Huoh, miten saada mies (ollaan uusperhe) kertomaan lasteni asioista...
Meillä on viisi poikaa 8v, 6,5v, 5v ja 1,5v kaksospojat. Kaksoset ovat meidän yhteiset, muut ovat minun edellisestä liitostani. Lapseni eivät muista omaa isäänsä, koska hän kuoli vähän sen jälkeen kun saimme tietää kolmannesta vauvasta.
Olemme molemmat töissä, mies vie ja hakee nuorimmat lapset yleensä hoidosta, koska hänellä on auto käytössä. Noin viikko sitten poikkeuksellisesti minä hain lapset ja sain tietää, että mies on jättänyt kertomatta 5v poikaani koskevia asioita (liittyy hänen kehitykseensä ja hoidossa oli sanottu, että pitäisi hakeutua tutkimuksiin). Mies kertoo aina, jos kaksosista on sanottu jotain vastaavaa niin heti eikä viivyttele sen kanssa ja oon kuitenkin miehelle puhunut just tuosta asiasta ja pohtinut onko normaalia.
Meni vaan jotenkin luottamus jollain asteella vai yliregoinkohan vaan? Olivat jo kuukausi sitten miehelle sanoneet kyseisestä asiasta...
Kommentit (7)
jos hän hakee nuorimmat lapset?
Enkä ymmärrä hoitopaikan tyyliä. Jos on jokin oikeasti tärkeä asia, miksei järjestetä kunnon tapaamista äidin kanssa? Sen sijaan että huikkaillaan tohinassa isäpuolelle.
Meidän neljä lasta on samassa päiväkodissa, eri ryhmissä, toisiks vanhin eskarissa. Nuorimmilla tarkoitin siis neljää nuorinta, en vain kaksosia. Mies oli tuolloin hakenut lapset aiemmin ja hakee 5v:n yleensä ensimmäisenä niin siellä ennen kun olivat päässeet mies oli ollut juttelemassa 5v:n asioista. Olemme sanoneet, että myös miehelle saa kertoa hänen ei biologisten lasten asiat, koska minun on vaikea ehtiä siellä käymään ja oletin, että mies kertoisi minullekin, jos jotain kerrottavaa olisi.
Kyllä meidän lasten päiväkodissa ja koulussa on oletusarvo se, että tuollaisista tärkeistä asioista soitetaan ja sovitaan tapaaminen.
Mitä tutkimuksia lapsi tarvitsee?
Eli käsket hoitopaikassa kirjoittaa tärkeimmät asiat "reissuvihkoon" jota sinä luet tai jollei hoitajilla ole aikaa kirjoittaa sellaista, anna vaikka oman puhelinnumeron ja käsket soittaa pojan asioista itsellesi, kerrot vaan rehellisesti ettei tunnu viestit muuten tulevan perille. Varmaan monesti miehet ajattelee joo joo on kiire jo kotiin ja kun lapsi kuitenkin saattaa hänen mielestään ihan terve hän ei pidä kovin vakavana hoitotätien höpötyksiä.
ruveta siinä hakuryysiksessä mitään selittämään. Siis enempää kuin että tänään Ville piirteli sitä ja tätä tai ulkoleikit sujui.
Laittakoon meiliä, jos on jotain tärkeää.
Tai voisiko teidän tilanteessa ajatella, että hän pelkäisi puhua sinulle 5-vuotiaan ongelmista siksi, ettei sitä tulkittaisi hänen mustamaalaamisekseen? Itse olen äitipuolena kokenut joskus, että kun puhun mieheni biologisen lapsen ongelmista, mies meinaa hermostua ja tulkitsee sen niin, että minä vain haluan nähdä mörköjä lapsessa, joka ei ole omani.
Juttele miehesi kanssa. Ja sitten tietysti viette lapsen asioita eteenpäin.
Asiatonta edelliseltä.
Hän on teidät valinnut perheekseen,joten kyllä pitäisi kertoa asiasta ja välittää siitä.