Siis voi hyvää päivää noita "kylä ilman naisia" kylän
naisia! Millaista elämää jossain perukoilla oikein vietetään. Missään ei käydä ikinä, siis ei ikinä, yhtään missään, vuosikymmeniin, äijät eivät saa itsekseen pesukonetta päälle ja se yksi eukko riippui lapsessaan kuin elämän ainoassa sisällössä vaikka pojalla meni ihan hyvin isänsä kanssa.
Mä en ikinä, siis ikinä, pystyisi elämään tuollaista elämää. Kyllä naiset saavat syyttää ihan itseään ja muita naisia siitä, että monet nuoretksin miehet ovat niin passattavaksi totutettuja. Onneksi mulla on mies, joka ei ainosastaan "auta" kotitöissä vaan tekee niitä vähintään oman osansa. Ja samaan oppivat lapsetkin, myös pojat.
Kommentit (41)
Varsinkin se nuori äiti oli jotenkin ihan sekaisin, ylpeili sillä ettei ole nukkunut yli vuoteen ehjää yötä. Sit sen mies myhäili siinä vieressä.
naisella oma paikka ja miehellä oma paikka piste ja loppu.
hyvää jos käy likkojen kanssa vaikka syömässä yms. muutaman tunnin.
Kuinka hienoa, että sinun miehesi ja poikasi tekevät kotityöt, niin sinulle jää aikaa roikkua täällä netissä ja päivitellä sitä, miten laiskoja ja avuttomia maaseudun miehet ovat.
Jos ei ole ennen maalla asunut, niin turha alkaa soimaamaan. Maalla asuminen on elämäntyyli ja ihan oma valinta. Onko joku saanut sen kuvan, että naiset on tyytymättömiä tilanteeseen? Itse en ole huomannut.
Paikkakunnalta kotoisin olevana voin sanoa, että tuossa on aika kärjistetty porukka siitä, millaisia ihmisiä maalla asuu. Joo kyllä täälläkin päin on pikkujoulureissuja ym. että ollaan erillään puolisosta, on omia harrastuksia ja vaikka mitä (ei pelkästään kaupunkilaisten "etuoikeus"). Veikkaanpa että sieltä kaupungistakin löytyy joitakin pariskuntia jotka eivät ole olleet erillään toisistaan koskaan. Se, että vaikka jonkun omaan tuttavapiiriin ei kaupungissa kuulu sellaisia ihmisiä, niin ei se tarkoita että niitä ei siellä olisi. Mielestäni on melko loukkaavaa lukea tuollaisia JOIDENKIN elämää, valintoja ja puolisoa morkkaavia tekstejä...
mut ulkopuolisena huomautan et mä en ikinä jättäis mun kohta 2v lastani viikoksi! En varmaan ihan vielä edes yhdeksi yöksi muiden kun isänsä kanssa. Mut viikoksi, en edes isänsä kanssa siis. Ei siinä nyt mitään outoo oo.
Täällä ne naiset vaan keskustelee keskellä kirkasta päivää maaseudun miehistä, jotka ei osaa tehdä mitään... Niinpä...
ja jokaisella pitää olla myös omaa elämää...!!!
Ja oma elämä ei tarkoita mitään baareissa juoksemista tmv. vaan esim. 1-2 yön kestävää kalareissua miesten kesken tai esim. yhden yön(kylpylä)hotellilomaa kera hyvän ruuan ja esim. teateriesityksen kanssa tyttöporukalla.
Kyllä, miehen kanssa voi tehdä kaikkea kivaa ja niin PITÄÄKIN olla, mutta en ymmrrä ihmisiä jotka vuosikymmeniä ovat 24/7/365 yhdessä.
Kannattaa miettiä asiaa myös siltä kannalta, että vaikka itse on miehessä koko ajan kiinni ja menee hyvin, niin ehkä se ystävä saattaisi haluta vähän vapaata perheestään ja nauttia rauhassa hyvän kaverin seurasta ilman että miehet ja lapset ovat samassa seurueessa.
Ja esim. meillä menee niin, että on asioista joista minä en välitä, mutta joista mies pitää -ja sama toisinpäin. Esimerkkinä vaikkapa kalastus ja taidenäyttelyt. (Kyllä minä mutaman tunnin jaksan kalassa olla, ja mies yhteen näyttelyyn tulla, mutta en esim. lohikoskella jaksa paria päivää kuluttaa, eikä mies kaikkia kaupungin näyttelyitä 1-2 päivän aikana kiertää)
Se mitä eniten ihmettelen ko. sarjassa on se, että eikö noilla ihmisillä ole mitään harrastuksia tm. joiden vuoksi erillään olisi pitänyt olla? Jos vaikka laulaa kuorossa niin onhan esiintymisiä yleensä muuallakin, ja moni harrastusporukka tekee matkoja (vaikka pikkujouluristeily tai mennään käsityömessuille tai venemessuille jne.) että kummallista on jos aina vaan kotona ollaan...!
+Sekin miten käy kun toinen kuolee? Harva meistä kuolee samaan aikaan rakkaansa kanssa, ja yleensä lapsetkin lentävät parikymppisinä kotoa pois. Mitä jää jäljelle sille naiselle/miehelle joka on kaiken tehnyt rakkaansa/lastensa kanssa, ja yhtäkkiä on YKSIN mökissään???!
On helpompi päästä surun yli kun on tekemistä, vaikka se harrastus&harrastusporukka ja ne kaverit keiden kanssa pari kertaa vuodessa otetaan omaa aikaa ja tehdään pieni kiva reissu, eli on sosiaalinen elämä (mikä ei rajoitu perhepiiriin).
Ihme, ettei suurin osa tällä palstalla olevista käsitä sitä, että tämä on vain tv-ohjelma. Kylän miehillä ja naisilla on menojaan ja harrastuksiaan, nyt vain haluttiin antaa tietynlainen karrikoitu kuva maaseudusta. Suurin osa on katsonut liikaa salattuja Elämiä ja muuta älytöntä hömppää, jossa ei muuta olekaan kuin fiktiota. Ja kaikki mitä televisiossa on menee läpi tuosta vaan sen kummempia kyseenalaistamatta.
jonka elämä on yhtä omaa menoa ja harrastusta toisensa perään. Jos niitä haluaa, kannattaa yleesä muuttaa jonkun isohkon kaupungin lähistölle.
Taas tästä ketjusta paistaa läpi ihmisten suvaitsemattomuus ja ainoastaan itsekeskeisyyteen mahdollistava ajattelukyky. Jos joku ei ole kuten itse, on hänessä jotain vikaa. Ihan onnellisiltahan useimmat noista vaikuttivat, minusta on ihanaa, että kaikki eivät juokse päättömästi omien kodin ulkopuolisten menojensa perässä, vaan osaavat antaa arvoa tavalliselle elämälle oman perheen kesken. Tietysti jokainen kaipaa vaihtelua joskus, mutta jokainen itse päättäköön, mitä se "joskus" tarkoittaa!
Ja äidin vetistely kotoa lähtiessä: pitäisin aika kylmänä, jos lähtee 1-vuotiaansa luota viikoksi pois vailla tunteita!
jonka elämä on yhtä omaa menoa ja harrastusta toisensa perään. Jos niitä haluaa, kannattaa yleesä muuttaa jonkun isohkon kaupungin lähistölle. Taas tästä ketjusta paistaa läpi ihmisten suvaitsemattomuus ja ainoastaan itsekeskeisyyteen mahdollistava ajattelukyky. Jos joku ei ole kuten itse, on hänessä jotain vikaa. Ihan onnellisiltahan useimmat noista vaikuttivat, minusta on ihanaa, että kaikki eivät juokse päättömästi omien kodin ulkopuolisten menojensa perässä, vaan osaavat antaa arvoa tavalliselle elämälle oman perheen kesken. Tietysti jokainen kaipaa vaihtelua joskus, mutta jokainen itse päättäköön, mitä se "joskus" tarkoittaa! Ja äidin vetistely kotoa lähtiessä: pitäisin aika kylmänä, jos lähtee 1-vuotiaansa luota viikoksi pois vailla tunteita!
Mutta piti sitten mennä vielä kerran (sadannen kerran) pojan luokse kun se heräs.
Ja äidin vetistely kotoa lähtiessä: pitäisin aika kylmänä, jos lähtee 1-vuotiaansa luota viikoksi pois vailla tunteita!
Mutta toisaalta en ole koskaan epäröinyt jättää lasta isän hoitoon. Miksi pitäisikään epäröidä?
Ei meillä juosta joka ilta harrastuksesta toiseen. Silti meillä on myös kodin ulkopuolista elämää olemassa. On yhteisiä ystäviä mutta on myös niitä omia ystäviä ja menoja, ei aina tartte olla yhdessä. Pienet erot toisesta tekee ihan hyvää, on taas ihana sitten tavata ja on ihana kun huomata että oikeesti ikävöi toista vielä vuosien jälkeenkin. Mä en voi käsittää että joku voi olla niin riippuvainen toisesta että viettää kaiket ajat toisen kyljessä, todella ahdistavaa.
Ei meillä juosta joka ilta harrastuksesta toiseen. Silti meillä on myös kodin ulkopuolista elämää olemassa. On yhteisiä ystäviä mutta on myös niitä omia ystäviä ja menoja, ei aina tartte olla yhdessä. Pienet erot toisesta tekee ihan hyvää, on taas ihana sitten tavata ja on ihana kun huomata että oikeesti ikävöi toista vielä vuosien jälkeenkin. Mä en voi käsittää että joku voi olla niin riippuvainen toisesta että viettää kaiket ajat toisen kyljessä, todella ahdistavaa.
Mä olen aina mieheni kanssa ollut tosi paljon yhdessä. Me viihdytään hyvin yhdessä. Usein lähdetään shoppailemaan, kiertelemään kirppareita yhdessä, sellaisia asioita joihin monet muut ämmät ei saa miestään kirveelläkään!!
Tottakai mäkin haluan välillä lähteä pois, mutta en ole vielä koskaan ollut pois kotoa kauemmin kuin yhden yön kerrallaan.
Huomaa, että tätä palstaa lukee jotkut kaupunkilaismimmit jotka kuvittelee että kaikki elävät tuollaista minä minä minä-elämää.
Mutta en menisi sentään syyttämään NAISIA siitä että miehet saavat ns. rusinat pullasta...
Mutta en menisi sentään syyttämään NAISIA siitä että miehet saavat ns. rusinat pullasta...
Äitien ja vaimojen, kun hyväksyvät sen ettei toinen puolikas tee mitään kotona.
Äitien ja vaimojen, kun hyväksyvät sen ettei toinen puolikas tee mitään kotona.
tekemään kotitöitä satakiloinen mies, joska ei koe kyseistä toimintaa millään lailla velvollisuudekseen? Tarkoitan pitemmäksi aikaa kuin pariksi päiväksi ja ilman että tarvii ryhtyä sen äidiksi?
Vauvaan on helppo sitoa itsensä ja mitä enemmän olet lapsesi kanssa sitä vaikeampi on irrottautua hänestä.
Jos mies on paljon töissä, ei häntä tule vaadittua heräämään öisin (ja kun tissit on äidillä). Niinpä sitä herää itse joka itkuun ja kestoväsyneenä ei edes jaksa lähteä kotoa minnekään.
kyllähän sitä vauvaan sitoutuu sydänjuuria myöten. Ja ihan oikeaan aikaanhan tuo rupesi irrottautumaankin, miehen tuella. Eli kaikki ok.
Mutta ne vanhemmat ukot mulla ihmetyttivät. Luultavasti ne esittivät kuvausryhmän mieliksi sellaista impesilliä. Itse en tuommoiseen akkain reissuun kyllä lähtisi, mieluummin kylpylään oman perheen kanssa.
Toisaalta eihän työnjaossa sinänsä mitään vikaa ole, kun siitä ei poi'i taloudellista epätasa-arvoa kylkiäisinä. Maatiloilla työnjako on usein selkeä miesten ja naisten töihin, ja kummallekin kyllä hommaa riittää.
lukumäärästä päätellen kuvailemaasi elämäntyyliä pidetään normaalina. =DD