Tein äsken POSITIIVISEN raskaustestin - milloin SI-rokotus?
Kommentit (15)
Sanoo Thl. Pääsee ainakin kokeilemaan pysyykö alkio sisällä ja tuleeko terve lapsi.
ota ensin selvää rokotteen riskeistä
aikasemmin en olisi suostunut ottamaan.
Viikko sitten sain ja hyvin on mennyt.
Lämpöä nousi seuraavana iltana ja käsi oli kipeä, mutta ei muuta.
Minä sain 4+3. Raskaus tosin meni melkein heti kesken. Kenties rokote vaikutti asiaan, kenties ei. Itse en usko, sillä raskaus alkoi muutenkin niin vaisusti (vähän oireita, hyvin haaleita testiplussia), että epäilen sen olleen ns. tuhoon tuomittu jo alusta asti, alkio ei kiinnittynyt tms.
Minä ottaisi rokotteen heti kun mahdollista, myös jos olisin samassa tilanteessa uudestaan. Ainakin Helsingissä rokotteen sai heti alkuraskaudessa. Itse tauti on myös iso riski sekä raskaudelle että itse sikiölle, rokote on mielestäni pienempi paha.
ei sielläkään mitää ongelmia ole tullut, nyt menee vkolla 10
viikoilla 4+3!!! Onnea ap!
Terkkari sanoi mulle puhelimessa että senkun lampsin neuvolaan vaikka heti rokotettavaksi. Helsingissä siis näin.
Mä sain rokotteen torstaina ja 2 viikon päästä siitä todettiin sikiö kuolleeksi ja arvio oli että kuollut 2-3 pv tuon rokotteen jälkeen.
Raskausviikkoja oli reilu 13.
en tiedä saadaanko sikiöstä tietää vaikuttiko rokotus siihen. Tyhjennys huomenna.
Siis viikon päästä rokotteesta todettiin sikiö kuolleeksi.
tälläiselle pikapikaa valmistetulle megamassa-rokotteelle, jonka turvallisuudesta kukaan ei voi mennä takuuseen. Ikävä jälkipyykki voi olla edessä vasta vuosien päästä. :/
Tämä lääkefirma (jolta rokotteet Suomeen ostettu) on kieltäytynyt ottamasta mitään vastuuta rokotteen mahdollisista myöhemmistä haitoista. Tuo on jo outoa toimintaa...
liian paljon riskitekijöitä tuona aikana muutenkin!
Näin suositteli myös terveydenhoitaja, kun ensimmäistä aikaa varasin. Nyt rv 6+3.
Ei ole olemassa mitään tietoa siitä sopiiko rokote raskaana oleville.
Toivon kovasti, että tässä ei nyt tehdä isoa virhettä, ja kaduta sitä sitten vuosien päästä, kun rokotteen seuraamukset mahdollisesti tulevat ilmi.
Toivotaan, ettei ole mitään seuraamuksia.
Onnea!