Teinpä todella hyviä viinereitä!!
Ja helppoa kuin mikä!
Paketti voitaikinaa (EI lehtitaikinaa)
1pss kuiva- vaniljakastikeaineksia, josta tein sakeamman version (eli ohjeessa oli 4dl maitoa per pussi, laitoin 2dl).
Leikkaisn taikinapalat puoliksi ja laitoin vaniljamömmöä keskelle ja suljin nyytiksi. Paistoin ohjeen mukaan ja kun otin uunista koristelin persikanviipaleilla ja kirsikoilla ja annoin jäähtyä. Jäähtyneitten viinereiden päälle ripottelin vielä tomusokeria ja kuorrutetta nauhana.
Pakkoa sanoa, etten ole edes kaupasta saanut koskaan näin herkullisia viinereitä :)
Kommentit (4)
muuten kuulosti kyllä erittäin herkulliselta.
Ei sillä, että itse osaisin mitään leipoa, mutta en yleensä tykkää jos vaimo tekee jotain kaupan voitaikinasta. Tai no suolaisiin ruokiin se on ihan ok. Mutta makeat leivonnaiset, mun mielestä ei ole oikean makuista. Leipomosta ostetuissa viinereissä maistuu taikina paremmalta.
Meni kuin kuumille kiville, mutta osta sä ne tuotteet sitten leipomosta... :)
ap
Maitoa, maizenaa, sokeria, vanilliinisokeria ja kananmunankeltuaisia.
Ei sillä, että itse osaisin mitään leipoa, mutta en yleensä tykkää jos vaimo tekee jotain kaupan voitaikinasta. Tai no suolaisiin ruokiin se on ihan ok. Mutta makeat leivonnaiset, mun mielestä ei ole oikean makuista. Leipomosta ostetuissa viinereissä maistuu taikina paremmalta.