Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko ostaa meille vuosi vuodelta kalliimpia joululahjoja.

Vierailija
09.11.2009 |

Ahdistaa taas jo etukäteen. Tiedän, että on edennyt urallaan koko ajan ja palkka noussut ja on varaa, mutta silti ei ole kiva. Olen yrittänyt sanoa, että me aiomme antaa vain pientä (joka vuosi näin) ja että älä sinäkään vaan osta meille mitään kallista. Joka vuosi tulee aina vaan kalliimpaa ja miehen systeri siihen vaan sanoo, että tahtoo ilahduttaa meitä ja että älkää vain poteko huonoa omaatuntoa, ei hän tarvi lahjoja.

Tjuuh... Esim. viime vuonna annoimme hänelle ja miehelleen lasten kanssa itse tehdyn kynttilän ja lasten koristeleman patalapun sekä Lidlin simpukkasuklaita käärittynä lahjanauhaan. Lapselleen annoimme tussit ja värityskirjan. Häneltä tuli meille Aalto-maljakko (todella huisi, tämä yksinään olisi_todellakin_riittänyt), lahjakortit minulle ja miehelle hierontaan, silkkilakanat parisänkyymme, 6v tytöllemme jättiläistämäinen Littlest petshop -linna ja 5v pojalle yhtä suuri Lego-linna, molemmille Disneyn jättipehmot ja paljon vaatteita sekä vielä peli yhteiseksi. Eli iso säkillinen tuli sieltä meille. Eikä mitään halpaa.

Minusta tämä on niin noloa. Tässä taas mietin että pitäisköhän tänä vuonna antaa vaikka joulutähti ;( ja lapselle vaikka palapeli ja ties mitä ökyhommeleita sieltä on tulossa. Olen pyytänyt että puolin ja toisin ei osteltaisi lahjoja kummatkaan toisillemme, mutta hän kuulemma nauttii ostelusta niin paljon että tahtoo sitä tehdä jne jne. Ahdistavaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku valittaa saamistaan halvoista ja mitättömistä lahjoista. On konvehtirasiaa ja saippuaa. Päälle sitten sanotaan miten itse osti sitä ja tätä ja tota ja maksoi ainakin 500 euroa mutta sieltä tulee vastalahjaksi aina jotain ihan rupusta.

Se saa tuntemaan itseni huonommaksi ihmiseksi, kun ei ole samaan varaa. Sitten kun tietää, että toisella on kallis maku, niin kiva antaa takaisin jotain halpaa. Varmaan naureskelevat keskenään jollekin itsetehdylle patakintaalle... En tiedä miksi näin on?

Vierailija
22/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ostaa ökylahjoja, asia on selvä.

Se saa tuntemaan itseni huonommaksi ihmiseksi, kun ei ole samaan varaa. Sitten kun tietää, että toisella on kallis maku, niin kiva antaa takaisin jotain halpaa. Varmaan naureskelevat keskenään jollekin itsetehdylle patakintaalle... En tiedä miksi näin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla kun on vara, en edes mieti lahjojen hintoja. Ostan vain sen kivan mikä kohdalle sattuu.

En koskaan ikinä milloinkaan oleta, että kukaan laittaa meidän lahjoihin enemmän kuin on lahjan antajan budjetilla kohtuullista.

Enhän niin tee itsekään!

Vierailija
24/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa tuntemaan itseni huonommaksi ihmiseksi, kun ei ole samaan varaa. Sitten kun tietää, että toisella on kallis maku, niin kiva antaa takaisin jotain halpaa. Varmaan naureskelevat keskenään jollekin itsetehdylle patakintaalle...

En tiedä miksi näin on?

Vierailija
25/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"halvoille" lahjoille. Mulle on ihan sama maksoiko lahja mitä jos se on minulle ajatuksella ostettu (ja konvehtirasiakin voi olla ajatuksella ostettu,jos esim on muistettu mistä tykkään tmv)

8

Vierailija
26/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärränn myös tätä siskoa joka haluaa ostella. Sellainen minäkin olen :) Enkä todellakaan odota samantasoisia lahjoja takaisin. Tykkään ilahduttaa muita.

Ota siis lahjat ilolla vastaan!

Vierailija
27/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekisin todellakin selväksi,että vaihdetaan ainoastaan joulukukat.

Kaikenlaisen tilpehöörin sijasta ostaisin itse hänelle tosiaan kunnon kukan,konvehtirasian,pentikiltä lyhdyn tms

Vierailija
28/28 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"halvoille" lahjoille. Mulle on ihan sama maksoiko lahja mitä jos se on minulle ajatuksella ostettu (ja konvehtirasiakin voi olla ajatuksella ostettu,jos esim on muistettu mistä tykkään tmv)

8

Ajatus lahjassa on ihan oikeasti se kaikkein tärkein. Mieheni toivoi juuri joululahjaksi Fazerin joulusuklaalevyä ja tiedän hänen olevan aidosti iloinen, jos sellainen paketista löytyy.

Ja tosiaan, ap:n sisko tietää mitä ilmeisimminkin ap:n rahatilanteen, ehkä siksikin ostelee teille mielellään kaikenlaista? Älä ihmeessä ap huoli, vaan ilolla otatte vastaan kaikki lahjat, mitä sisko tuo. Jos sisko olisi nyreissään teidän halvoista lahjoista, niin varmasti olisi lakannut lahjomasta teitä aikaa sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi