Kunnan rahat finaalissa ja kotimammat uhkaa "lakolla"
Kyläkouluja lakkautetaan, kansalaisopiston tunnit vähenee puoleen, opettajat lomautetaan, terveyspalvelupisteitä supistetaan, korjausrakentamista supistetaan, kunnallisvero nousee. Tämä tilanne meidän kunnassa, kun rahat on loppu. Mutta mitä kotimammat puuhaa? No tietenkin uhkaavat "lakolla", jos eivät saa kuntalisää. Eli hakisivat lapsille hoitopaikkaa, vaikka ovat kotona. Itsekkyys huipussaan!
Kommentit (3)
Ei voi siis kenenkään talous olla laskettu lisän varaan. Haluavat siis uusia etuuksia itselleen samalla kun kaikilta muilta kutistetaan. Ehkä maailma pienenee lähelle omaa napaa, jos keskittyy pelkästään pullantuoksuiseen kotiäitiyteen.
En muista mikä kunta oli kyseessä, mutta siellä tosiaan nostettiin kuntalisän määrää, jotta ihmiset hoitaisivat lapsensa kotona eivätkä veisi kaalliseen päivähoitoon.
ainakin sama meininki. Itse olen juuri jäänyt kotihoidon tuelle ja talous on laskettu kuntalisän varaan, niin hullulta kuin se ehkä kuullostaakin. Tuo kunta lisä täällä olisi 200e, eli puolet meidän perheen ruokarahasta kuussa.
Eli, jos kuntalisää ei jatketa, on minun pakko palata töihin ja laittaa lapset hoitoon. Ei se ole mikään lakko, vain pakon sanelema asia. :( Yksinkertaisesti talous ei pysy tasapainossa ilman sitä. Säästöjä on, mutta ei niillä loputtomasti eletä.