Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-v:n iltatoimet ei suju - vinkkejä väsyneelle äidille :((

Vierailija
03.01.2009 |

Usein menee hommat läpi äidin raivarin kera, en jaksais.... kamalaa.

Millainen aikataulu teidän perheessä ?

Missä järjestyksessä hommat ? Tekeekö lapsi itse?

Meillä pitää muistuttaaa ja käskyttää monen monta monituista kertaa, nopeimmin sujuuu kun seisoo vieressä ja autttaa.

Meillä vielä se iltasadun lukeminen pisteenä iin päällä - raskasta ja kiukuttavaa lukea satua (tai kirjaa) kun hommat muuutenkin myöhässä. Mutta en raaski jättää lukemattakaan kun pettymys liian suuri sitten. Yh olen ja omaa aikaa liian vähän, usein olen kiukkuinen ja ihan loppu.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt silmäni avautuivat, ihan tyranneja ollaan kun uhkaillaan. Uhkailua on vaan niin monenlaista, räyhääminen on meiltä poissa. Faktana esitetään kaiken hyvällä yrittämisen jälkeen, miten käy jos homma ei toimi. Jälkeenpäin kehutaan kuplille. Ihan ihmeellistä!

Vierailija
22/24 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain niin on,et 5-6v se menee näin. Jollain voi tietysti olla aikaa maanitella ja ehkä kiltimpi lapsi mutta jos näin ei oo...

Kuulostaa kaikkinensa aika tutulta muilla teillä.

Mun 5½v värkkää eniten hampaan pesussa.

Siitä ollaan sovittu,että jos mene huutamatta ja riehtomatta niin saa valita itse 2 iltasatua (lyhyttä). Jos värkkää,ei tuu iltasatua vaan laitetaan vaan valot pois ja sanotaan hyvät yöt.

Aika nopeaa oppi olemaan värkkäämättä. Koska iltasatu on meilläkin tärkeä rutiini niin en mielellään tällä kiristä,mutta toisaalta,se toimii...

Lisäksi hampaanpesun aikana se vanhempi joka pesee kertoo samalla pikku tarinan Hemppa Hammaspeikosta :D Lapsi on jo ihatunut noihin tarinoihin niin et nykyisin on hammaspesu aika helppoa...

jaksaa se noin suunnilleen joka toinen ilta silti riehua jonkinverran..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä ja iltapuuhakuvauksista!

8:lle : mulla on kiire puuhata vielä jotian iltahommia ja erityisesti kiire on päästä itsekin nukkumaan. Meillä säpistään koko ilta jollain tavalla yhdessä, koska lapsi tarvitsee valtavasti huomiota ja ottaa sen pahalla jos ei hyvällä onnistu. Äiti on välillä vähän väsynyt...

Vierailija
24/24 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helppo keino. Käyttäkää vain, jos muuhun ette pysty.

Minä väitän, että normaalin ja normaalisti kasvatetun lapsen saa tekemään iltatoimet hienosti, kunhan muistaa muutaman seikan.

1. ajoitus: Iltatoimet joka ilta samaan aikaan (toki juhlat yms. aiheuttaa poikkeuksia, mutta pääsääntöiseti näin), lapselle myös kerrotaan iltatoimien lähestymisestä.

2. järjestys aina sama, lapsi tietää, mitä iltapalan jälkeen tapahtuu jne. Lapsi ei silloin ala temppuilemaan ja vaatimaan esim. leikkimään pääsemistä, kun niin ei ikinä tapahdu.

3. rauhallinen käytös aikuisella. Hoputtaminen vain pahentaa.

4. aikuisen apu. Antakaa lasten olla lapsia. Mikä voisi olla tärkeämpää tekemistä vanhemmalle, kuin oman lapsen hoitaminen? Kyllä pitää löytyä aikaa tehdä iltatoimet yhdessä! Varmasti ne lapset kiukkuaa, jos ei edes illalla saa huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä