HAAVA PÄÄSSÄ, hoito-ohjeita kellään?
Lapsi sai alle sentin mittaisen naarmun päähän. Verenvuoto lakkasi nopeasti, huuhtelimme vedellä ja laitoimme desinfiointiainetta.
Pitääkö tehdä muuta?
Kommentit (12)
jos haava ei ole ammottava ja vuoda runsaasti. Laittakaa laastari tai jos haava on hiusten keskellä, puhdas lappu haavan päälle ja kiinnittäkää sideharsolla.
kiitos! Mitä tarkoittaa puhdas lappu? Vedänkö sideharsoa pään ympäri?
MInkäkokoiset haavat pitää ommella?
MInkäkokoiset haavat pitää ommella?
Kuulema syvät ja yli 2 cm, muuten yleensä liimataan.
Tai sitten selvitään ihan laastarilla kuten teillä kai.
Mutta jos sitä ei tähän hätään ole, ei haittaa. Jos päässä on vain naarmu joka ei vuoda, riittää pelkkä sideharsokin jota kierretään pään ympäri. Kunhan vaan pysyy puhtaana, ei välttämättä tarvitse mitään peittoa.
pään haavan ei tarvi olla isokaan, kun vuotaa tosi paljon ja vaikea tyrehdyttää. teillä oli sitten ilmeisesti naarmumainen se haava, joka ei tarvi mittään päälle, jos ei tosiaan vuoda enää.
aikuinen poika jolla on epilepsia eli on kaatunut takaraivossa pari senttinen haava runsaasti verta vielä tänään eikä suostu antamaan omella tapahtui eilen voiko lääkäri liimata sen jos ajais hiuksia pois ettei haavaa menis likaa ja hiuksia pelkään että kaatuu uudestaa onko lämmin huuhtomiseen hyvä pitääkö painaa jollain vaikka pyyhkeellä apua neuvokaa
Moi! Mulla oli päässä haava ja se piti tikata. En tiedä minkä kokoinen se oli. Mut mulla on nyt haava päässä minkä olen raapinut ja sille en voi tehdä mitään vai voinko?
että haava siis hiusten seassa.