Onko miehesi koskaan anonut vapautusta kertausharjoituksista?
Kommentit (29)
Ämmät täällä taas puhuu armeijasta, vaikkeivat itse joudu pakotettuina sellaiseen paskapaikkaan. Ei sinne todellakaan moni halua huvin vuoksi enää takaisin, kyllä ainakin omista tutuista ne, joille on kertauslappu tullut, niin ainakin puolet on tehnyt saman kuin minäkin eli hankkineet jonkun syyn ettei tarvitse mennä.
Aika harva mies on loppujen lopuksi sotahullu. Teissä ämmissä niitä sen sijaan näyttää riittävän...
useampaan otteeseen on maininnut miten toivoo ettei kutsua kertauksiin tulisi, eikä onneksi ole vielä tullutkaan
moni haluaa harjoituksiin useammin kuin pääsee. On jotain erikoista ja rutiinista poikkeavaa.
ja molempiin vapautuksen.
Ekalla kerralla oli muistaakseni ulkomailla opiskelemassa, tokalla kerralla työmatka. En tiedä, minkälaisia todistuksia niistä tarvittiin.
Kutsuttiin kertaamaan ekaa ja toistaiseksi vikaa kertaa noin 30 v. Töistä laittoivat todistuksen, että tällöin juuri työmatka. Ei tarvinnut siis mennä, eikä uutta kutsua ole tullut, tuosta nyt reilu 4 vuotta aikaa. Luuli, ettei varmaan koskaan kutsuta, kun oli armeijasta päässyt yli 11 vuotta aiemmin.
Saa löysin rantein vapautuksia kutsunnoista.
Oma ukko käyny pari kertaa kutsunnassa, pienen vauvan isänäkin. Mitä sitten? Pitäähän sodassakin olla ilman miehen apuja.. ;)
Jos armeijapaikka ei vaadi useita kutsuntoja niin siinähän se jo katsotaan hyöty mutta kyllä kutsuntaan menee silloin harvaan kun sen aika on.
Eikös kertausharjoitus ole vapaaehtoinen? Mun miehelle tuli lappu jossa luki vapaaehtoinen, ei tarvinnut anoa mitään, sen kun jätti menemättä.
työn (oma yritys) vuoksi josta ei pysty olemaan poissa. Tuon jälkeen ei ole kutsuttu,mutta samalla syylä saisi vasrmasti vapautuksen jos kutusttaisiin.
meni käymään lääkärillä, sanoi että on masentunut intin jälkeen ja sai lääkärin lapulla itsensä c-mieheksi.. eipä tipu kutsuja enää. ja ei siis ole masentunut tai mitään, tiedettiin vaan että sitä ois aina kutsuttu.
Eikös kertausharjoitus ole vapaaehtoinen? Mun miehelle tuli lappu jossa luki vapaaehtoinen, ei tarvinnut anoa mitään, sen kun jätti menemättä.
Ja uskallan osallistua keskusteluun, koska olen itsekin käynyt intin, vaikka en sotahullu olekaan, päinvastoin.
moni haluaa harjoituksiin useammin kuin pääsee. On jotain erikoista ja rutiinista poikkeavaa.
Olin raskaana (masu jo kunnolla pömpällään) ja 6v esikoisen molemmat jalat oli juuri leikattu - hän oli siis täysin pyörätuolipotilas. Me asuimme kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa.
ja kun tulee niin pyytää työpaikalta lapun,ettei tarvi mennä.. On toiminut muillakin työntekijöiltä..
päinvastoin harmittelee kun ei ole päässyt kertaamaan kuin kerran.
He saavat kutsun noin viiden vuoden välein, säännöllisesti. Muut eivät koskaan.
sai työnantajalta sellaisen todistuksen, ettei millään voi olla poissa töistä. Eipä ole sen jälkeen enää kutsuja tullutkaan :).
tällä kertaa anoi vapautusta työasioihin vedoten muttei saanut. Oli laput työnantajalta ja kaikki.
Myös perheemme kannalta tämä on hankala ajankohta. En ymmärrä, miksi mies kutsutaan niin usein.
ap
poikien kanssa leikkimään sotaleikkejä sen sijaan että vain istuisi työpöytänsä ääressä.
on yrittäjä eikä tuosta vaan voi jättää firmaa hoitamatta. Enää ei ole kutsuttu.
villejä sinkkutyttöaikoja...
Kyllä oli kivaa tavata vanha tuttu kertausharjoitusmies ja pitää yhteistä kivaa. Varmasti palasi kotiinkin hyväntuulinen kertaaja. ;)
sillä ei välty kertaukselta mutta pääsee paljon järkevämpii puuhiin. Kertauksessa mm. suoritettiin ensiapukurssit, oli palnosammutusharjoituksia yms. Ei mitään typeriä sotaleikkejä.
useampaan otteeseen on maininnut miten toivoo ettei kutsua kertauksiin tulisi, eikä onneksi ole vielä tullutkaan