Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko äitejä, jotka hoitavat lapsiaan "kuin karjaa"?

Vierailija
09.11.2009 |

Eli tietty tunneside tuntuu puuttuvan. Tekevät kaiken kyllä yleensä just prikulleen kuten kuuluukin, mutta äidin ja lapsen välinen vuorovaikutus on jotenkin konemaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen semmoinen äiti. En osaa "lukea" lastani. Enemmän koen velvollisuuden tunnetta häntä kohtaan kuin rakkautta. Surullista, mutta en tiedä miten oppisin muuhun.

Vierailija
2/9 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lestaperhe juuri tuollainen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tietty tunneside tuntuu puuttuvan. Tekevät kaiken kyllä yleensä just prikulleen kuten kuuluukin, mutta äidin ja lapsen välinen vuorovaikutus on jotenkin konemaista?

Vierailija
4/9 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudun menemään esim kauppaostoksille kolmen alle kouluikäisen lapseni kanssa. Kuri on tiukka ja kauppareissut sujuvat yleensä hyvin.

Tilanteissa, joissa minulla on aikaa enemmän keskittyä yhteen lapseen kerrallaan olen kyllä tunteikas lapsiani kohtaan. Lapseni ovat niin puheliaita, että aina en hajoa heille kommentoimaan kaikkea.

Vierailija
5/9 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenkasvattajat ovat PARHAITA lasten kasvattajia! JOkainen esim. koiranomistaja tietää just luonnostaan, miten lapsi kasvatetaan.

Vierailija
6/9 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minusta saa sellaisen kuvan. Ihmisten ilmoilla ujo.

Vierailija
7/9 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2009 klo 16:33"]

Yksi lestaperhe juuri tuollainen :(

[/quote] 

itse olen lähtöisin 13lapsen vl-perheestä.

olin keskimmäinen tai olenhan edelleen:)

sisaruksiin on ihan hyvät välit, mutta kyllä koin oman elämäni että kuljettiin vaan laumassa.

mulla ei ole mitään tunnesidettä omaan äitiin. Ei koskaan mitään läheistä suhdetta. Hän on aina ollut tosi etäinen minulle.

itse jätimme lapsiluvun  viiteen. Onneksi tajusimme. 

Vierailija
8/9 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen lukemani kirja "Boy who was raised as a dog". Siinä äiti kuoli vauvan ollessa yksivuotias ja vauva jäi poikaystävän hoidettavaksi. Tämä poikaystävä oli hiukan henkisesti vajaa ja ammatiltaan koirankasvattaja. Ei hän pahaa tarkoittanut mutta kuvitteli että kasvava lapsi tarvitsee samaa kuin koira - hän antoi lapselle ruokaa, piti häkissä muiden koirien tapaan ja päästi niitylle kirmaamaan kerran päivässä. Tässä tapauksessa voi sanoa että vanhempi hoitaa lasta "kuin karjaa".

Vierailija
9/9 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä isoissa (tosi-isoissa) perheissä vieraillessa tulee sellainen olo, että lapsi on vain joku lauma. On ruoka-ajat ja jos ei itse pidä huolta siitä että syö, niin jää ilman. (tämä on vain yksi esimerkki) Yksilöllisyyttä kasvatuksessa ei kauheasti ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi