Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää lapset joiden äidit sekoaa tautiin kuin tautiin :(

Vierailija
08.11.2009 |

Kyllä se pelko ja hysteria tarttuu :(

Naapurissa 8-vuotias tyttö pelkää niin hirveästi tauteja että itkee iltaisin jos esim. koulussa jolla kulla on oksennustauti ja käy kyökkimässä sairauden pelosta vessassa.

Toisessa kodissa pestää käsiä niin että nahka kuivuu ja lotrataan käsidesin kanssa - kohtuus mielestäni tässäkin. Kyllä lapsi sen vaistoaa jos homma menee överiksi.

Aikuisella on loppukädessä vastuu tästäkin - lapseen ei saisi pelkoa tartuttaa :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan sain hysteerisen käsienpesemisen tarpeen, mutta alle 10v ikäisenä se jo alkoi. Eli jokin vanhempieni, luultavasti äitini, toiminta tai puheet siihen ajoi. Hän on muutenkin puhunut paljon kaikkea typerää vain meitä lapsia pelotellakseen. Ei edes myönnä enää niitä asioita sanoneensa, vaikka itse muistan ihan selvästi niitä juttuja.

Mutta tuohon käsienpesuun siis... Aika ajoin se on ollut minulla sieltä lapsuudesta asti pahempaa ja sitten taas lievempää. Nykyisin osaan suhtautua ja käsitellä sitä eri tavalla kuin lapsena jolloin en osannut järkeistää sitä. Nykyisellään se ei siis ole ongelma, minulla on vain keskimääräistä parempi käsihygienia ja se ei minusta ole huono asia.

Mutta äitini ivailee ja vittuilee minulle asiasta toisinaan. Muistelee sitä, että lapsesta asti olen ollut hysteerinen jne jne vaikka oikeasti hänenhän tässä pitäisi katsoa peiliin. Mikä lapsuudessani aiheutti tuon?

Vierailija
2/4 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan sain hysteerisen käsienpesemisen tarpeen, mutta alle 10v ikäisenä se jo alkoi. Eli jokin vanhempieni, luultavasti äitini, toiminta tai puheet siihen ajoi. Hän on muutenkin puhunut paljon kaikkea typerää vain meitä lapsia pelotellakseen. Ei edes myönnä enää niitä asioita sanoneensa, vaikka itse muistan ihan selvästi niitä juttuja. Mutta tuohon käsienpesuun siis... Aika ajoin se on ollut minulla sieltä lapsuudesta asti pahempaa ja sitten taas lievempää. Nykyisin osaan suhtautua ja käsitellä sitä eri tavalla kuin lapsena jolloin en osannut järkeistää sitä. Nykyisellään se ei siis ole ongelma, minulla on vain keskimääräistä parempi käsihygienia ja se ei minusta ole huono asia. Mutta äitini ivailee ja vittuilee minulle asiasta toisinaan. Muistelee sitä, että lapsesta asti olen ollut hysteerinen jne jne vaikka oikeasti hänenhän tässä pitäisi katsoa peiliin. Mikä lapsuudessani aiheutti tuon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuja, mutta ikinä en ole sitä lapsilleni näyttänyt, päin vastoin olen ollut aina hyvin "cool" kaikissa ns. hätätilanteissa, ja sitten jälkeenpäin omissa oloissani vapissut ja tärissyt... Lapselle aikuisen pitää olla se vankka peruskallio, johon lapsi voi aina turvata, tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
4/4 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuja, mutta ikinä en ole sitä lapsilleni näyttänyt, päin vastoin olen ollut aina hyvin "cool" kaikissa ns. hätätilanteissa, ja sitten jälkeenpäin omissa oloissani vapissut ja tärissyt... Lapselle aikuisen pitää olla se vankka peruskallio, johon lapsi voi aina turvata, tilanteessa kuin tilanteessa.

tuollainen; saatan yksinäni märehtiä ja panikoida, mutta kun lapset lähettyvillä, ei ole mitään hätää.Olen onnistunut säästämään lapseni samalta pelokkuudelta, great! Yksilöllisiä juttujahan nämäkin on, jotkut ovat pelkäävämpiä kuin toiset. Omat lapset ovat niiiiiin rakkaita, että henki vaan salpautuu kun ajattelee, että heille kävisi huonosti.