Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko ostaa meille vuosi vuodelta kalliimpia joululahjoja.

Vierailija
09.11.2009 |

Ahdistaa taas jo etukäteen. Tiedän, että on edennyt urallaan koko ajan ja palkka noussut ja on varaa, mutta silti ei ole kiva. Olen yrittänyt sanoa, että me aiomme antaa vain pientä (joka vuosi näin) ja että älä sinäkään vaan osta meille mitään kallista. Joka vuosi tulee aina vaan kalliimpaa ja miehen systeri siihen vaan sanoo, että tahtoo ilahduttaa meitä ja että älkää vain poteko huonoa omaatuntoa, ei hän tarvi lahjoja.

Tjuuh... Esim. viime vuonna annoimme hänelle ja miehelleen lasten kanssa itse tehdyn kynttilän ja lasten koristeleman patalapun sekä Lidlin simpukkasuklaita käärittynä lahjanauhaan. Lapselleen annoimme tussit ja värityskirjan. Häneltä tuli meille Aalto-maljakko (todella huisi, tämä yksinään olisi_todellakin_riittänyt), lahjakortit minulle ja miehelle hierontaan, silkkilakanat parisänkyymme, 6v tytöllemme jättiläistämäinen Littlest petshop -linna ja 5v pojalle yhtä suuri Lego-linna, molemmille Disneyn jättipehmot ja paljon vaatteita sekä vielä peli yhteiseksi. Eli iso säkillinen tuli sieltä meille. Eikä mitään halpaa.

Minusta tämä on niin noloa. Tässä taas mietin että pitäisköhän tänä vuonna antaa vaikka joulutähti ;( ja lapselle vaikka palapeli ja ties mitä ökyhommeleita sieltä on tulossa. Olen pyytänyt että puolin ja toisin ei osteltaisi lahjoja kummatkaan toisillemme, mutta hän kuulemma nauttii ostelusta niin paljon että tahtoo sitä tehdä jne jne. Ahdistavaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausittain ruokaankaan laittaa! Jos joka päivä pitää metsästää jotain edullista syötävää ja pakkolliset vaatteet kirpparilta niin on se nyt melko summa pistää jonkun miehen siskon lahjoihin!

ootte saaneet aivan tavallisia, perusjoululahjoja. Ei tosiaan mitään kalliita! Teillä sen sijaan on kyllä käytöstavat ja tyylitaju pahasti hukassa, jos oikeasti kehtaatte tuollaista roskaa antaa lahjaksi, mitä avauksessa kerroit! Eihän se joulu nyt yllätyksenä tule, on niin lahjoja aikaa ostaa pitkin syksyä. Sinä se ongelma tässä olet, ei miehen sisko. Kyllä nyt lähisuvulle pitääkin ostaa kunnon lahjoja. Jos miehen siskolla nyt hätäseen joku 250 menee teidän lahjoihin, josko sitäkään, niin ei se nyt mielestäni ole paljon.

Vierailija
2/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meilläkin olisi tuollaisia sukulaisia! Voit hyvällä omalla tunnolla olla kiitollinen kaikesta mitä saatte, älä mieti omia lahjojanne turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta isoa simpukkasuklaarasiaa Lidlistä, vaan mieluummin aitoja Guy Lianeja neljän konvehdin pikkurasia (tai pariskunnalle kaksi sellaista). Myös rikkaat lihovat suklaasta ja tuntevat syyllisyyttä syödessään kokonaisen ison rasian, sen sijaan pikku rasia on söpö.

Ei osteta joulutähteä, vaan jokin harvinaisempi, muttei silti kallis joulukukka, kuten jouluruusu (helleborus) tai kieloja.

Siis ei sellaisia lahjoja, jotka huutavat pelkällä olemassaolollaan, että ajattelimme ostaessamme vain lahjan halpuutta ja nappasimme tämän tuosta kassan luota, vaan sellaisia, jotka sanovat, että ajattelimme toisenkin kerran ja tähän päädyimme.

Vierailija
4/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otat iloisena kiittäen vastaan heidän lahjansa ja osoitat pitäväsi niistä. Jos heillä on varaa ostella mitä vaan ja oletettavasti heillä on itsellään jo "kaikkea", niin uskon että saavat aitoa antamisen iloa valitsemistaan lahjoista. Ja rouvalla on hyvä syy shoppailla;)

Joulutähti ja palapeli ovat hyvä valinta heille, sillä jos ostaisit jotain yli varojesi tulisi saajillekin paha mieli. Lasten kanssa yhdessä askarreltu juttu osoittaa, että olette ajatelleet heitä ja se on arvokasta!

Minä olen kanssa sellainen ihminen, joka saa antamisesta enemmän iloa kuin saamisesta ja uskon miehesi siskon olevan samanlainen ihminen.

Vierailija
5/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole itsellään lapsia, eikä tule. Hänkin ostelee meille kalliita joululahjoja, mm. laadukkaan videokameran (jotta saisi lapsestamme pätkää välillä kun asuu kaukana) sun muuta tavaraa. Ei minua häiritse, tuskin hän ostaisi, jos aidosti ei haluaisi antaa!

Vierailija
6/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa että hän tahtoo hyvää hyvyyttään ostaa. hän näköjään välittää teistä ja varmasti arvostaa teidän antamia vaikka se olisikin "joulutähti".:D nauti vaan lahjoista, mä oon ehkä vähän kade! oispa kiva saada muuten aalto-maljakko lahjaks mutta haaveeks taitaa jäädä.:D

Vierailija
7/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekisin todellakin selväksi,että vaihdetaan ainoastaan joulukukat. Kaikenlaisen tilpehöörin sijasta ostaisin itse hänelle tosiaan kunnon kukan,konvehtirasian,pentikiltä lyhdyn tms

Vierailija
8/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte saaneet aivan tavallisia, perusjoululahjoja. Ei tosiaan mitään kalliita! Teillä sen sijaan on kyllä käytöstavat ja tyylitaju pahasti hukassa, jos oikeasti kehtaatte tuollaista roskaa antaa lahjaksi, mitä avauksessa kerroit!

Eihän se joulu nyt yllätyksenä tule, on niin lahjoja aikaa ostaa pitkin syksyä. Sinä se ongelma tässä olet, ei miehen sisko.

Kyllä nyt lähisuvulle pitääkin ostaa kunnon lahjoja. Jos miehen siskolla nyt hätäseen joku 250 menee teidän lahjoihin, josko sitäkään, niin ei se nyt mielestäni ole paljon.

Vierailija
9/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka nauraa itse tehdylle patakintaalle. Sehän on ihana lahja! Jos toisilla on käsityötaitoja ja aikaa, mutta ei rahaa, ja toisilla taas rahaa mutta ei aikaa, niin kaikkihan ilahtuvat (luulisi)saamistaan lahjoistaan.

Vierailija
10/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonut haluavansa antaa, koska se on rahallisesti mahdollista. Miksi et suo antamisen iloa ihmiselle, jolla se selvästi on?

Oma veljeni ostaa minusta myös nolostuttavan kalliita lahjoja lapsillemme, mutta tiedän että hän antaa ne ihan sydämestään vain antamisen halusta joten suon sen hänelle. Itse en pysty samaan, vaikka haluaisin kyllä itsekin ostaa vaikka mitä.

Vierailija
11/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että hän haluaa antaa jotain mieluista ihan riippumatta hinnasta, koska tosiaankin haluaa ilahduttaa ja kerrankin se on mahdollista ilman rahahuolia. voisi varmasti antaa edullisempaakin, jos saisi hyvän idean lahjasta, mutta minkäs sille voi, jos hyvät ideat maksavat. hinta ei ole tärkeä teidänkään antamassanne lahjassa, kunhan ei vaan ole teille liian kallis annettavaksi:)

t. sisko, joka myös ostaa kalliimpia lahjoja

Vierailija
12/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaako sua se,et joku haluaa ostaa teille lahjoja vai se ettei sulla oo varaaa lahjoa samanmoisesti takaisin?

mun mielestä ei todellakaan tarvitse ostaa saman arvoisia lahjoja jos toinen kerta tietää varsin hyvin ettei teillä ole varaa niin ei se sitä odotakaan!

Vierailija
13/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin "rikas" ostelisin sukulaisille paljon lahjoja myös, siitä tulee hyvä olo kun voi antaa jotain! Ei sitä tarvi hävetä! Tai sano sitten ihan suoraan että hävettää ja että ostaa vaikka max 10€ lahjat!

