Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko helsinkiläiset, että meitä Kehä III:n ulkopuolella asuvia jotenkin

Vierailija
09.11.2009 |

hävettää se ettei me asuta lähempänä "ydintä"? Pitäisikö meidän hävetä tätä? Entä jos on luonnostaan hieman juntti, pitäisikö sitä hävetä ja yrittää olla vähemmän juntti?

Itse käyn "Hesassa" töissä, mutta asun hitusen Kehä III ulkopuolella. Etenkin olen huomannut että Espoolaiset ja Vantaalaiset on ylpeitä siitä, että asuvat "sisäpuolella" ja joskus vaikuttaa siltä, kuin olettaisivat minun jotenkin nolostelevan kotini sijaintia? En siis todellakaan sitä nolostele, olen ylpeä. Mutta pitäisikö?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaa ettei kehäkolmosen ulkopuolella ole laisinkaan elämää. Itsekin törmännyt näihin niin stadilaisiin, että..

Vierailija
22/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut kuvittelevat, että sillä pitää jotenkin elvistellä tai että jotkut sillä elvistelevät.

Enemmän kuin mistään muusta tässä on kysymys joittenkin muualla asuvien käsittämättömästä alemmuudentunteesta ja harhaluuloista.

Auttaisi siis enemmän jos nämä harhaiset ihmiset muuttaisivat Helsinkiin ja toteaisivat, ettei täällä sen kummempia ihmisiä asu kuin muuallakaan.

hassua, että joku pitää Helsinkiä niin ihmeellisen suurena metropolina, että siellä asumisella pitää ihan elvistellä. Muuttaisi nyt edes hetkeksi johonkin hiukan suurempaan kaupunkiin Keski-Euroopassa, niin huomaisi eron tuppukylän ja metropolin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaa ettei kehäkolmosen ulkopuolella ole laisinkaan elämää. Itsekin törmännyt näihin niin stadilaisiin, että..

Vierailija
24/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei tiedä, että espoolaiset, vantaalaiset ja helsinkiläiset kirjoitetaan pienellä....

Vierailija
25/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ai-van sama, mitä joku mun asuinleveyspiiristäni ajattelee.

Olen asunut Punavuoressa, Töölössä, Hakaniemessä, ja 400m Kehä III:n pohjoispuolella.

Kaikista onnellisin olen täällä 100km Kehä III:sta ja se tieto riittää tyytyväisyyteeni.

Vierailija
26/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukana kehäkolmosesta, toisaalta olen asunut myös hiukan suuremmassa kaupungissa kuin Hki. Ihan sama missä asuu.

Vierailija
27/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidolta helsinkiläiseltä ihmettelyä siitä, että joku asuu Kehä III ulkopuolella:) Ja tunnen aika monta helsinkiläistä, itsekin siellä syntyneenä, nyttemmin asun kuitenkin Vantaalla. Välissä olen asustellut kaukana pk-seudulta, ja siellä sitä ihmettelyä sitten onkin.

Jotenkin vaan on alkanut tuntumaan, että oikeasti täällä etelässä asuu enemmän täyspäisiä ihmisiä kuin "maaseudulla". Mielelläni kasvatan lapseni täällä Vantaalla, tai ehkä jonain päivänä Helsingissä, ken tietää. Täällä on mukavia ihmisiä ja paljon kaikenlaista tekemistä.

Vierailija
28/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidolta helsinkiläiseltä ihmettelyä siitä, että joku asuu Kehä III ulkopuolella:) Ja tunnen aika monta helsinkiläistä, itsekin siellä syntyneenä, nyttemmin asun kuitenkin Vantaalla. Välissä olen asustellut kaukana pk-seudulta, ja siellä sitä ihmettelyä sitten onkin.

Jotenkin vaan on alkanut tuntumaan, että oikeasti täällä etelässä asuu enemmän täyspäisiä ihmisiä kuin "maaseudulla". Mielelläni kasvatan lapseni täällä Vantaalla, tai ehkä jonain päivänä Helsingissä, ken tietää. Täällä on mukavia ihmisiä ja paljon kaikenlaista tekemistä.

äykkyystasoa asuinpaikan perusteella...voiko älyttömämpää enää keksiä?

Vierailija
29/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukana kehäkolmosesta, toisaalta olen asunut myös hiukan suuremmassa kaupungissa kuin Hki. Ihan sama missä asuu.

Toisaalta mulle taas on ihan samam missä mulle vieraat ihmiset asuu.

Vierailija
30/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valuu pohjalle

Vierailija
31/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina asunut kehä III sisäpuolella ja aika ison osan elämästä myös ykkösen sisäpuolella, mutta minulle on aivan yhdentekevää missä muut asuu.

Noista ruuhkamaksuista kuitenkin juuri oli tutkimus, että Helsinkiin tulee päivittäin 100 000 autoa pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. Eli tässä pikkuisen miettimistä mistä ne kolaroijat lumikelilla tulee ja mistä ne ruuhkat helsingin sisäänmenoteillä syntyy.

Itse tunnen todella monta jotka tulevat yksinään autolla päivittäin Mäntsälä, Lahti, Porvoo, Lohja..... ja meidän pitäisi täällä maksaa ruuhkamaksut näiden puolesta en oikein usko !

Vierailija
32/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakka valuu pohjalle

Jos katsotaan Suomen karttaa niin eikös Helsinki silloin ole aika pohjalla? ;D

Vierailija
33/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakka valuu pohjalle

Jos katsotaan Suomen karttaa niin eikös Helsinki silloin ole aika pohjalla? ;D

Vierailija
34/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 4 polven stadilainen. Onneksi vanhemmat tulivat järkiinsä ja muuttivat susirajalle kun olin 10. Nyt voin ylpeän sanoa että olen maalaistyttö ja tulen aina olemaan.

Helsingissä käydään vain mummolassa muuten sinne räkälään ei ole mitään asiaa.

hävettää se ettei me asuta lähempänä "ydintä"? Pitäisikö meidän hävetä tätä? Entä jos on luonnostaan hieman juntti, pitäisikö sitä hävetä ja yrittää olla vähemmän juntti? Itse käyn "Hesassa" töissä, mutta asun hitusen Kehä III ulkopuolella. Etenkin olen huomannut että Espoolaiset ja Vantaalaiset on ylpeitä siitä, että asuvat "sisäpuolella" ja joskus vaikuttaa siltä, kuin olettaisivat minun jotenkin nolostelevan kotini sijaintia? En siis todellakaan sitä nolostele, olen ylpeä. Mutta pitäisikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme