Kotona sikaflunssaa, mutta niin vaan yks lapsi kuskataan päiväkotiin muita tartuttamaan!
Kuuntelin aamulla kun vein lastani päiväkotiin kun yksi äiti siinä vaahtosi toiselle äidille, että kun muut lapset ja isä on kotona niin kovassa taudissa ja henki ei niillä tahdo kulkea ja että se on just sitä itseään, ei ole koskaan ollut lapset näin huonossa kunnossa ja kovassa kuumeessa jne..
Minä kuuntelin vieressä ja mietin, että käännytäänkö lapseni kanssa heti takaisin kotiinpäin:/ Itse olen raskaana ja lapseni saa tavallisissakin flunssissa aina hengenahdistusta, jonka vuoksi ollaan aina jouduttu käymään päivystyksessä ottamassa spiiralla avaavia jne.
Ja joku idiootti kehtaa kuskata lapsensa hoitoon, kun muu perhe sairastaa kotona!! Ärsyttää niin vietävästi, että tullaan levittämään oikein tahallaan tautia muihin!! Pysyisivät kotona sairastamassa!! Niin aion ainakin itse tehdä jos sikaflunssa iskee yhteenkin lapseeni!!
Kommentit (31)
Juuri tuollaisten takia mm. keltainen lehdistö voi hyvin ja voi tälläkin hetkellä revitellä ja lyödä lisää höyryä pyttyyn niillä typerillä kirjoituksillaan!
Sääli on sairautta mutta sua ja sun typeryyttä käy kyllä nyt vähän sääliksi :(! Olen tosi pahoillani, että sä et ole ollu jonossa ekojen joukossa silloin, kun on ollu järkeä jaossa!
että kukahan sitä tervettä lasta siellä kotona jaksaa hoitaa, jos toinen vanhempikin on sairaana? Ja lain mukaan sen äidin on mentävä töihin, jos toinen on jo kotona sairaan lapsen/ lasten kanssa? Jos joku lekuri ei kirjoita sairaslomaa sille äidille, jota nykyään ei saa tuolaisesta syystä kirjoittaa kun KELA ei enää korvaa niitä... Että pk-ikänen käytännössä heitteille kotosalla vai kunnolliseen hoitoon pkotiin? Onpas vaikea valinta.
Jos äiti itse kovaan ääneen asiaa toiselle äitille juorusi?? Kyllä epäilyttäs itsellä tuossa tilanteessa laittaa omaa lasta hoitoon.
että Oulun seudulla, pienemmässä ympäristökunnssa tämä tapahtui eli ei ihan Oulussa kuitenkaan. Ettei nyt heti aleta Oululaisia kovin haukkumaan.
Mutta itse palaan töiden pariin nyt ja toivon sydämestäni ettei lapseni tämän päivän aikana saa tartuntaa sikainfluenssaan. Ja yritän lähteä aikaisemmin töistäkin lasta hakemaan..sen verran kuitenkin asia hirvittää.
Te, jotka niin puolustelette tällaista käytäntöä niin ajatelkaas omalle kohdalle ensin!! Jos tämän vuoksi meidän perhe nyt sairastuu niin ei paljon naurata..
että Oulun seudulla, pienemmässä ympäristökunnssa tämä tapahtui eli ei ihan Oulussa kuitenkaan. Ettei nyt heti aleta Oululaisia kovin haukkumaan. Mutta itse palaan töiden pariin nyt ja toivon sydämestäni ettei lapseni tämän päivän aikana saa tartuntaa sikainfluenssaan. Ja yritän lähteä aikaisemmin töistäkin lasta hakemaan..sen verran kuitenkin asia hirvittää. Te, jotka niin puolustelette tällaista käytäntöä niin ajatelkaas omalle kohdalle ensin!! Jos tämän vuoksi meidän perhe nyt sairastuu niin ei paljon naurata..
Mistään muualtahan te ette sitten sitä tautia olisi kuuna päivänä saaneet?! Kannattaa varmaan harkita ihan oikeustoimia?! Niin typerältä sä ainakin vaikutat!
Ole hiljaa jos et tiedä mistään mitään. Niin minäkin olisin tehnyt. Ei todellakaan tartu välttämättä erheenjäseneen.Niin mullakin oli pahana kaks kuukautta sitten ja kyllä kaikki oli tarhassa. Kolme viikkoa makasin sängyssä.
Tahallaan tartutetaan juuuuu :DD
sikalentsuun tai oksennustautiin tai ihan mihin vaan, vien lapseni päiväkotiin. En jaksa häntä sairaana yksin hoitaa, joten vaihtoehtoja ei taida paljon olla. Tietysti lapsi on kotona jos hänkin kipeänä, mutta terveenä saa mennä päiväkotiin elämään normaalia elämää.
-yh
joissa sikainfluenssaa on sairastanut vain yksi perheenjäsen, eikä tauti ole tarttunut muihin.
joissa sikainfluenssaa on sairastanut vain yksi perheenjäsen, eikä tauti ole tarttunut muihin.
nyt mietityttää että saiko mies ja lapset kuitenkin jotain vastustuskykyä tuota tautia kohtaan, vaikka eivät itse sairastuneet... Toivottavasti!!
Eli, kun meidän 4 lapsesta 2 on nyt sairaana niin minä äitinä jäin heitä hoitamaan kotiin. Myös toinen päivähoitoikäinen jäi TOTTAKAI kotiin, koska en näe mitään järkevää syytä viedä lasta muutenkaan hoitoon, jos itse olen kotona, saati nyt kun hän todennäköisesti tartuttaa virusta muihin.
Sen sijaan meidän terve koululainen lähti normaalisti kouluun, koska ajattelen niin, että kun (jos) hän sairastuu, hän joutuu jokatapauksessa olemaan sitten sen n. vkon pois koulusta ja on ihan tarpeeksi hommaa sittenkin ottaa toiset kiinni läksyissä jms. Siksi en halua ylimääräisiä poissaolopäiviä hänelle.
Mies lähti myös normaalisti töihin, tosin käsidesin kanssa eli aikoi huolehtia erityisen hyvin hygieniasta.
että myös hän on sairaana ja menossa kotiin lepäämään.