Vituttaa kun kaikki miehen lähimmät työkaverit on miljonäärejä!
Siis ihan oikeesti niillä on useiden miljoonien eurojen omaisuus eikä mies tunnu tajuavan sitä. Ei meilläkään huonosti mene, mutta ei tosiaankaan samalla tavalla elämiseen rahat riitä kun hänen työkavereilla.
Tänään taas ukko ehdotti ihan ex-tempore, että lähdetään joulukuussa viikonlopuksi Tukholmaan ja mä vastasin, että pitää miettiä. Mä hoidan meillä tilit ja tiedän miten paljon on suunnilleen rahaa jne. No iltapäivällä sitten soitti ja kysyi olenko jo miettinyt!!! Siis haloo, missä ajassa. Suuttui kun sanoin, että en ole ehtinyt ja en tiedä onko meillä rahaa. Suutahti, ihan selvästi äänestä kuuli. Minä siihen sitten selittämään, että ei ihan kaikkeen voi raha riittää, kun vasta ollaan viikko sitten ostettu hel***in kallis sohvakalusto olkkariin ja tarkoitus olisi lähi viikkoina uusia ruokailuryhmä ja mä olen lasten kanssa lähdössä Berliiniin kavereita moikkaamaan tulevana viikonloppuna ja sielläkin varmaan vähän rahaa menee...
Mä niin toivoisin, että miehellä olis vähän toisenlaisia työkavereita tai toisen lainen luonne. Tuollainen huonommaks ei voi jäädä ei oikein pelitä kun painitaan vähän eri sarjassa...
Kommentit (25)
mielipide-eroa minkä tahansa tuloisissa perheissä, jos on kaksi tienaajaa ja päättäjää sille, mihin rahat laitetaan.
Mä pohdin tätä silloin tällöin, koska itse saatan näyttää elämäntilanteeni takia(yh) tyhjätaskulta. Mutta minä yksin tienaan ja yksin päätän menoistani, joten taloudellinen tilanteeni on hyvä. Aiemmassa parisuhteessa taas ehkä näytimme äveriäältä, mutta roinaa hankittiin ihan liian rennolla kädellä ja yli tulojen(miehen aloitteesta...)
Tuo taloudelliset erimielisyydet oli se, miksi en yrittänyt tapella liittoni puolesta kun ero lähestyi.Jälkeenpäin luin, että on esim amerikoissa tuo on yksi suurimmista syistä eroihin.
Lisäksi minä itse olen töissä firmassa, jossa muilla on paljon enemmän millä mällätä, pääomaa ym. mutta eipä tuo mua vaivaa millään lailla. Päältä ei voi tietää miten itsekunkin taloudellinen tilanne on, niin en lähde spekuloimaan.
Mutta jotenkin sun pitäis saada miehen kaaliin menemään taloudelliset realiteetit. Voisitko pistää sen pakolla hoitamaan teiän raha-asiat kuukauden verran? Vaan sillä se näkee, että vaikka rahaa tulee niin sitä myös menee.
en jaksanu lukea kaikkia kirjotuksia kun tuntuu olevan täyttä epäilyä ja urputusta täynnä.
Voin kuitenkin kertoa aplle, että tuollaisia miehiä löytyy lisääkin. Oma mieheni on samanlainen. Olen itse äitiyslomalla ja maksan laskut ja seuraan pankkitilejä. Meillä on miehen kanssa yhteiset tilit. Tulot ovat suuret, mutta niin ovat menotkin. Mies on jatkuvasti ostamassa kaikkea pientä tavaraa - ei ymmärrä, että jos joka päivä ostaa jotain "turhaa" niin kuukaudessa rahaa kuluu aika paljon. Puhumattakaan siitä, paljonko rahaa on mennyt harrastuksiin vuositasolla. "Ei sitä kovin paljon ole mennyt, ihan hyvin voin ostaa", sanoo mies. Jos en kieltäisi miestä ostamasta, niin rahat loppuisivat ja asuntolaina jäisi maksamatta.
Hyvä esimerkki on siinä, että mies lähtee lomamatkalle kavereittensa kanssa. Sanoo minulle reissun maksavan tonnin, toteutunut on 5tonnia. Mies alkaa harrastamaan, ostaa tarvikkeet; sanoo että rahaa kuluu kokonaisuudessaan 500euroa. Puolen vuoden kuluttua rahaa on kulunut 3 500 euroa. Kaikki "lähtee lapasesta" ja mies laskee, että kyllä näillä tuloilla pitäisi olla varaa.
Ja kyllä - minun puolestani mies saa tehdä omalla palkallaan mitä haluaa, mutta hänen tavallaan joinakin kuukausina asuntolainan lyhennykseen ei jäisi rahaa. Mies käyttäytyy kuin miljonääri, vaikka hän ei sitä ole.
miehesi mielihaluja varten. Eli aina kun hän jotain haluaa, sinulla on antaa siihen rahaa. So simple! Mies saa haluamansa ja sinäkin olet tyytyväinen.
Kaikenkaikkiaan aika omituisia ongelmia sitä ihmisillä onkaan. Minusta teillä ei ole oikein tasa-arvoinen suhde. Ikäänkuin miehesi olisi pikkupoika, joka kiukuttelee siitä, ettei saa kaikkea samaa kuin kavereilla. Älä suostu hänelle äidiksi!
tuo sinun elämäsi kuulostaakin, ap. ;)
Mitäs jo hankkisit ihan oikeita ongelmia ja tulisit sitten tänne itkemään, jookos?