Oudointa mitä olet nähnyt uimahallissa?
Kommentit (2389)
Vierailija kirjoitti:
Joku mies tuli kuivana altaille. Uimavalvoja tuli huomauttamaan, että pitää peseytyä ennen altaille tuloa. Mies rupesi inttämään vastaan ja vastasi, että on hän pessyt varpaat (!). Valvoja sanoi, että se ei riitä, koko kroppa on pestävä. Mies lähti suuttuneena ja palasi muutaman minuutin päästä hiukset kasteltuina. Tuskinpa oli peseytynyt edelleenkään saippuan kanssa.
Huh, miten voi jotkut ihmiset olla tyhmiä. Kyseinen mies oli iältään 50-60 vuotias.
Miten toi saippua tähän liittyy? Ainakin meidän uimahallissa luki ohjeena "Suihkun kautta altaaseen". Ei siinä mistään perinpohjaisesta peseytymisestä puhuttu.
Tavallaan outo tapahtuma. Lapseni oli pistänyt aiemmin merkille uimaan tulleen romaninaisen. Satuttiin sitten saunaan samaan aikaan tämän kanssa ja tyttöni 4v ihastellen tirskui minulle että äiti, tuolla istuu se prinsessa. Romaninaisen ilme jäi mieleeni. Yritti kovasti pitää pokkansa ja niin saunassa keskusteltiin prinsessajuttuja kolmestaan. Tyttäreni sai myös kokeilla hänen hamettaan pukkarin puolella myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi uimahallissa 2000-luvulla ja harvoin sitä ennenkin. Olin juuri miesten suihkussa vetänyt uimahousut alas kun joku naissiivooja vyöryi ovesta sisään. Oli onneksi perse sinnepäin. Olikohan kyseisessä hallissa tietyt ajat jolloin siivooja tulee ja silloin on oltava pukeissa? Muija kumminkin oli naama täysin ymmyrkäisenä.
Tuota tapahtuu ihan jatkuvasti, eikä ne siivoojat välitä vaikka alasti pyörit siellä suihkussa.
Juuri tämä naissiivoojiin tottuminen sen luontevuus on pieni toivon pilkahdus tässä suomalaisessa alastomuuden kaksinaismoraalisuudessa. Olen käynyt uimahallissa tuhansia kertoja koko ikäni ja aina tuo on ollut täysin luontevaa ja normaaliaeikä miehet kiinnitä siivoojaan huomiota. Silti meille aina terotetaan miten tärkeää ja kriittistä se sukupuolten erottelu on. Ihan henkinen terveys uhattuna, jos joku näkisi toisen sukupuolen alasti. Poliisiasia, tuomio ja vähintään sakkoja.
Olen käynyt ulkomailla paljon sekasaunoissa (Saksa) ja nakurannoilla (Saksa, Espanja). Naisten ja miesten yhteinen alastomuus on ihan luontevaa ja normaalia. Kukaan ei sekoa alastomuudesta, kun siihen on totuttu.
Mulla ja monella muulla ei ole pienintäkään aikomusta tottua sekasuihkuihin. Mihin unohtui "my body my choice"? Eikö olekaan oikeutta päättää, kenen kanssa alastomuuden jakaa ylipäätään, ei edes sukupuolen tarkkuudella yleisissä tiloissa?
Tiedämmehän me kaikki, ketkä niitä sekasaunoja haluavat. Kuten myös tiedämme, miksi se Stadin nudistiranta jaettiin miesten ja naisten osuuksiin. Jompi kumpi sukupuoli käyttäytyi asiattomasti ja toinen puoli tarvitse rauhallisen tilan.
Sompasaunassa on ahdisteltu toista sukupuolta toisen toimesta, mistä on seurannut ahdistusta.
Eikö ole hassua, että kaikki tietävät heti, kumpi on kumpi?
Huomaatko miten rankasti yleistät pelkän sukupuolen perusteella? Totta kai miehissä on sikoja, mutta suurin osa kyllä osaa käyttäytyä. Tietenkin kaikki saa valita missä haluaa käydä. Ei kukaan pakota menemään nudistipaikkoihin. On vaan sääli, että mätämunien vuoksi ei Suomessa ole käytännössä mitään rentoja nakupaikkoja toisin kuin monissa maissa, erityisesti ympäri Eurooppaa.
Olen itse huomannut, että nudistipaikkojen ilmapiiri ulkomailla on mahtava. Fiilis on vähän sama kuin aina Suomessa puhutaan saunasta. Ihmiset on luonnollisessa asussaan ilman arvojärjestyksiä ja asusteilla näyttäytymistä. Kaiken maailman nipottavat ja takakireät ihmiset loistaa poissaolollaan.
En yleistä, kuvaan todellisuutta. Joka on nähtävissä myös tilastoissa.
Tietenkään kaikki miehet eivät ole lähentelijöitä ja miehillä on ihan sama oikeus haluta yksityisyyttä kuin naisilla. Naisten johdosta sekatiloja tai -alueita ei silti ole jouduttu lopettamaan.
Kurjaahan se on, että on näin, mutta tosiaan - minä ja lukemattomat muut emme halua sekasaunoja tai -alueita. Yhteinen alastomuus ei ole mikään itseisarvo, johon tulisi pyrkiä.
Sallin mielelläni sen, että nakuilusta yhdessä pitävät tekevät sitä keskenään. Toivottavasti sinäkin ymmärrät, että on ihan yhtä tärkeää antaa meidän muiden pitää vaatteet päällä vastakkaisen sukupuolen läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mies tuli kuivana altaille. Uimavalvoja tuli huomauttamaan, että pitää peseytyä ennen altaille tuloa. Mies rupesi inttämään vastaan ja vastasi, että on hän pessyt varpaat (!). Valvoja sanoi, että se ei riitä, koko kroppa on pestävä. Mies lähti suuttuneena ja palasi muutaman minuutin päästä hiukset kasteltuina. Tuskinpa oli peseytynyt edelleenkään saippuan kanssa.
Huh, miten voi jotkut ihmiset olla tyhmiä. Kyseinen mies oli iältään 50-60 vuotias.
Miten toi saippua tähän liittyy? Ainakin meidän uimahallissa luki ohjeena "Suihkun kautta altaaseen". Ei siinä mistään perinpohjaisesta peseytymisestä puhuttu.
Ei luekaan, mutta kyllä ainakin aikuisen tajuaisi hoksaavan peseytyä ihan kunnolla. Olisi kaikille kivempaa, kun ihmiset tajuaisivat peseytyä kunnolla ennen tulemista yhteiseen veteen lillumaan
Joskus nuorempana näin uimahallissa näyn, jonka jälkeen tiesin, ettei stringit vain käy kaikille. Naisen takapuoli oli voimakkaasti päärynänmuotoinen ja stringit oli vedetty ylös lonkkien päälle aikana, jolloin muotia oli matalat vyötäröt alusvaatteissakin. Takapuoli näytti pitkälle lättänälle, josta roikkui pakaroina kaksi löysää pussia
Kyllä se alapäiden ja säärien ajelu naisten suihkutiloissa on vastenmielistä ja sitä tehdään yllättävän paljon.
Mies kertoo muutaman kerran nähneensä jotain valtavia mutanttielimiä, tyyliin 20cm levossa. En kyllä tiedä mitä sellaisella edes tekee. Viime käynnillä joku musta mies kusi suihkussa ihan avoimesti.
En käy uimahalleissa enkä tule koskaan käymäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen/sairaalloisen lihava nainen oli menossa uimaan ja näin pukkarissa kun joku todella pyylevä vanha nainen kirjoitti lappua ja laittoi sen lapun sen naisen lokeroon ja piruuttani kävin lukemassa ja pöyristyin kun siinä luki "lihavan paikka on kotona, ei näkyä alastomana muiden ällötykseksi" otin lapun pois ja revin sen. Herranjumala, jos toinen tulee TEKEMÄÄN kunnolleen jotain ja yrittää laihtua ja toinen (joka ei itsekään laiha ollut!) kirjoittaa toiselle noin..ei tajua. En halunnut sen ylipainoisen naisen näkevän sitä lappua ja lannistuvan.
hienosti toimittu <3
Oletteko nähneet sen E forum Klaus Swapin naisten uimapuku päällä ja pitsi hunnun ja tapin? Ne on sellaisia kaikki jotka..
Kaksi romaninaista värjäsivät toistensa hiuksia, vaikka se on erikseen kielletty. Lisäksi ajelivat kainalo- ja säärikarvojaan. He eivät myöskään suihkussa eikä saunassa riisuutuneet nakusilleen vaan pitivät pikkuhousut ja paidat päällä. Uima-altaille ei menneet ollenkaan.
Kerran Helsingissä eräässä uimahallissa tuli selvästi ajatuksissaan oleva nainen alasti suihkusta uima-altaiden puolelle, käveli altaalle asti ja tajutessaan uikkarien unohtuneen, juoksi äkkiä takaisin suihkutiloihin. Ei tullut takaisin uimaan.
Kerran Helsingissä eräässä toisessa uimahallissa juoksin suihkutiloista altaille karkuun kipittäneen pari-kolmevuotiaan tyttäreni perässä. Tuli sen verran hoppu, etten ehtinyt uikkareita vetää jalkaani, mutta eipä tyttärelläkään ollut. Tyttären kanssa takaisin suihkujen puolelle, hetken keskustelu asiasta ja sitten hyvässä järjestyksessä uikkarit päällä uimaan. Kukaan ei ainakaan reagoinut mitenkään asiaan, vaikka varmaan joku kyllä tapahtuneen huomasi. Tämän ketjun alkupuolella näkyi kuitenkin jonkun näköhavainto tällaisesta tapauksesta, saatoinpa olla minä kohteena :-)
Joku nuori nainen pesi tussukkansa ensin shanpoolla ja sitten hoitoaineella. Sitrus-laventeli oli tuoksuna hoitoaineessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi uimahallissa 2000-luvulla ja harvoin sitä ennenkin. Olin juuri miesten suihkussa vetänyt uimahousut alas kun joku naissiivooja vyöryi ovesta sisään. Oli onneksi perse sinnepäin. Olikohan kyseisessä hallissa tietyt ajat jolloin siivooja tulee ja silloin on oltava pukeissa? Muija kumminkin oli naama täysin ymmyrkäisenä.
Tuota tapahtuu ihan jatkuvasti, eikä ne siivoojat välitä vaikka alasti pyörit siellä suihkussa.
Juuri tämä naissiivoojiin tottuminen sen luontevuus on pieni toivon pilkahdus tässä suomalaisessa alastomuuden kaksinaismoraalisuudessa. Olen käynyt uimahallissa tuhansia kertoja koko ikäni ja aina tuo on ollut täysin luontevaa ja normaaliaeikä miehet kiinnitä siivoojaan huomiota. Silti meille aina terotetaan miten tärkeää ja kriittistä se sukupuolten erottelu on. Ihan henkinen terveys uhattuna, jos joku näkisi toisen sukupuolen alasti. Poliisiasia, tuomio ja vähintään sakkoja.
Olen käynyt ulkomailla paljon sekasaunoissa (Saksa) ja nakurannoilla (Saksa, Espanja). Naisten ja miesten yhteinen alastomuus on ihan luontevaa ja normaalia. Kukaan ei sekoa alastomuudesta, kun siihen on totuttu.
Mulla ja monella muulla ei ole pienintäkään aikomusta tottua sekasuihkuihin. Mihin unohtui "my body my choice"? Eikö olekaan oikeutta päättää, kenen kanssa alastomuuden jakaa ylipäätään, ei edes sukupuolen tarkkuudella yleisissä tiloissa?
Tiedämmehän me kaikki, ketkä niitä sekasaunoja haluavat. Kuten myös tiedämme, miksi se Stadin nudistiranta jaettiin miesten ja naisten osuuksiin. Jompi kumpi sukupuoli käyttäytyi asiattomasti ja toinen puoli tarvitse rauhallisen tilan.
Sompasaunassa on ahdisteltu toista sukupuolta toisen toimesta, mistä on seurannut ahdistusta.
Eikö ole hassua, että kaikki tietävät heti, kumpi on kumpi?
Huomaatko miten rankasti yleistät pelkän sukupuolen perusteella? Totta kai miehissä on sikoja, mutta suurin osa kyllä osaa käyttäytyä. Tietenkin kaikki saa valita missä haluaa käydä. Ei kukaan pakota menemään nudistipaikkoihin. On vaan sääli, että mätämunien vuoksi ei Suomessa ole käytännössä mitään rentoja nakupaikkoja toisin kuin monissa maissa, erityisesti ympäri Eurooppaa.
Olen itse huomannut, että nudistipaikkojen ilmapiiri ulkomailla on mahtava. Fiilis on vähän sama kuin aina Suomessa puhutaan saunasta. Ihmiset on luonnollisessa asussaan ilman arvojärjestyksiä ja asusteilla näyttäytymistä. Kaiken maailman nipottavat ja takakireät ihmiset loistaa poissaolollaan.
En yleistä, kuvaan todellisuutta. Joka on nähtävissä myös tilastoissa.
Tietenkään kaikki miehet eivät ole lähentelijöitä ja miehillä on ihan sama oikeus haluta yksityisyyttä kuin naisilla. Naisten johdosta sekatiloja tai -alueita ei silti ole jouduttu lopettamaan.
Kurjaahan se on, että on näin, mutta tosiaan - minä ja lukemattomat muut emme halua sekasaunoja tai -alueita. Yhteinen alastomuus ei ole mikään itseisarvo, johon tulisi pyrkiä.
Sallin mielelläni sen, että nakuilusta yhdessä pitävät tekevät sitä keskenään. Toivottavasti sinäkin ymmärrät, että on ihan yhtä tärkeää antaa meidän muiden pitää vaatteet päällä vastakkaisen sukupuolen läsnäollessa.
Olen ihan samaa mieltä. Alkuperäisellä kommentilla halusin vain mainita suomalaisessa kulttuurissa olevia ristiriitoja alastomuuden suhteen. Naissiivoojia on ollut aina miesten pukutiloissa ja olen esim. muutamankin kerran sattunut juttelemaan siivoojan kanssa jostain siivoukseen liittyvästä. Itse täysin alasti suihkun alla ja siivooja vaatteet päällä työssään. Eikä tilanteessa ole ollut mitään erikoista. Molemmille se on täysin arkinen tilanne.
Joskus tästä vaan tuli mieleen, että kyseinen tilanne on Suomessa täysin poikkeuksellinen. Yhtä aikaa meillä ajatellaan saunakulttuuri tekee suomalaisista niin ”luonnonmukaisia” ja suhtaudutaan muka alastomuuteen niin luontevasti. Kaikkea kanssa! Julkinen ja sukupuolten välinen alastomuus on meidän kulttuurissamme valtava tabu. Ympäri Eurooppaa olen vuosien varrella hämmentynyt siitä miten luonnollista alastomuus monessa maassa on. Ei saksalainen, ranskalainen, hollantilainen, itävaltalainen jne. saa mitään hepulia, jos jossain julkisessa tilassa on alaston ihminen. Ihmiset ohittaa olankohautuksella. Meillä asiasta syntyy kohu, paheksuntaa ja kutsutaan poliisit.
Suomessa mm. se Eurooppaa kiertänyt taideteos ”alaston mummon lasikopissa” sai Helsingin keskustassa poliisit paikalle ja mummo pakkopuettiin. Jokaisessa muussa Euroopan maassa kiertue sai olla vapaasti.
Yhdellä blondilla tursusi karvat uikkareitten alta. Ei ollut aito blondi.
Vierailija kirjoitti:
Sperma saunan alalauteilla.. tuli inho ja sääli, pakkoko sitä on saunassa vatkata, eikä odottaa tota hommaa kotona tehtäväksi.
Olen kerran nähnyt tilanteen, josta jälkiä saattoi jäädä. Olin silmät kiinni saunassa ja lepäilin. Lauteilla oli mun lisäksi vain yksi tyyppi. Raottelin siömiäni ja jäin monttu auki, kun huomasin, että tyypillä seisoo kulli kohti kattoa ja veti muina miehinä hiljakseen käteen. Vähän ajan päästä spermat lensi isossa kaaressa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä blondilla tursusi karvat uikkareitten alta. Ei ollut aito blondi.
Ihan aitona blondina voin kertoa, että häpykarvani ovat tummat. Hiustenväri ei korreloi mitään.
100 eurolla uimahallin ostanut ulosotossa oleva henkilö istumassa kuivillaan olevan altaan pohjalla.
Jollain mummolla kilppari kurkkas peräaukosta.
Erittäin karvainen, iha turkkilaisen näköinen mies kyttäsi n. 8-9v pikkupoikaa suihkussa. Odotti varmaan että olisin lähtenyt pois ja jäännyt sen pojan ja tämän kaverin kanssa kolmistaan. En lähtenyt piruuttaankaan. Miehellä ole pyyhe etumuksensa edessä, peitteli varmaan erektiota. Joku ulkomaalainen oli varmasti.