille mun mies vie meitä, ostaa matkan ja sitten lähdetään koko poppoo. Välillä sanoo että "kato sä joku matka jonnekin kun sulla on enemmän aikaa, hinnalla ei oo väliä" Ei meillä ole mitään ongelmaa ollut sen suhteen että mies tienaa enemmän, mutta johtuu varmaan siitä että kuitenkin mä myös pääsen käsiksi niihin rahoihin.

Siis talo ja autot, vene ja muut kalliimmat jutut.

Vierailija
18/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on edelleen töissä ja minä olen kotona vauvan kanssa.

Tuloero on siis melkoinen. Asuminen on minulle ilmaista, mutta ruuat maksetaan puoliksi.

Lisäksi kumpikin maksaa omat laskunsa itse (netit, puhelimet, autot, vakuutukset, vaatteet...)

Minun osuuteeni kuuluu vielä pojan hoitomaksu ja molempien ipanoiden vaatteet.

Eipä niistä kelan rahoista sitten paljon jääkään...

Vierailija
19/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama meininki. Yhteisiä perheen asioita ne on raha-asiatkin. Tämä malli toimii meillä. Myös kotityöt jaetaan ;-) (ei liity tähän). Kukaan ei elä kenenkään rahoilla tai siivellä vaan tämä on kahden aikuisen ja lasten yhteinen talous, jossa jokainen kantaa huolta hyvinvoinnista ja pärjäämisestä. Sitten aikanaan menen töihin ja tienaan mitä tienaan - sehän on kaikki sitten mukava lisä kaiken päälle. Mies tienaa enemmän ja joo omistaa osakkeita ja vaikka mitä, mutta jo ennen lapsia sovimme, että rahasta meillä ei riidellä ja se on hyvin pitänyt.

Vierailija
20/22 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Mieheni ei erityisen paljon tienaa, mutta kuitenkin pääasiassa elättää perheemme. Rahat on perheessämme yhteisiä ja minä hoidan meidän raha-asiat.

Minusta oli jotenkin naurettavaa, että ollaan menty naimisiin ja hankittu lapsia ja sitten olisi omat rahat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme