Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko av-mammat todellakin niin tyhmiä, että uskotte, että ihmisilla ollut 42 astetta kuumetta????

Vierailija
08.11.2009 |

en voi uskoa näitä tarinoita, joita täällä kerrotaan sikainfluenssasta.

On ollut 41 astetta monta päivää mutta nyt olemme ja OK....

tai oli kova jopa 42 astetta kuumetta mulla...

älyvapaata tämä AV:n SI sairastelua...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asteeseen kuume ja siinä pyöri 40-41 kahden päivän ajan,lääkkeillä (pronaxen ja panadol) laski kyllä vähän alle 38 välillä. Sairaalasta sanoivat,että tuoda vain jos kouristaa koska se on ihan tavallista jos kerta laskee kuitenkin lääkkeillä.

Myös vauvarokossa hänelle nousi yli 40 asteen kuume. Mitattiin niin kotona kuin sairaalassakin.

Vierailija
22/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseen. Hengenvaarallinen raja on kaikilla sama. Kyse ei ole yksilön kehon kyvystä sietää korkeaa ruumiinlämpöä, vaan proteiinien toiminnasta. Hengenvaarallinen raja kulkee siinä, missä proteiinien denaturaatioraja kulkee, eli 42-43astetta.

Mittausvirheitä toki voi tulla. Esim. korvakuumemittarilla saa helpostikin otiittilapselta hengenvaarallisen korkean lukeman (vaikka todellisuudessa kuumetta olisi vain nimeksi).

Todellisuudessa suurin osa näistä kotona korkeaa kuumetta potevista ei todellisuudessa ole ollut ihan niin korkeassa kuumeessa. Tai että siinä lämmössä olisivat edes olleet kovinkaan kiinnostuneita ja tietoisia ympäristöstä.

Kaikilla ihmisillä kehon normaalilämpökään ei ole sama. Joten hengenvaarallisen kuumeenkaan raja ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensimmäisellä kerralla oli kuumetta yli 43 astetta, joten voi olla mahdollista.

Vierailija
24/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teinityttö, asuin jo yksin ja soitin äidille ja pyysin tulemaan hakemaan minut kotiin. Äidistä oli liian myöhä ilta. Kuumeesta kyllä selvisin, taisin vain makoilla tosi huonona.

Vierailija
25/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon sairaalassa tuon kuumen jäljiltä, diagnoosi epäspesifinen tulehdus, eikä mitään syytä koskaan löytynyt.

Vierailija
26/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sairaalassa mitattuna myös 41,8. Koska mittarit ei ole 100% varmoja monikin on varmaan kotona mitannut 42 astetta. Mulla lämpö on luonnostaan alhainen.

Olo oli kuumeisena ihan ok, katselin tv:tä ja juttelin järkeviä kotona ennen sairaalaan lähtöä.

Vierailija
27/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin kyllä useamman viikon sairaalassa verenmyrkytyksen takia..

Vierailija
28/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuumetta oli 41 astetta. Ei siinä muuta voinut tehdä kuin maata selällään sängyssä horroksessa. Vessaan mennessäkin piti käydä matkalla sohvalle pitkäkseen. Aspiriinilla laski pariksi tunniksi jonnekin 39,5 asteeseen.

Ei normaaliflunssassa tuollaisia asteita tulekaan, mutta influenssassa kyllä. Hirveä tauti.

Vierailija
29/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on ollut 42 astetta kuumetta: Itselläni oli kuumetta ja vatsa kipeä, en kertonut äidille, koska minun piti aamulla lähteä leirikouluun ahvenanmaalle. AAmuyö koitti, jouduin huutamaan äitiä luokseni (nukuimme vielä eri kerroksissa) en päässyt kävelemään vatsaan sattui PERKELEESTI, kuume oli noussut 42! Äiti soitti ambulanssin, joka vei pillit huutaen lastenklinikalle. Pääsin suoraan leikkuriin umppari oli puhjennut vatsaani.

Pari vuotta sitten pojalleni kohosi hyvin nopeasti kuume 42. Hän makasi lötkönä lattialla ja vaikeroi. Tiesin, että jotain oli vialla ja pahasti. Otin pienen poikani syliini ja vein hänet arvasukeskukseen jossa taisteltiin, että sain hänet vastaan otolle. Pojalla oli korkeat tulehdusarvot 150, lähete sairaalaan. Päästiin sairaalaan, jonne matka kestää 10 min. Oli tulehdusarvot kohonneet jo yli 400. Löydös oli keuhokokuume, olimme sairaalassa viikon.

Toisen lapseni kanssa sain rintatuleh´duksen, jossa kuume nousi myös 42 muutamaksi päiväksi, olin ihan kotoana.

Vierailija
30/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume sinänsä ei juuri koskaan ole vaarallista. Vasta jos kehon lämpötila nousee yli 42 °C:een, kuume on elimistön toiminnoille selvästi haitallista. Tällaiset tilanteet ovat erittäin harvinaisia.

Vierailija
31/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni mukaan potilaani, joilla on noussut kuume 42 asteeseen ja yli ovat kuolleet. Proteiinit alkavat hajoamaan elimistässä. 41 astetta lienee vielä normi kuume kovissa influenssataudeissa.

Vierailija
32/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peruslämpö aina 37,2. Mulla on noussut yli 41 asteen kuume monesti eikä olo ole ollut edes kovin kamala. Jaksan olla pystyssä ja puuhailla jotain pientä.

Mutta luulen sen johtuvan siitä että mulla on normaalia korkeampi peruslämpö.

Vierailija
33/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että sellainen pieni lämpö, 37,5 astetta on kaikkein kamalin? Lihaksia särkee eniten ja olo on kamala. Meneekö kovassa kuumeessa jotenkin tokkuraan, kun olo tuntuu paremmalta 40-41 asteessa? Silloin kyllä pyörtyy helposti ja pystyy vain makaamaan.

Vierailija
34/34 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vähän vihlaisee jostain.

Mulla on ollut 42 astetta kuumetta monta kertaa, ja olen jaksanut ihan normaalisti elellä, tehdä kotitöitä, olla lasten kanssa ja muuta. Viimeksikin pesin 300-neliöisen talomme ikkunat. Mies vähän naurahteli välillä, että kai olet muistanut ottaa Buranaa.

Myös lapsemme ovat menneet 40 asteen kuumeessa ihan normaalisti päiväkotiin. Kotona on olo mennyt riehumiseksi, joten halusivat itse mennä päiväkotiin leikkimään kavereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan