Vituttaa kun kaikki miehen lähimmät työkaverit on miljonäärejä!
Siis ihan oikeesti niillä on useiden miljoonien eurojen omaisuus eikä mies tunnu tajuavan sitä. Ei meilläkään huonosti mene, mutta ei tosiaankaan samalla tavalla elämiseen rahat riitä kun hänen työkavereilla.
Tänään taas ukko ehdotti ihan ex-tempore, että lähdetään joulukuussa viikonlopuksi Tukholmaan ja mä vastasin, että pitää miettiä. Mä hoidan meillä tilit ja tiedän miten paljon on suunnilleen rahaa jne. No iltapäivällä sitten soitti ja kysyi olenko jo miettinyt!!! Siis haloo, missä ajassa. Suuttui kun sanoin, että en ole ehtinyt ja en tiedä onko meillä rahaa. Suutahti, ihan selvästi äänestä kuuli. Minä siihen sitten selittämään, että ei ihan kaikkeen voi raha riittää, kun vasta ollaan viikko sitten ostettu hel***in kallis sohvakalusto olkkariin ja tarkoitus olisi lähi viikkoina uusia ruokailuryhmä ja mä olen lasten kanssa lähdössä Berliiniin kavereita moikkaamaan tulevana viikonloppuna ja sielläkin varmaan vähän rahaa menee...
Mä niin toivoisin, että miehellä olis vähän toisenlaisia työkavereita tai toisen lainen luonne. Tuollainen huonommaks ei voi jäädä ei oikein pelitä kun painitaan vähän eri sarjassa...
Kommentit (25)
...valitettavasti tää vaan on mun todellisuutta. Harva se kuukausi saan selitellä että ei oo rahaa kun tahtoo hankkia/tehdä milloin mitäkin. Ja aina sama vastaus miehen taholta "No kyllä näillä tuloilla pitäis olla varaa...".
Ai niin mutta kun, just hankittiin sitä ja käytiin siellä ja lainaakin pitää lyhentää ja ruokaa ostaaa ja joskus lapsille vaatteita ja aika iso summa menee rahastoihin jne. jotta ei sitä rahaa ihan joka asiaan riitä!!!
Mä tiedän, että tää ei ehkä ole iha tyypillinen av:n exä ei maksa elareita, työttömyyskorvaus ei riitä ja nyxä juo loputkin rahat lähibaarissa ja pettää mua exän nyxän kanssa tarina. Mutta jokaisella meillä on omat päänvaivamme :(.
jotenkuten en vaan usko, että mies joka tienaa kunnolla rahaa antaisi sun hoitaa raha-asioita
ja tiedän myös mihin on vara
jatka vaan päiväunien näkeminen ap!
jos tuntuu että rahat loppuu kesken?
"ärsyttää kun miehen työkaverit on miljonäärejä"
"mies vois olla toisen luontoinen"
"missä ajassa mä olisin sitä ehtinyt miettiä"
"kun ostettiin just uus sohvakalusto ja ruokaryhmä ja lähen berliiniin".
Täääh!???
Miten ne miehen työkaverit liittyy sun sekasotkuiseen päänsisältöön?
ettei ole varaa lähteä. Ei ne pienet tulot, vaan ne suuret menot, sanoi entinen akka.
Ilmeisesti monesta tuntuu pahalle, että myös paremmin tienaavilla on rahahuolia.
Muutamiin vastauksiin kommentteina:
Meillä eletään yhteiset rahat periaatteella ja minä hoidan tilejä, koska mies ei halua/jaksa/viitsi.
Myös minä tienaan ihan kohtuullisesti (enemmän kuin Suomalaiset keskimäärin, mutten kuitenkaan ole samassa sarjassa mieheni kanssa), nyt tosin olen hoitovapaalla, joten tulot on tilapäisesti pienemmät.
Rahastoihin pitää laittaa rahaa esim. eläkepäiviä tai lasten opintoja tms. varten. Ja sama rahat ei riitä ongelma olisi varmasti vastassa, vaikka ei rahastoihin mitään laitettaisiinkaan. Silloin vaan hankittaisiin vähän enemmän sitä ja tätä, mutta silti ei tuohon ja siihen riittäisi.
Lottovoitto voisi tosiaan ainakin hetkellisesti helpottaa tilannetta :). En kuitenkaan usko, että se kohdallemme osuu kun ehkä kerta vuoteen tulee kuponki täytettyä...
että olet tyhmä ja avuton ja täällä itkemässä
jos te ette osaa elää tulojen mukaan niin se ei ole meidän ongelmaa
ja olethan itse ostannut noi huonekalut ja matkustat mutta miehen vika se on, ettei hän??? ymmärrä, ettei ole rahaa riittavasti.
yksinkertaista menoa sanoisin
kun miehen luonto ei anna periksi jäädä työkavereita huonommaksi missään asiassa. Jos joku viettää kaksi viikkoa Malediiveilla ja toinen on viikonlopun pariisissa ja kolmas viikon Sveitsin alpeilla laskettelemassa, niin meidän pitäisi tehdä tuo kaikki, tai ainakin lähteä purjehtimaan Välimerelle...
