Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskonperhe muuttaa Hesaan ja surettaa lasten puolesta :(

Vierailija
08.11.2009 |

Hesa on täältä niin kaukana ja ollaan asuttu erittäin lähellä siskon perhettä ja nyt sitten tämä side katkeaa. Omien lasten puolesta surettaa kun serkut muuttavat niin kauas (ovat tekemisissä hyvin paljon) ja siskon lasten tilanne pelottaa. Vanhin on jo 11-vuotias eli kohta tulee ne huumetuputtajat vastaan, ahdistaa jo kun tätä ajattelen. Luokkakoot siellä ovat niin isoja, että lapset menevät varmaan ihan sekaisin. Koulumatkallakin voi suurcityssä eksyä. Itkettää ja tuntuu, ettei jaksa miettiä edes huomista kun itsekäs sisko vie lapsensa kauas täältä kotoa pois ja altistaa vielä hirveille suurkaupungin vaaroille :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli hulvaton:D :D :D

Vierailija
2/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun sisko muuttaa vielä Itä-Helsinkiin että saat siitä lisää kauhistelun aihetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui!!!

Vierailija
4/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea mukavaa tekemistä ja harrastusmahdollisuuksia. Sisaresi lapset tulevat saamaan niin paljon uusia ja ihania kokemuksia, Oikeesti ;-)

Vierailija
5/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumassa siellä korvessa.Enemmän mua siellä pelotti.Ei Stadi nyt NIIN suuri ole,että sinne eksyis!!!Koskaan ei ole huumeita tarjottu!

Oletko kenties Kainuusta? Hesa:)

Vierailija
6/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tää helsinki nyt mikään NIIn pelottava ja kamala paikka oo :D joka puolella tapahtuu ihan yhtälailla kaikkea,helsingin "kamaluuksista" kirjoitetaan vaan enemmän koska kyseessä on pääkaupunki.

Vierailija
7/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä kuinka Helsinki voi muuttaa ihmistä. Yhdestä kaveristani Helsinkiin muutto teki täyden kusipään..:( Siellä on kuitenkin niin paljon enemmän houkutuksia kuin pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
8/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalta muuttaneille isommille lapsille voi olla joskus vaikea saada kavereita uudessa koulussa. Eka vuosi on lapsille varmasti vaikea. Sen jälkeen yleensä helpottaa.

Vierailija
9/19 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaroja ja huumeentuputtajia oikein liikkuu, että tiedän varoa. Tosin en ole vielä ikinä täällä sellaisiin missään törmännyt, mutta onhan se hyvä tietää, että voi sitten varoittaa lapsia. t. yksi syntyperäinen stadilainen hesalainen.

Vierailija
10/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei helsinki kuules niin iso ja paha ole.. hehe :) loistava aloitus! tosin suomalaiset on outoja mut niitä on Suomi täynnä.

Vierailija
11/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina, kun Helsingista puhutaan suurkaupunkina. Mika siella asukasluku olikaan, 500 tuhatta? Niin ja liikenneruuhkat kuulemma KAMALAT.

:D

Vierailija
12/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut. Metsän keskellä kerta kaikkiaan.

Vierailija
13/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asuttiin ennen Helsingissä ja muutettiin sitten ulkomaille:)

Kannattaa varmaan ennemmin miettiä mitä hyvää muutto tuo tullessaan. Vaikka kivoja matkoja Helsinkiin teidän perheelle. Usein tuntuu että paras lapsille on se, millaiseen on itse tottunut. Mulla on paljon ystäviä jotka vietti lapsuutensa Helsingin kantakaupungissa ja heistä se oli paras mahdollinen paikka lapselle. Uskon että siskosi lapset pärjäävät, nyt vaan koita itse tsempata ja nähdä jotain positiivista muutossa!

Vierailija
14/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksavat selittää kuinka anopin siskokaan ei 1970-luvulla viihtynyt yhtään Matinkylässä...

Itse asuvat sellaisessa tuppukylässä jossa serkut naivat serkkuja ja jälkeläiset on kuusisormisia.

Vierailija
15/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kerran sille tarjottiin huumeita Rovaniemellä. Ja aiemmalle tiedoksi, Matinkylä on Espoota, ei Helsinkiä....

Vierailija
16/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä huvittikin...

21

Vierailija
17/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kerran sille tarjottiin huumeita Rovaniemellä. Ja aiemmalle tiedoksi, Matinkylä on Espoota, ei Helsinkiä....

noille perähikiäisille koko etelä Suomi on Helsinkiä :) Me asutaan Kirkkonummella ja kaikki siellä perähikiällä tietää kertoa että siellä ne Helsingissä asuvat :)

Vierailija
18/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa "yhteisö" keskittyi toistensa kyräilyyn, juoruiluun ja erilaisuuden sietämättömyyteen. Heti kun siirryttiin yläasteelle, tulivat nuorison kuvioihin alkoholi (kun ei muutakaan tekemistä ollut), ja jotkut kiinnostuivat huumeistakin. Kyllä huumeverkostot ulottuvat minne vain. Muita nuorison kiinnostuksen kohteita olivat autoilla hurjastelu.

Nyt tarjoan omille lapsilleni Helsingissä vapaan, aidosti yhteisöllisen lapsuuden. Koulut ja kunnalliset palvelut ovat tasokkaita, harrastusmahdollisuuksia on niin paljon, ettei "huonoille teille" ole oikein aikaa...Erilaisuus ei stadilaisia kakaroita pelota, kiusaamista on vähän, ja siihen puututaan heti. Koulut sijaitsevat lähellä tai jouheva joukkoliikenne vie perille.

Eli älähän hätäile :) Nyt annat vain positiivista tukea siskonlapsillesi tässä muutosvaiheessa, etkä ainakaan siirrä pelkojasi heihin. Tulevat pian hysteerisiksi eivätkä uskalla puhua kenellekään. Rohkeasti vain etsimään esimerkiksi harrastusjuttuja yms.

Vierailija
19/19 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki tarjoaa lapsille hyviä harrastusmahdollisuuksia, liikkuminen paikasta toiseen on helppoa, saa olla juuri sellainen kuin on. Ja niitä huumeita on kyllä muuallakin, itse asiassa, lapsuuden kaupungissani on tilastollisesti enemmän huumeita ja huumerikoksia kuin Helsingissä.

Ja luulen, että sinun sisaren lapsesi sopeutuvat ihan hyvin uuteen paikkakuntaan. Ei ne helsinkiläiset niin kamalia ole. Minusta pääkaupunkiseudulla on helppo tutustua ihmisiin. Itse olen vasta aikuisena muuttanut ensin Helsinkiin ja sitten Vantaalle, ja ystäviä olen saanut matkan varrella vaikka kuinka. Lapsuudenkaupungissani ystävystyminen uusiin ihmisiin on paljon vaikeampaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme