raskausaikana hiivaa?
Itselläni ollut jo useamman päivän kutinaa alapäässä.
No siis ensin tämä alkoi silleen kun mahani oli kovana ja sitten heitti ripulille ja tuli peräreiän ympärille haava jota kirvelsi.
En voinut pyyhkiä ja piti vedellä pestä paikat.
Jotenkin sitten vissiin siitä tuli emättimen lähelle myös sellainen näppylä mikä oli tooooosiii kipeä ja kirvelsi.
Pestessä lähti aina tuo kirvely pois, mutta tänä aamuna sitten tuo kutina oli ihan emättimessä ja emättimen suulla, että onko tämä nyt jotaki hiivaa sitten.
Vedellä tosin lähti pois, muttei tuo kauaa kestä ennenku taas joudun käymään.
Voinko ihan vaan käydä ostamassa jotain lääkettä hiivaan apteekista vaikka olen raskaana?
Lääkärissä kun tulosten tuloon kestää aikaa!
Kommentit (6)
Saisit ainakin varman vastauksen ja oikeat lääkkeet... Ja osaahan se lääkäri katsoa jo heti onko kyseessä joku muu vaiva mahdollisesti.
täällä todella inhottava tuollaisen pienen vaivan takia mennä jonottamaan siksi kuudeksi tunniksi sairaalaan.. Ennenkin olen vain ostanut hiivaan apteekista jotain ja on hävinnyt sitte pois niin sillä meinasin voiko raskaana tehdä noin.
Se jonottaminen ja odotus ja kaikki niin en yleensäkään minkään pienen vaivan takia lähde lekuriin odottelemaan josko saisi tietoon mikä on.
Kun vielä asuin toisella paikkakunnalla ja ottivat papan yhteydessä mitä testilöitä lie niin siinä kesti se pariviikkoa niin eikös tämäkin sitten ole jos käyn tuolla niin pyytävät soittelemaan viikon päästä?
Enkä mie nyt viikkoa jaksasi odotella ja pestä alapäätäni toivossa ettei tämä pahene.
En nyt usko että mitään muita oireita tai (sukupuolitautia) olisi ellei tuo mies nyt töissä olisi käyny hässii jotain naapurin marttaa :D
AP
Kai sulla nyt neuvola jossainpäin on... Soita sinne ja kysy on ko tarvetta lääkäriin. Nää hoidetaan ainakin täällä meillä (korvessa) ihan neuvolalääkärillä, ei tarvitse päivystykseen mennä.
rasvata jollain alapäälle sopivalla muulla rasvalla kuten Bepanthenilla, minulla auttaa jos se kutinaan joka ilmeisesti ei johdukaan hiivasta (näin ensin luulin) vaan ihan vaan ihon ja limakalvojen kuivuudesta. Laitan Bepanthenia useita kertoja päivässä ja kutina pysyy poissa.
ei ainakaan virtsanäytteissä näkyny mitään ku ottivat.
No tuota kutinaa ei edelleen ole ollut sen jälkeen ku heräsin ja itsellä nuo limakalvot ei ole kuivat vaan oikeestaan koko värkki aika märkä aina.
Valkovuotoa runsaasti tulee ja joutunut ennen raskautta päivittäin pitämään sidettä koko elämäni niin nyt sitten vielä kun tulee kahta kauheammin..
Ap
tuttu seuralainen koko raskausajalta.. mulla liittyneet nyt todettuun raskausdiabetekseen. Muuten en ole koskaan moisesta vaivasta kärsinyt, kun nyt raskausaikana. Canestenia saa käyttää raskaana ollessa, ja jos ei mene ohi (kuten mulla ei käsikauppatavarasta mitään hyötyä..) niin lääkäri määrää tabletin, joka hyvin tehokkaasti poistaa hiivan. Kannattaa kiinnittää ruokavalioon huomiota, jos vaiva jatkuvaa. Hh ja sokeripitoiset ruuat erityisesti syyniin ja maitohappobakteereja voi alkaa kokeilemaan. Mulla pysyy aika hyvin noilla poissa (kuten myös sokeriarvot hyvinä!)