Jos ne työkaverit ei olis miljonäärejä, niin ehkä nei ei tekis asioita, joihin meillä ei-miljonääreillä ei ole varaa ja mieskin vois keskittyä pätemään "omassa sarjassaan".
"ärsyttää kun miehen työkaverit on miljonäärejä" "mies vois olla toisen luontoinen" "missä ajassa mä olisin sitä ehtinyt miettiä" "kun ostettiin just uus sohvakalusto ja ruokaryhmä ja lähen berliiniin". Täääh!??? Miten ne miehen työkaverit liittyy sun sekasotkuiseen päänsisältöön?
suomalaiset kirjoitetaan pienellä.
Semmoista se on, varakkaalla on varakkaan huolet.
Ainakin meillä. Mies ihan itse halusi uudet sohvat ja ihan itse ne vieläpä valitsikin. Ruokailuryhmä on mun "ostoslistalla" ja ihan tarpeeseen tulee, kun nykyiseen juuri ja juuri oma perhe sopii istumaan ja välillä käy vieraitakin.
Myös matka on yhdessä suunniteltu ja miehen piti alun perin lähteä mukaan, mutta sitten tuli siihen tulokseen, että jääkin kotiin tekemään työjuttuja mieluumin kun hengailee viikonlopun mun kavereiden ja ison lapsilauman kanssa :). ap
ja olethan itse ostannut noi huonekalut ja matkustat mutta miehen vika se on, ettei hän??? ymmärrä, ettei ole rahaa riittavasti. yksinkertaista menoa sanoisin
Mut oikeessa oot välillä tuntuu, että mies on niin saa****n yksinkertainen...
Tai sitten köyhiä tuttavia. Voit verrata miehellesi, kuinka paljon enemmän te teette kuin köyhät.
Tai sitten vaan patistat miestä hankkimaan ylennystä ja nostamaan tulotasoaan. Suu säkkiä myöten!!
Yleensä olen tarkka näissä, vaikka luki-häiriöisenä ja nopeasormisena paljon muita virheitä teenkin.
Ja tosiaan kaikilla meillä on omat huolemme. Kiva kun on joku kanava, johon voi omiaan purkaa, kun omassa tuttavapiirissä ei ole ketään jolle tällasia huolia viitsis alkaa valittaa, kun kaikilla muilla tuntuu olevan ihan oikeita ongelmia kuten lomautukset, YT-neuvottelut jne. Ja muutenkin ala nyt tällaisia asioita kellekkään valittamaan!
suomalaiset kirjoitetaan pienellä. Semmoista se on, varakkaalla on varakkaan huolet.
ja holtitonta rahankäyttöä hillitsemään
ja lopeta se tilien hoito. Miehen vastuulle.
jos työkaverinsa ovat miljonäärejä?
Olen tosiaan koittanut sysätä laskujen maksua miehelle, mutta on tyytyväinen nykytilaan eikä halua laskujen maksua ottaa itselleen. Tykkää siitä, että minä huolehdin rahojen riittävyydestä jne. No asia on ok mulle, mut se ottaa vaan päähän, kun sillon kun sanon, että ei oo rahaa tehdä sitä tai tätä, niin heti suututaan. Ihan kun se mun vika olisi, että raha ei puissa kasva. Ja tosiaan nykytuloillakin eletään leveämmin kun kukaan meidän kaveripiirissä. Miehen työkavereilla vaan on varaa vielä huomattavasti paljon enempään.
Ja miksikö miehen työkavereilla on enemmän rahaa. No ensinnäkin ovat kymmenisen vuotta meitä vanhempia ja todella menestyneitä liike-elämässä. Ovat siis olleet osakkaina tässä nykyisessä firmassa tai muissa firmoissa ja sitä kautta tienanneet miljoonia osinkoina. Myös mun mies on nyt osakas, mutta valitettavasti siitä tulee hyötyä vasta muutaman vuoden päästä eikä sittenkään päästä vielä samaan sarjaan niiden työkavereiden kanssa, vaikka "lottovoittoon" voikin niitä tulossa olevia osinkotuloja verrata. Mut niin kauan kun ne ei ole tilillä, niin niistä mitään iloa ole. Mulla kun ei ole tapana käyttää tienaamattomia rahoja etukäteen.
Kummasteli välillä että miten tuo ja tuo voi tehdä tuollaisia hankintoja/matkoja/ yrityskauppoja kunnes tarkasteli kavereiden verotietoja ja äimisteli tuloja. Jokainen näköjään kuuluu "sikariportaaseen". Jatkaa kuitenkin harrastusta, koska ovat mukavia tyyppejä, rahoista huolimatta ja vaikka elintasokuilu välillä on HUIMA.
Oikeastaan vähän huono kun tietää miten rikkaita ne kaverit ovat kun itse kituuttelee työttömänä (tätä nuo kaverit eivät välttämättä tiedä).
Lottovoitto voisi tosiaan ainakin hetkellisesti helpottaa tilannetta :). En kuitenkaan usko, että se kohdallemme osuu kun ehkä kerta vuoteen tulee kuponki täytettyä...
Mitäpä jos vain järkeistäisitte rahankäyttöänne?
luultavasti työtön 4 lapsen yh joka tuli AV:lle vähän provoilemaan