Suosittele mulle (marketti)kahvia!!!
heippa,
aloitin kahvinjuonnin vasta näin kolmikymppisenä hiljattain. Suosittele mulle kahvia, josta tykkäät ja jota voisin kokeilla. Mielellään ihan tavallisesta ruokakaupasta saatavaa suodatinjauhatusta.
Mieheni on ihan täysin Juhlamokan lumoissa ja muuta kuulemma ei voi edes maistaa. Minä vannoutuneena teenjuojana olen taas aina kokeillut erilaisia laatuja ja makujakin. Eli voisin maistella vähän erilaisiakin kahveja, kun vielä ei ole tiukkaa fiksaatiota mihinkään.
Kiitos :)
Kommentit (9)
joko Juhlamokkaa tai Kulta Katriinaa, riippuu kumpi on tarjouksessa. Itse en kahvia juo, joten en osaa sanoa onko maussa eroja.
Esim. tumma Presidentti tai Löfbergs Lila (Skåne roast tai extra mörk). Niiin paljon parempaa kuin nuo juhlamokat eikä juuri kalliimpaa.
Mutta vieraat ovat ylistäneet Lidlin Arabica -kahvia, jota usein tarjoamme.
myöskin Parisenne maistuu meille. Löfbergs Lila oli myöskin hyvä kun sitä joskus tuli maistettua.
Meillä EI juoda Juhlamokkaa. Ei koskaan, vaikka halvalla saisi.
Kulta Katriinaa juodaan paljon ja paljon sekoituksia. Esim. Columbia + Kulta Katriina on tosi hyvää. Myös Etiopiaa kannattaa kokeilla. Samoin esim. Pirkka reilun kaupan kahvi on minusta hyvää.
Meillä suvussa jo nämä sekotukset, mummoni aikanaan jo keitti aina kahdesta kahvilaadusta sekoitusta. Hyvää tulee myös esim. tavallinen Presidentti + tumma Presidentti sekoituksesta. Sekoitussuhdetta voi vaihdella.
Mutta suosittelen silti Reilua Kauppaa (ihmettelin, kun sitä ei kukaan vielä tarjonnut).
Pirkan Reilun Kaupan kahvi parempaa kuin Meiran.
ei Juhla-Mokkaa näy. Ei se pahaa ole, mutta kahviin kuluu sen verran vähän rahaa, että siinä ostan mielelläni jotain parempaa.
Nuo johonkin jämähtämiset ovat niin junttia. Sama kuin suomalaisten oluiden kanssa, muka yksi on superhyvää, mutta toista ei vaan voi juoda... Toki on ok tykätä jostain kahvi- tai oluttyypistä, mutta suurin osa ei edes erottaisi eri merkkejä toisistaan sokkona.
Joo, ja meillä juodaan tummempia. jo mianitusta Brazin on hyvä, samoin Lidlin Arabica ja Löfbergs Lila (Skåne). Lisäksi Reko on yksi suosikki ja Pauligin (?) maakahvit, niissä varsinkin afrikkalaiset ovat kivan hedelmäisiä.
Toisena vaihtoehtona pidän Saludoa.