missä ajassa pahoinpitelystä on tehtävä rikosilmoitus?
Sain mieheltäni turpaan helmikuussa, ja jätin rikosilmoituksen tekemättä.poliisi kävi kotona rauhoittamassa tilanteen, asiasta löytyy faktaa siis...
lääkärissä kävin, mutta valehtelin kaatuneeni rappusissa (sinänsä ei vale koska mies heitti mut niisät portaista alas.)lääkäri tutki mutta ei ottanu kuvia tms... vammat "paranivat itsestään"
onko kokemusta, voiko rikosilmoituksen tehdä vielä 9kk jälkeen tapahtuneesta?
Kommentit (5)
minulle poliisi sanoi, että tilanne katsotaan yksilöllisesti.
Minä en käynyt edes lääkärissä.
Poliisit kävivät paikalla ja näkivät/kirjasivat ruhjeeni. Minun tapuksessani onnistuu ilman lääkärintodistusta. Eikä tarvitse sen kummemmin todistella asiaa.
kanssa käydystä keskustelusta mustaa valkoisella jossa mies myöntää näin tapahtuneen, ystäväni näkivät millaisia jälkiä minuun jäi mm. kahden nyrkin kokoiset kaljut kohdat takaraivossa
kanssa käydystä keskustelusta mustaa valkoisella jossa mies myöntää näin tapahtuneen, ystäväni näkivät millaisia jälkiä minuun jäi mm. kahden nyrkin kokoiset kaljut kohdat takaraivossa
ap
sitten lääkärissä kun mieheni pahoinpiteli minua vuoden ikäisen lapsemme nähden. Kävin lääkärissä, joka kuvasi ja kirjasi tilanteen. Hän kertoi, että vuosi aikaa nostaa rikosilmoitus. Nyt kaksi vuotta myöhemmin hain lähestymiskieltoa miehelleni ja pyysin ko. lausunnon todisteeksi. Onneksi aikoinaan kävin lääkärissä, mutta vain yhden kerran.
asia