2v pienempi kuin 1v :O
Poikani, 1v, 15kg ja 87cm
Tyttäreni 2v, 8kg ja 85cm
MISSÄ VIKA?
Kommentit (12)
Muuten taitaa olla aika luuta ja nahkaa...
Ajattelin vain. Onko mun pojalla mahdollisuus tulla ylipainoiseksi?
varsinkaan, jos syö ihan normaalia ruokaa ja jatkatte sillä tavalla. Kasviksia kannattaa opetella syömään jo pienenä :)
Onko tytön pienikokoisuuteen löydetty syytä?
n. nro 2
EI ole. Syö hyvin.
Aamupala - Puuroa (hilloa päälle), jugurtti, maitoa ja jos haluaa niin leipää.
Lounas - Perunaa, kalaa tai jotain lihaa ja kurkkua.
Välipalaa - Leipää, omenaa ja maitoa.
Päivällinen - Perunaa, lihaa, kastiketta ja kurkkua.
Illallinen - Makaroonia ja kastiketta.
Iltapala - Puuroa, maitoa ja leipää.
Tyttöni saattaa olla pieni, koska syntyi 2kk etuajassa..
poika on kyllä hirveän kokoinen jötkäle... Tyttökin tosi laiha, vaikka pituus ei musta ole mitenkään huolestuttava... olen itse ollut 80cm pitkä 2-vuotiaana, ja nyt 160cm nainen.
myös 85 cm neuvolassa, kiloja oli kyllä 10 kg 860 ja oli kyllä hoikkanen noilla mitoilla ja on vieläkin (4-vuotiaana 97,5 cm ja 14 kg).
Jos tuosta olisi otettu 2 kg 860 g pois, niin olisin kyllä ollut aika huolissani.
Meilläkin söi ja syö hyvin, edelleen, ei oo mitään allergiaa. On siron mallinen, muttei mikään tolkuttoman lyhyt, muitakin yhtä lyhyitä samanikäisiä tyttöjä päiväkotiryhmästä löytyy.
- se joka ihmetteli 8 kg painoa
meillä 85 cm ja 10860 g oli ihan täysiaikainen, mutten ole itsekään järin suuri ihminen.
Tyttöni saattaa olla pieni, koska syntyi 2kk etuajassa..
Minun silmiin sen sijaan 1-vuotiaasi on todella iso, mutta yksilöllistähän tuo...
EI ole. Syö hyvin.Aamupala - Puuroa (hilloa päälle), jugurtti, maitoa ja jos haluaa niin leipää.
Lounas - Perunaa, kalaa tai jotain lihaa ja kurkkua.
Välipalaa - Leipää, omenaa ja maitoa.
Päivällinen - Perunaa, lihaa, kastiketta ja kurkkua.
Illallinen - Makaroonia ja kastiketta.
Iltapala - Puuroa, maitoa ja leipää.
Missä kasvikset? Hiilihydraattia, hiilihydraattia, hiilihydraattia...
Vai onko provo tms?
Meidän tyttö teki kasvis/marja/hedelmä lakon 3kk sitten! Kurkkua saattaa nuoleskella ja hedelmän paloja ja marjoja laittaa suuhun, mutta vain pyörittelee niitä sielä lähes puoli tuntia ja sitten sylkee ulos.
-ei ap-
Ja kasvavat eri tahtiin. Pojat on yleensä hieman isompia kuin tytöt. Voithan kysyä neuvolassa, onko aihetta huoleen.