Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin synnytyspuolelta noita isien mokia ja möläytyksiä synnytyksessä

Vierailija
10.11.2009 |

ja taidan olla tiukkapipo idiootti mutta minusta moni niistä ei ole lainkaan hellyttäviä tai hauskoja. Ennemminkin tulee mieleen, että mikä hitto miehen suunnittelussa on mennyt pieleen kun toisilta ei löydy pienintäkään myötäelämisen kykyä tai edes yritystä siihen. Empatiasta ja tuesta on turha haaveillakaan, monet miehet ovat naisen kärvistellessä tuskissaan keskittyneet esim. voivottelemaan jotain haavaa omassa sormessaan tai hoputtaneet että synnytä jo että pääsen katsomaan formuloita.

Ymmärrän toki sen että jännittyneenä saattaa laukoa hölmöjä, mutta minusta moni noista esimerkeistä ei kerro siitä vaan ihan miehen kyvyttömyydestä tuntea empatiaa ja ottaa osaa toisen tuskiin. Minä, minun unet häiriintyy synnytyksen takia, minulla on paha istua tässä jakkaralla, ai älä revi mun kättä siihen sattuu jne jne. Minkä takia noita luusereita edes raahataan synnytyksiin mukaan?

En edes tiedä miksi ärsyynnyn näin. Jotenkin tuntuu että miten miehiin voi muutenkaan luottaa tai odottaa heidän jakavan vastuuta jos muutaman tunnin toisen tukena oleminen synnytyksessäkin on niin kauheaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi tulossa? Onnea matkaan! Miehesi varmaan vaihtaa vauvan vaipat myös? Herää yöllä kanssasi? Kun lapsi on isompi, käyttää lasta perhekerhoissa ja avoimissa päiväkodeissa tasapuolisesti kanssasi? Vie päiväkotiin/ hakee päiväkodista/ tekee aamupalan/ pukee...... Teillä varmasti kaikki hoituu parhainpäin, kun miehesi on noin ymmärtäväinen ja ihana. Auvoisaa perhe-elämää seuraavat 18 vuottta.

T: Herännyt todellisuuteen.

Mieheni on sanonutkin tuosta minulle jos en sitten jaksa nousta ottamaan lasta niin hän mielellään tuo vauvan rinnalleni ja nostaa takaisin sänkyyn.

Näin teki myös isäni kun minä olin vauva ja äitini ihan umpikuollut väsymyksestä.

Ei tuossa mitään ihmeellistä minusta ole.

Ei kaikki miehet ole todellakaan samanlaisia ja tehty samasta muotista :)

Vierailija
22/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi tulossa? Onnea matkaan! Miehesi varmaan vaihtaa vauvan vaipat myös? Herää yöllä kanssasi? Kun lapsi on isompi, käyttää lasta perhekerhoissa ja avoimissa päiväkodeissa tasapuolisesti kanssasi? Vie päiväkotiin/ hakee päiväkodista/ tekee aamupalan/ pukee...... Teillä varmasti kaikki hoituu parhainpäin, kun miehesi on noin ymmärtäväinen ja ihana. Auvoisaa perhe-elämää seuraavat 18 vuottta. T: Herännyt todellisuuteen.

Meillä ainakin mies tekee näitä mainitsemiasi juttuja. Synnyttämään ja imettämään ei ole tietysti pystynyt, mutta on jo kolme kertaa ollut kuitenkin tukena niissäkin. Myös keskenmenon jälkeen on tukenut mua ja itkenyt menetystä siinä missä minäkin. On niitä empaattisiakin miehiä olemassa. Älä nro8 turhaan masennu ikävistä kommenteista vaan ole iloinen, että sulla on hyvä mies ja tulevalla lapsella hyvä isä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmesti olen miestä siellä synnytyksessä ihmetelly. En sillä, että hän ois tehny mitään väärää tai laukonu mitään tyhmää. Jotenkin en vain ole koskaan tajunnut sitä pointtia miksi se mies siellä on. Omasta halustaan toi, mutta mulle se on ollu se ja sama et onko se mies siellä vai ei.

Neljänteen synnytykseen en ole miestä ottamassa mukaan. Voi sitte tulla kattoon 'valmista pakettia' ja hakee meidät kotia.

Vierailija
24/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kunnollinen mies. Kolme lasta. Kaikissa synnytyksissä mukana ollut.

Herännyt öisin ja siirtänyt vauvan pinnasängystä rinnalle ja syönnin jälkeen takaisin. Vaihtanut vaippoja, ollut kotihoidontuella 2vuotta jotta minä sain opiskella. Ihana mies.

Tiedän niitäkin jotka tekevät lapsia äidin hoidettaviksi.

Vierailija
25/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi tulossa? Onnea matkaan! Miehesi varmaan vaihtaa vauvan vaipat myös? Herää yöllä kanssasi? Kun lapsi on isompi, käyttää lasta perhekerhoissa ja avoimissa päiväkodeissa tasapuolisesti kanssasi? Vie päiväkotiin/ hakee päiväkodista/ tekee aamupalan/ pukee...... Teillä varmasti kaikki hoituu parhainpäin, kun miehesi on noin ymmärtäväinen ja ihana. Auvoisaa perhe-elämää seuraavat 18 vuottta.

T: Herännyt todellisuuteen.

meillä myös esikoinen ja ollaan nuoria,mies silti jaksoi 17 tuntia synnytyksessä hieroa ja olla täysin tukena,ei mitään negatiivista. nyt kun lapsi on syntynyt ja on puolivuotias, mies edelleen mukana (vaihtanut vaippaa, herännyt yöllä jos tarvii, antanut minun nukkua ym. ) kasilla voi myös tosiaan olla tälläinen mies joka on mukana ! kaikilla ei tarvitse olla sellaista "perus-ukkoa" kuka jättää naiselle kaiken hoidettavaksi !

Vierailija
26/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei meilläkin on naapurin pertti!!! :)

eipä sillä, mä en kyllä sitä ottais synnytykseen mukaan...

tarttisin omaa miestäni varmaan taas uudessa synnytyksessäkin, mutten tiedä pääsekö hän, joutuu kenties hoitaan muut lapset sillä aikaa kun ei oo hoitajia muita...

mutta kyllä mä oikeesti siä tartten aina henkistä tukee (ja seuraa ennen kaikkee)..ja henkinen tuki se mun mieheni onkin mulle!! nyt ja aina!

Vierailija
27/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"My husband is different"

"Does he have boobs?"

"No"

"Then you're the only bar in town"

Voi miten toi pitääkään paikkansa. Vaikka kuinka lypsäisin pulloon valmiiksi, niin kyllä sitä päivällä voi mieskin syöttää, mutta yöllä miehen hereille saaminen on mahdotonta :D

Vierailija
28/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais jäädä laitokselle... Mä ainakin nauran sille "synnytys" viestiketjulle ihan kippurassa ja oon parhaat palat jakanu tuttujenkin kanssa.

Vierailija
29/29 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perhekerhoissa ei ole käynyt, koska ne oli päivällä ja mies oli silloin töissä. Oli kyllä esikoisen kanssa hoitovapaalla muutaman kuukauden, mutta tekivät omia juttuja/kävivät puistossa ja jättivät kerhot silloin väliin. 1,5 v lapsi ei niitä niin kaivannut. Nyt ollaan molemmat töissä, ja juu, ilman muuta vuorotellaan päiväkotikuljetuksissa. Huomenna mies vie esikoisen neuvolaan.

eka lapsi tulossa? Onnea matkaan! Miehesi varmaan vaihtaa vauvan vaipat myös? Herää yöllä kanssasi? Kun lapsi on isompi, käyttää lasta perhekerhoissa ja avoimissa päiväkodeissa tasapuolisesti kanssasi? Vie päiväkotiin/ hakee päiväkodista/ tekee aamupalan/ pukee...... Teillä varmasti kaikki hoituu parhainpäin, kun miehesi on noin ymmärtäväinen ja ihana. Auvoisaa perhe-elämää seuraavat 18 vuottta. T: Herännyt todellisuuteen.