Vierailija
14/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten hän kehottaa. Kuulostaa kivalta ihmiseltä kun haluaa käyttää rahojaan muidenkin ihmisten ilahduttamiseen!

miehen systeri siihen vaan sanoo, että tahtoo ilahduttaa meitä ja että älkää vain poteko huonoa omaatuntoa, ei hän tarvi lahjoja.

Onko oma itsetuntosi heikko kun tuollaisesta noin kovasti kärsit? Sillekin kannattaisi ehkä tehdä jotain.

Vierailija
15/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin "rikas" ostelisin sukulaisille paljon lahjoja myös, siitä tulee hyvä olo kun voi antaa jotain! Ei sitä tarvi hävetä! Tai sano sitten ihan suoraan että hävettää ja että ostaa vaikka max 10€ lahjat!

paljon kurjempi mieli aina siitä, kun joku ostaa väkisin jotain. Vaikka halpaakin. Siis meillä ainakin yksi läheinen ostaa vain ns. pakosta jotain ja mahdollisimman halvalla, vaikka olisi varaa paljn arvokkaampaankin. Mutta siitä tulee aina kurja mieli, kun joku väkipakolla ostaa jotain vaikkei hän siitä sen enempää köyhtyisikään.

Vierailija
16/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tällainen täti ja sisko. Veljeni perheelle kylläkin.

Ja aika monille muillekkin sukulaisille.

Toivottavasti he eivät ajattele ap:n tavoin :(

Itse nautin lahjoista saan,hinnasta viis. Esim viime jouluna sain veljen pojilta itse tehdyt kortit ja tyynyliinan tekstillä ja vanhemmiltaan kukan.

Itse ostin pojille jättipaketit legoja,transformerit (ne isoimmat mallit) ja parit kirjat. Vanhemmille ostin liput konserttiin.

Minulle on lähinnä hirmuinen ilo ostaa kun minulla on varaa :)

Vierailija
17/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän selvästi nauttii saadessaan ilahduttaa muita. Jatkakaa te vain omalla lahjalinjallanne ja hän omallaan. Lapsetkin varmaan tykkäävät lahjoista.

Itsekin tuhlaisin armottomasti kaikkiin läheisiini, jos rahaa olisi. Nytkin kulutan jo ihan liikaa, mutta tykkään hirveästi ostella muille lahjoja. : ) Raha on tehty sitä varten, että se käytetään itsen ja muiden ilahduttamiseen! Ei ne setelit hautajaisiin itkemään tule.

Vierailija
18/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolla rahaa on, voi ostaa kalliimpia mitä muut. Lahja ei ole mikään "vastikkeellinen" juttu, vaan sillä halutaan ilahduttaa läheisiä!

Jos minulla on lahjoihin rahaa enemmän käytössä joululahjoihin mitä sukulaisillani/ystävillä, asia on ok. Ostan sitä mihin rahat riittävät, ja niin oletan muidenkin tekevän.

Ja koska kyse noin läheisestä ihmisestä, niin en asiasta ongelmaa tekisi (varsinkin kun olet sanonut ettei teillä rahaa ole) vaan ottaisin lahjat ilolla vastaan.

Esim. oma siskoni ollessaan lapseton ja tienasi hyvin, osti hulppeita lajoja ja hänellä siihen rahaa oli. Kun oli lasten kanssa kotona lahjat olivat vaatimattomampia, ja kun palasi töihin =rahaa enemmän, ostaa taas kalliita lahjoja. Ei kuitenkaan oleta että muut samassa suhteessa hänelle ostavat, vaan varojensa mukaan!

Vierailija
19/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa tuntemaan itseni huonommaksi ihmiseksi, kun ei ole samaan varaa. Sitten kun tietää, että toisella on kallis maku, niin kiva antaa takaisin jotain halpaa. Varmaan naureskelevat keskenään jollekin itsetehdylle patakintaalle...

En tiedä miksi näin on?

Vierailija
20/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vaan vastaan ja nauttikaa. Hän kuulostaa ihanalta ihmiseltä. Eikä varmasti loukkaannu kun ei itse saa isoja lahjoja, koska olette siitä puhuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi