te jotka hysteerisesti pelkäätte SI:ta miten voitte muuten elää?
Miten voitte ajaa autoa? Liikkua ulkona?
Suomessa kuolee liikenteessä noin 400 ihmistä vuodessa eli paljon enemmän kuin sikainfluenssaan!
Miten voitte olla kotona? Koti on vaarallisin paikka koska siihen kuolee tapaturmisesti eniten ihmisiä.
hakekaa apu!
Kommentit (12)
Pidät minua varmaan sellaisena. Lapset ovat tämän viikon kotona, saivat viime viikolla rokotuksen. Tiedän että tauti voi tulla rokotuksesta huolimatta, enkä sitä hysteerisesti pelkää. Mutta minulla on mahdollisuus pitää lapset nyt kotona, eikä heilläkään ollut mitään sitä vastaan. Olen ainakin yrittäny etteivät SI:aa saisi, sen näkee myöhemmin että onnistuinko. Silti en sanoisi että viikko meni hukkaan, vaan vietämme mukavaa yhteistä aikaa lasten kanssa.
Pidät minua varmaan sellaisena. Lapset ovat tämän viikon kotona, saivat viime viikolla rokotuksen. Tiedän että tauti voi tulla rokotuksesta huolimatta, enkä sitä hysteerisesti pelkää. Mutta minulla on mahdollisuus pitää lapset nyt kotona, eikä heilläkään ollut mitään sitä vastaan. Olen ainakin yrittäny etteivät SI:aa saisi, sen näkee myöhemmin että onnistuinko. Silti en sanoisi että viikko meni hukkaan, vaan vietämme mukavaa yhteistä aikaa lasten kanssa.
hysteerisesti pelkää.
Ihan järkisyistä yritän välttyä taudilta mm. siten että olen ottanut rokotteen enkä vie lapsia päivähoitoon jos voin hoitaa heitä kotona.
Influenssa (tai mikä tahansa kuumetauti) pistää perussairauteni oireilemaan enemmän tai vähemmän. Tästä syystä riski halvautua kokonaan tai osittain on vähintään 50% jos sen taudin itselleni nappaan.
Minä en ymmärrä miksi ap:lle muiden ihmisten hysteria on ongelma. Ei tuommoinen toisten ihmisten elämästä hermostuminen ole tervettä. Hae ap apua itsellesi.
SI tulee apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Ihmiset eivät vaan tajua, että kannattaisi elää eikä pelätä kaikkia.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä
pidä samantien sitte 2 kk kotona että siitä on jotain hyötyä. Pese käsiä ja seuraa tv:tä kunnes epidemia on kotikunnassasi ohi
ajatko autoa?
ja kolarissakin olen ollut, joten nyt luotan siihen että ei heti satu uudelleen kohdalleni. =)
Mikä tekee ihmisestä hysteerisesti pelkäävän?
Sekö, että välttelee tilanteita, joista taudin voi saada? Vai se, että aikoo rokotuttaa lapsensa heti kun mahdollista?
Kyse ei ole hysteerisestä pelosta ainakaan omalla kohdallani. Kyse on järjen käytöstä tilanteessa, jossa voin valita, haluanko taudin vai en. Tietenkään asia ei ole noin yksinkertainen ja minun päätöksestäni kiinni, mutta jos ylipäätään voimakasta influenssaepidemiaa tai vatsatautiepidemiaa vastaan voi mitenkään suojautua (niinkuin usein voi), tottakai suojaudun. En ymmärrä ollenkaan ajatustapaa, että riskeiltä ei haluta suojautua. Kuitenkin harva meistä nauttii kovasta sairaudesta, päivystyspotilaaksi joutumisesta ym.
Tähän perään voisi kysyä ap:lta, että et varmaan itse sitten käytä turvavöitä tai palohälytintä, saatika pelastusliivejä? Sama asia. "Pelkään hysteerisesti tulipaloa, siitä kertovat kotonani olevat sammutusvälineet ja palohälyttimet". Kas, kun onnettomuuksia ja sairauksia sattuu, mutta usein omalla toiminnalla ja omilla valinnoilla voi myös vaikuttaa elämänkulkuun ja onnettomuus-/sairastumisriskeihin.
Yritin sanoa, että riski kuolla sikainfluenssaan on paljon pienempi kuin kuolla esim likeenteessä tai kotona suihkussa.
Käytän tietenkin turvavyötä ja aion ottaa rokotuksenkin mutta täällä aioitaan jäädä kotiin lasten kanssa pariksi kuukaudeksi, ettei vaan sairastu
Pointtini on, että pitää elää eikä pelätä kaikkea.
t. ap
Mikä tekee ihmisestä hysteerisesti pelkäävän?
Sekö, että välttelee tilanteita, joista taudin voi saada? Vai se, että aikoo rokotuttaa lapsensa heti kun mahdollista?Kyse ei ole hysteerisestä pelosta ainakaan omalla kohdallani. Kyse on järjen käytöstä tilanteessa, jossa voin valita, haluanko taudin vai en. Tietenkään asia ei ole noin yksinkertainen ja minun päätöksestäni kiinni, mutta jos ylipäätään voimakasta influenssaepidemiaa tai vatsatautiepidemiaa vastaan voi mitenkään suojautua (niinkuin usein voi), tottakai suojaudun. En ymmärrä ollenkaan ajatustapaa, että riskeiltä ei haluta suojautua. Kuitenkin harva meistä nauttii kovasta sairaudesta, päivystyspotilaaksi joutumisesta ym.
Tähän perään voisi kysyä ap:lta, että et varmaan itse sitten käytä turvavöitä tai palohälytintä, saatika pelastusliivejä? Sama asia. "Pelkään hysteerisesti tulipaloa, siitä kertovat kotonani olevat sammutusvälineet ja palohälyttimet". Kas, kun onnettomuuksia ja sairauksia sattuu, mutta usein omalla toiminnalla ja omilla valinnoilla voi myös vaikuttaa elämänkulkuun ja onnettomuus-/sairastumisriskeihin.
miksi ottaa riski, jos sitä ei tarvitse ottaa. Luepa uudelleen tuo edellisen selitys.
Itse rajoitan menemisiämme aika paljon tuon si:n vuoksi. Kuitenkaan se ei tarkoita, että pelkäisin kovasti perheenjäseneni kuolevan siihen. En silti missään nimessä halua saada ko. tautia, koska olen kuullut aivan liikaa sen olevan todella ikävä tauti. Ja tiedän myös sen olevan arvaamaton, eli etukäteen ei voi ennustaa millä voimalla se iskee. Ei vain huvita testata. Minulla kun on tapana koittaa minimoida myös pienempiä ikävyyksiä kuin ilmiselvästi kuolemaanjohtavia asioita.
Ymmärrän kuitenkin, että joku astmaatikko tms. pelkää todella kovasti sairastumista, jopa kuolemaa. Kun tietää mitä on, kun henki ei kulje, ei varmasti huvita joutua siihen tilaan. Samoin, jos kotona on vauvaikäinen tai muita hyvin pieniä, riskiryhmäläisiä jne. Onko se nyt mikään ihme, että tauti hirvittää, kun siitä ei ole omia aiempia kokemuksia, ja tietää, että se voi olla nimenomaan keuhkoille kova?
on tällä hetkellä muutenkin stressaava. Järjellä ajateltuna pelko on turha, mutta jos stressaa muutakin elämää niin silloin on yleensä tunteiden vietävissä.
Ja joo, pelkään myös olla kotona yksin. Autolla en pelkää ajaa, mutta mietin kyllä usein, että mitä jos ajetaan kolari... lapsikin on käännetty kasvot menosuuntaan päin alle 3v;nä.
Joskus tunteet ja järki eivät vain kulje käsi kädessä....